Yonatan Sindel/Flash90

חקירת ישועה: כל כלי התקשורת סיקרו כתבה בעד נתניהו – רק ב'וואלה' שכחו

חקירת העד המרכזי בתיק 4000 נמשכת סנגורו של רה"מ, עו"ד בן-צור, מציג גם היום פרסומים ביקורתיים נגד רה"מ ב'וואלה' גם לאחר המפגש בין נתניהו לאלוביץ' שלטענת הפרקליטות בו הוחלט על עסקת השוחד. בכך בן צור מפריך את טענות התביעה

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

חקירת מנכ"ל וואלה לשעבר והעד המרכזי בתיק 4000, אילן ישועה, נמשכת גם היום (רביעי) בבית המשפט המחוזי בירושלים על ידי פרקליט ראש הממשלה, עו"ד בועז בן צור שממשיך לערער את אמינותו של עד המדינה. הישיבה ה-13 בחקירה הנגדית.

במהלך החקירה היום ניסה סנגורו של ראש הממשלה להפריך אירועים שתוארו בכתב האישום כשוחד. בן צור הראה כי למרות שנטען בכתב האישום שנתניהו ביקש לפרסם כתבה על אשתו של נפתלי בנט, לפיה עבדה כשפית במסעדה לא כשרה – הכתבה לא פורסמה.

פרקליט ראש הממשלה הציג אירוע נוסף מינואר 2018, מספר ימים לפני מועד הבחירות, אז דווח על החלטת ועדת הבחירות המרכזית להסיר קמפיין של הבית היהודי שהראה תמונה של בנט ונתניהו יחד. העניין סוקר בהרחבה בכלי התקשורת המרכזיים, אולם ב'וואלה', שאמורה הייתה להבליט ידיעה כזאת שעוזרת לראש הממשלה, היא סוקרה בצניעות תוך ניסוחים עדינים.

עו"ד בן-צור הוסיף להציג כי הסיקור התקשורתי היה פחות אוהד לנתניהו משאר האתרים. כך, 3 ימים לפני הבחירות, הועלתה כתבה התומכת בבנט, ומראה כיצד מפלגתו לא הסירה את פניו של נתניהו מהקמפיין – אלא הצניעה אותו בצבע אפור. הוא הציג לישועה כתבה מ'ויינט' תחת הכותרת "טרומפלדור של בנט", וכתבה בעיתון "הארץ" שפורסמה יום למחרת תחת הכותרת "הקמפיין החדש של בנט – חזק ביחד עם ביבי".

לאחר הצגת הדברים בן צור פנה לישועה ושאל: "האם אתה יודע שהוגשה עתירה מטעם הליכוד וניתנה החלטה של וועדת הבחירות המרכזית?". ישועה השיב: "כן". בן צור: "ההחלטה של כבוד השופט רובינשטיין שהוצא צו שאוסר על הפרסום של החיבור הזה יחד. האם אתה יודע בכמה כלי תקשורת פורסמה ההחלטה של ועדת הבחירות?". ישועה: "לא".

בן צור מפנה לכתבה נוספת ב"ויינט" תחת הכותרת: "נתניהו ובנט יחד יוסרו ממודעות של הבית היהודי", ומציג כתבה שהתפרסמה ב'חדשות 12' עם הכותרת: "בנט ונתניהו כבר לא חזקים יחד", והסבר שבעקבות עתירה ישנה החלטה להסיר את הקמפיין הזה. הוא מציג גם כתבה דומה ב"ישראל היום", ושואל: "איך כל כלי התקשורת מודעים להחלטה של ועדת הבחירות?". ישועה: "הם מקבלים אני מניח מועדת הבחירות ומהליכוד".

בן צור: "בסוף התפרסמה אצלכם כתבה אבל בניסוח עדין. דובר על להוריד ולא על להסיר. המונח פסל יותר חריף מלהוריד". ישועה: "אני לא יודע". בן צור: "בוא תראה מה עשיתם עבור הקמפיין של בנט. אחרי הפרסום של ההחלטה של ועדת הבחירות אתם יוצאים בכתבה נוספת של הודעת בנט לנתניהו, ומה שנכתב שם זה אחרי החלטת ועדת הבחירות פעילי מפלגתו של בנט צבעו את פרצופו של נתניהו באפור. האם אחרי שבמקום להסיר צבעו, הפרסום הזה חוזר על הקמפיין של בנט באותו השלב?". ישועה: "לא".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture