צילום: פלאש 90

לפיד לא הספיק עד 11:00 להכריז "עלה בידי"; "שקד מתעקשת כדי לא להיכנס"

המשמעות היא שיו"ר הכנסת יוכל לדחות את השבעת הממשלה • גורמים ברע"ם: "לא קרובים לחתימה" • המאבק בין שקד למיכאלי נמשך ובכירים בגוש השינוי מאשימים כי ההתעקשות של שקד אינה אלא תירוץ לא להיכנס לממשלה. במפלגתה הבהירו: "שיחליטו אם הם רוצים ממשלה"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

(עדכון אחרון 11:16)

למנדט של יאיר לפיד להקים ממשלה נותרו שעות בודדות כדי להכריע האם יצליח לעמוד במשימה. עד חצות הלילה (רביעי) יצטרך לפיד להציג לנשיא המדינה ראובן ריבלין ממשלה. ראשי גוש השינוי המשיכו גם הלילה במאמצים להגיע לסיכום ולהודיע שעלה בידם להרכיב ממשלה. במטרה להשביעה ממשלה חדשה עד יום רביעי הבא.

בכירים בגוש השינוי מאשימים כי ההתעקשות של שקד אינה אלא תירוץ לא להיכנס לממשלה. המחלוקת על הרכב הוועדה למינוי שופטים עדיין לא נפתרה. גורמים בימינה אמרו הבוקר ל'חדשות 12' כי אם מיכאלי לא תוותר על המקום בוועדה, לא תקום ממשלה. סלע המחלוקת בדרך להקמת הממשלה נמצא סביב זהות נציג הקואליציה בוועדה למינוי שופטים, אחרי ששלשום התנתה איילת שקד את תמיכתה בממשלה בקבלת המקום שהובטח למרב מיכאלי בוועדה.

גורמים בימינה הביעו כעס על אי הנכונות של מפלגות השמאל להתפשר בסוגייה והבהירו: "שיחליטו אם הם רוצים ממשלה או לא". עוד דווח כי אמש הגיע המשא ומתן בין הצדדים לטונים גבוהים עם צעקות מצד שקד, שמיועדת להיות שרת הפנים ומתעקשת לשמור על מקומה בוועדה.

בכפר המכבייה מתקיימות החל מאתמול בבוקר שיחות מרתוניות בניסיון לסגור את פרטי ממשלת בנט-לפיד, שתימשכנה גם אל תוך שעות הבוקר הקרובות. שקד הגיעה אתמול לכפר המכביה במהלך הלילה, במקביל לכך, גורמים ברע"ם אמרו הבוקר לערוץ כי הם עדיין כלל אינם קרובים לחתימה.

יו"ר רע"ם מנסור עבאס הציג אתמול את רשימת דרישות שלו מחוץ לחדר המשא ומתן: "אהיה חלק מהקואליציה. הכיוון נכון אבל אי אפשר להגיד שנסגר עד שנסגר". רע"ם ככל הנראה לא תקבל את תפקיד סגן שר הפנים, אך נציגיה דורשים סמכויות נרחבות במשרד הפנים לטובת הרשויות הערביות. שקד, שמיועדת לכהן כשרת הפנים, לא נותנת את הסכמתה לכך.

לפי ההסכם המסתמן עם רע"ם, עבאס ליו"ר ועדת הפנים ועל תוכנית כלכלית לעשור למגזר הערבי שתתוקצב ב-30 מיליארד שקל. במוקד המחלוקות עומדת דרישת רע"ם להכרה ב-14 יישובים בדואיים בנגב. באגף הימני בגוש השינוי מוכנים להכיר בשלושה יישובים שנתניהו כבר הכיר בהם. יו"ר רע"ם דורש בנוסף את ביטול או הקפאת חוק קמיניץ, אך נציגי בנט ולפיד מוכנים לתת מעט פחות.

בתוך כך, כחול לבן נכנעה בסוף בקרב על תיק החקלאות והמפלגה תקבל לידיה את תיקי הביטחון, התרבות, הקליטה ומדע וטכנולוגיה. במהלך הלילה סיכמו כחול לבן ויש עתיד על הסכם קואליציוני להקמת ממשלת אחדות. בין המפלגות הושגה הסכמה מלאה על עיקרם של קווי היסוד של הממשלה. "בנוסף, סוכמו נושאים מרכזיים לקידום וחיזוק הדמוקרטיה והחברה הישראלית", נמסר מטעם המפלגות. יו״ר כחול לבן בני גנץ נתן את הסכמתו ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד להודיע לנשיא ש״עלה בידו״ להרכיב ממשלה.

לפיד שואף להצהיר שעלה בידו לכל המאוחר עד 11:00 בבוקר, כדי למנוע מיו"ר הכנסת יריב לוין לעכב את אישור הממשלה. זאת משום שאם לפיד יכריז על ממשלה עד 11:00, לוין יוכל להודיע על הקמת הממשלה החדשה כבר הבוקר וההשבעה תתקיים ברביעי הבא. אם יודיע אחרי נעילת ישיבת הכנסת, ההשבעה עשויה להיות רק ביום שני שלאחר מכן.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הרב רב כבר אי אפשר לראות את הפרצופים שלכם. JDN תעשו טובה תעשו טשטוש על הרשעים האלה כאילו הם סמויים…נמאס לראות פנים של רשע וגם אסור!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture