על רקע אמירותיו על ארה"ב – גנץ תקף את נתניהו: "כן לדיאלוג, לא לשיח מתריס" • צפו

בביקורו בארה"ב שר הביטחון התייחס להסכם הגרעין עם איראן ותקף את מהלכיו של ראש הממשלה בעניין • בין היתר אמר גנץ שהמאמצים למנוע גרעין מאיראן על ידי הסכם הם חשובים • על עזה אמר: "אחרי ההישג הצבאי, חייב להתחיל מעשה מדיני שימנע חזרה לעימות"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

שר הביטחון בני גנץ נפגש הלילה (בין חמישי לשישי) במסגרת ביקור הבזק שלו בארצות הברית עם מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין ותקף שוב את ראש הממשלה על רקע אמירותיו לפיהם המאבק בגרעין האיראני חשוב יותר מיחסי ישראל וארה"ב.

גנץ אמר שאת הדיונים על הסכם הגרעין צריך לעשות ב"שיחות סגורות" ו"לא בשיח מתריס". הוא הוסיף שהוא "מודע למאמצים החשובים להגיע להסכם שיעצור את ההתחמשות הגרעינית האירנית".

בהצהרה משותפת יחד עם מזכיר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין אמש בפנטגון פתח גנץ בתודות למקבלו האמריקני: "ידידי מזכיר ההגנה אוסטין, תודה על קבלת הפנים. אנו נמצאים בתקופה של שינויים גדולים ואתגרים חדשים. דבר אחד נשאר יציב: הברית האסטרטגית והשותפות הערכית בין ישראל לבין ארצות הברית, והקשרים החזקים בין מערכות הביטחון שלנו".

שר הביטחון התייחס לסבב האחרון בעזה, "לפני שבועיים סיימנו מערכה בעזה שפתח ארגון הטרור חמאס, בעוד שהחמאס ירה אלפי רקטות על ריכוזי אוכלוסייה- צה"ל, באמצעות מודיעין איכותי, חימוש מדויק והוראות פתיחה באש קפדניות, פעל בכדי לפגוע רק במטרות צבאיות ופעל כדי להימנע מפגיעה בבלתי מעורבים". לדבריו, "כיפת ברזל הצילה חיים של מאות ישראלים, ויירטה למעלה מ-1,400 רקטות שהיו אמורות לנחות בשכונות מגורים, מרכזי קניות ובתי חולים".

"אני מבקש להודות לך ולממשל האמריקאי בראשות הנשיא ביידן על התמיכה בזכותה של ישראל להגן על עצמה, ועל שימור היתרון האיכותי הישראלי", הוסיף גנץ. "אנחנו מעריכים זאת מאוד". לדבריו, "אתגרים מביאים איתם הזדמנות לשינוי. אחרי ההישג הצבאי, חייב להתחיל מעשה מדיני שימנע חזרה לעימות- את המהלך הזה אציג לך בהרחבה בפגישתנו. לארה"ב יש תפקיד מרכזי ביחד עם מדינות האזור המתונות שעימן אני עומד בקשר בכדי שהתהליך יצליח".

לגבי איראן אמר: "בימים אלו, איראן ממשיכה לפתח נשק גרעיני, ולחמש מיליציות ברחבי המזרח התיכון. איראן היא קודם בעיה עולמית ואזורית, והיא גם בעלת פוטנציאל לאיום קיומי על ישראל כפי שמצהירים ראשיה. אני מודע למאמצים החשובים להגיע להסכם שיעצור את ההתחמשות הגרעינית האיראנית. זהו אכן צורך אסטרטגי המשותף לארה"ב, אירופה, מדינות המזרח התיכון, ישראל וגם לעם האיראני שראוי למשטר שמטפל בבעיותיו הכלכליות, ולא בפיתוח נשק להשמדת עם אחר. חשוב שנמשיך בדיאלוג ביננו בכדי שההסכם ירחיק את איראן משאיפותיה. לצד זאת, ונוכח חומרתו של האיום, ישראל תמשיך לפתח יכולות שיאפשרו לה להגן על עצמה".

לסיום אמר על רקע דבריו של נתניהו: "את כל הדיונים נמשיך לעשות בשיתוף פעולה, בדיאלוג אסטרטגי שיתקיים בחדרים הסגורים ורק בהם. לא בתקשורת או בשיח מתריס. אני בטוח שדרך דיאלוג פתוח בדלתיים סגורות, וברוח של שיתוף פעולה ורצון טוב, אנו יכולים להשיג את יעדינו. אני מבקש להודות לך באופן אישי על הידידות ארוכת השנים, ועל האוזן הקשבת לצרכיה הביטחוניים של מדינת ישראל."

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture