אילוסטרציה. צילום: Hadas Parush/Flash90

מאבק משפחת פיקסלר עולה שלב: "מוכרחים לעשות הכל להביאה לארץ"

לאחר החלטת השופט בבריטניה כי יש לנתק את הילדה בת השנתיים ממכשיר ההנשמה, יוצאים משפחתה למלחמה. לאחר מאמצים רבים פנתה היום שגרירת ישראל בלונדון בבקשה להעביר את התינוקת לישראל. גם מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי הורה כי, "מוכרחים לעשות הכל"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

מאבק משפחת פיקסלר אשר ביתם מאושפזת בבית החולים בבריטניה עולה שלב: הילדה בת השנתיים מאושפזת כשהיא מורדמת ומונשמת בבית החולים בבריטינה, בשבוע האחרון הורה השופט המקומי לנתק אותה ממכונת ההנשמה, דבר שגרם למשפחתה להילחם על חייה ולהציף את הסיפור הכאוב.

לבקשת משפחת פיקסלר, הוריה של הילדה בת השנתיים וחצי המאושפזת בבית חולים באנגליה, פנתה היום (חמישי) שגרירת ישראל בלונדון, ציפי חוטובלי, לגורמים בכירים בממשלה הבריטית בבקשה להתייחס לבקשת המשפחה להביא את הילדה לטיפול רפואי בישראל, ולעובדה שהילדה והוריה הם אזרחים ישראלים.

על פי ההודעה, הפניה נעשתה בהנחיית שר החוץ גבי אשכנזי על רקע הנסיבות ההומניטריות המיוחדות והרגישות הדתית. "אנו תקווה כי הפניה תסייע להוריה של הילדה, אברהם וחיה פיקסלר, במקרה קשה זה", אמרו בלשכת שגרירת ישראל בלונדון.

בתוך כך, בימים האחרונה פנו ההורים לציבור בישראל וביקשו כי כל מי שבידו לסייע להם להציל את הילדה שיפעל להביא לאישור העברתה לארץ. הרבנים הראשיים לישראל, שרים וחברי כנסת נרתמו למשימה לצד יועצים רפואיים ועסקנים.

לבקשת בני המשפחה, מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט״א הורה לפעול למען הילדה ואמר כי "מוכרחים לעשות הכל להביאה לארץ. זו הצלת נפשות". הורי הילדה, שהמתינו ללידתה 8 שנים, מתכוונים לפעול בכל דרך להצילה ולפנות לכלל חברי הכנסת החרדים שיירתמו למשימה.

כזכור, בית המשפט בבריטניה קבע כי יש לנתק ממכשיר ההנשמה את אלטע פיקסלר, פעוטה חרדית בת שנתיים וחצי המאושפזת בבית החולים במקום. השופט המקומי קבע בפסק הדין השערורייתי, "אין זו טובתה להמשך הטיפול הרפואי שמחזיק אותה בחיים. מקבל את ההחלטה בעצב עצום". כעת הוריה נאבקים להשאיר אותה בחיים ולהביא אותה לטיפול בישראל.

ההחלטה הדרמטית התקבלה בשבוע שעבר בבית המשפט העליון לענייני משפחה בלונדון, שם נגזר דינה של אלטע פיקסלר, בת השנתיים וחצי שסובלת מנזק מוחי בעקבות סיבוך בלידה.

בניגוד לעמדת הוריה החרדים, החליט השופט כי יש לנתק אותה מהמכשירים וזאת לאחר מאבק משפטי עיקש שארך כחצי שנה. "לאור הממצאים על הכאב והסבל שהיא חווה, אין זו טובתה של אלטע להמשך הטיפול הרפואי שמחזיק אותה בחיים", כתב השופט בפסק הדין ולבסוף חתם: "אני מקבל את ההחלטה הזו בעצב עצום".

אברהם פיקסלר, אביה של אלטע, סיפר בריאיון בלעדי ל'חדשות 12' כי, "במשך שנה שלמה היינו בבית החולים עם הרופאים ואף אחד מהם לא אמר שהיא סובלת. אני חושב שבתור אבא יש לי זכות לקחת אותה הביתה לישראל ולהשאיר אותה בחיים. אנחנו הורים ואנחנו אוהבים את הבת שלנו. ילד זה לא משהו שאנחנו בוחרים אלא מקבלים ואוהבים אותו כמו שהוא".

גם כאשר המשפחה ביקשה להעביר את בתם לישראל, בית המשפט העליון סירב בטענה כי יש למנוע את המשך סבלה של הילדה. אברהם סיפר: "אני חושב שישראל צריכה להרים את הקול ולהגיד 'תחזירו לנו את האזרחית שלנו'. זה פשוט גזר דין מוות. לכל אחד מעם ישראל אמור להפריע כל אחד שיכול לעזור אמור לעזור. אני מתחנן באמת מכל הלב: תעזרו לנו להציל את הבת שלנו. אני אומר את זה עם דמעות בעיניים".

ב'חדשות 12' דווח עוד כי, הרב יוסי ערבליך, יו"ר ארגון "למענכם" פנה במכתב לרבנים הראשיים לישראל ובעקבות כך בכוונתם להתערב ולפנות לארכיבישוף מקנטרברי, דמות דתית בכירה באנגליה, על מנת שיפעיל את השפעתו בממלכה וינסה למנוע את ניתוק מכשיר ההנשמה.

גם ח"כ ישראל אייכלר פועל בניסיון להציל את הפעוטה: "אנחנו פנינו לשר הבריאות וליועץ המשפטי לממשלה. מבחינתנו זה רצח. אנחנו ביקשנו להביא אותה לארץ. אני מקווה בעזרת השם שנצליח להביא אותה לארץ, אם יש מושג של הצלת חיים במובן הכי פשוט של המילה זה פה. מדובר פה בילדה שחיה ואסור להרוג אותה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture