Yonatan Sindel/Flash90

הפסיד את ראשות הממשלה – ניצח במירוץ לנשיאות: מי אתה בוז'י הרצוג?

בן הנשיא ונכד הרב הראשי שהחל כעורך דין, עבר לפוליטיקה, נחשד בפלילים בגלל העמותות של אהוד ברק, הפך לח"כ, שר, יו"ר מפלגת העבודה ויו"ר האופוזיציה - הצליח היום, מכס יו"ר הסוכנות היהודית, להיות האיש שניצח במספר הקולות הגבוה ביותר את המירוץ לנשיאות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יצחק (בוז'י) הרצוג, נבחר היום (רביעי) ברוב עצום של 87 חברי כנסת שהצביעו עבורו, להיות הנשיא ה-11 של מדינת ישראל. אף אחד מעשרת הנשיאים שכיהנו לפניו לא קיבלו כל כך הרבה קולות. מי אתה הנשיא החדש? 'חדשות JDN' עם פרופיל.

בראש השנה תשכ"א, נולד בן לחיים הרצוג, הנשיא השישי של מדינת ישראל. לתינוק הקטן קראו יצחק, על שם הסבא הגדול: הרב הראשי הרב יצחק אייזיק הרצוג זצ"ל. בילדותו, כינתה אותו אמא "בוז'י", ומאז זה הכינוי שדבק בו.

אחרי שירותו הצבאי, החל בקריירה כעורך דין. במקביל, היה פעיל במפלגת העבודה. כאשר אהוד ברק נבחר לראשות הממשלה, מונה הרצוג למזכיר הממשלה. אך הקשר שלו עם ברק, הובילה אותו לחדרי החקירות.

הרצוג נחקר בחשד למעורבות בפרשת עמותות ברק, שעניינה עבירות על חוק מימון מפלגות ורישום כוזב במסמכי תאגיד. בדו"ח מבקר המדינה, שהביא לפתיחת חקירת משטרה, נכתב כי הרצוג ניתב חלק מכספי קרן פילנתרופית, שהקים אוקטב בוטנר לזכר בתו, אל עמותות התומכות בברק.

במהלך החקירה השתמש הרצוג בזכות השתיקה, מה שהוביל לסגירת התיק נגדו מחוסר ראיות. בהמשך התחרט על השתיקה שלו והבהיר כי היה צריך לנהוג אחרת.

בשנת 2003 נבחר לראשונה לכנסת מטעם מפלגת העבודה, וכאשר המפלגה הצטרפה לקואליציה, זכה במקום השני בהצבעת חברי העבודה מה שהכניסה אותו למשרד השיכון – משם פרק אחרי עשרה חודשים.

בפריימריז שנערכו לאחר מכן, הגיע למקום הראשון והוצב במקום השני ברשימה לכנסת. כתוצאה מכך, מונה לשר התיירות בממשלת אולמרט. גם בתפקיד זה, כיהן רק עשרה חודשים עד שהעבירו את התיק למפלגת ישראל ביתנו שהצטרפה לקואליציה.

הרצוג, החל לשמש כשר הרווחה והשירותים החברתיים, וכן כשר לענייני תפוצות, חברה ומאבק באנטישמיות. בתפקיד שר הרווחה החזיק גם בממשלה הבאה, עד שעזב בעקבות הודעת אהוד ברק על פיצול מפלגת העבודה והקמת ישראל אחת. הוא התמודד בפריימריז על ראשות המפלגה, הפסיד, והיה השני ברשימה אחרי שלי יחימוביץ'.

אחרי שיחימוביץ' נכשלה בבחירות לכנסת ומפלגת העבודה נותרה באופוזיציה, התמודד שוב מולה בפריימריז – ניצח, והפך להיות יו"ר האופוזיציה. בבחירות לכנסת ה-20, הודיע על התמודדות לראשות הממשלה, ושילב כוחות עם ציפי לבני ממפלגת התנועה – יחד הקימו את 'המחנה הציוני'.

רשימת "המחנה הציוני" זכתה ל-24 מנדטים, הישג שאליו לא הגיעה מפלגת העבודה מאז כהונתו של יצחק רבין. לא היה בכך מספיק כדי להוציא את בנימין נתניהו מלשכת ראש הממשלה, והרצוג שב לתפקיד יו"ר האופוזיציה. בבחירות הבאות לראשות מפלגת העבודה, הפסיד לאבי גבאי.

בהמשך מונה ליו"ר הסוכנות היהודית, תפקיד אליו נבחר פה אחד. כאשר הודיע על התמודדות לנשיאות המדינה, יצא לחל"ת מתפקידו. היום, כאמור, נבחר בנו של הנשיא השישי להיות הנשיא ה-11 של מדינת ישראל.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture