Flash90

סגן ראש השב"כ לשעבר על הודעתו החריגה של ארגמן: "אין פה הזדהות פוליטית"

ישראל חסון התייחס להודעתו של ראש השב"כ ואמר כי "לגמרי לא הופתעתי, וחובה היה עליהם להיאמר". הוא התייחס להאשמות של בן גביר על כך שכשיש הסתה משמאל כולם שותקים ואמר, "הארגון מעריך סיכון, ואם היה מזהה איום על חייו של בן גביר הוא לא היה ממצמץ פעמיים"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

סגן ראש השב"כ לשעבר, ישראל חסון, ומי שכיהן כח"כ בעבר מטעם סיעות ישראל ביתנו התייחס הבוקר (ראשון) להודעתו החריגה אמש של ראש השב"כ נדב ארגמן, כי על נבחרי הציבור מכל קצוות הקשת הפוליטית להרגיע את הרוחות ועל כך "שהשיח המסית עלול להגיע לכדי פגיעה בנפש".

בריאיון אמר ישראל חסון כי, "לגמרי לא הופתעתי, וחובה היה עליהם להיאמר", חסון הוסיף, "לצערי הייתי בחור צעיר ועמדתי מעל גופתו של אמיל גרינצוויג ז״ל. הייתי בימים שראש השב״כ הלך לראשי האופוזיציה ואמר 'אני מאוד מבקש מכם, תרסנו את הדיבור', ולא עלה בידו לרסן את ההתבטאויות".

סגן ראש השב"כ לשעבר ניתח את הודעתו של ראש השב"כ נדב ארגמן, ואמר כי "ראש השב"כ התייחס בעצם לשני מישורים בהודעה שלו. האחד הוא שבסוף, מדובר בקיצוני אחד או שניים, ולא משנה מאיזה צד הוא. אין פה הזדהות פוליטית".

חסון נשאל על דבריהם של אנשי ימין כדוגמת ח"כ איתמר בן גביר אשר טוענים ל"אכיפה בררנית" כאשר האיומים מופנים כלפיהם וכלפי רה"מ בנימין נתניהו משמאל, השיב: "הניסיון של בן גביר להטיל דופי בשב"כ אורך כבר 25 שנים. בשב"כ משרתים בני אדם, לא מלאכים".

חסון הדגיש כי "הארגון מעריך סיכון, ואם היה מזהה איום על חייו של בן גביר הוא לא היה ממצמץ פעמיים. אין אצלו לא העדפה או הזדהות פוליטית כזו או אחרת, ניסיון להטיל כזו זה מגוחך עד כדי שקר, כדי הסתה".

חסון המשיך לבקר את בן גביר, וטען כי עליו לרסן את הציבור שתומך בו: "ראש השב"כ אמר משפט חשוב: 'מניתוח של הרשתות החברתיות, עולה שיח מאוד אלים'. מר בן גביר היקר, אתה היום נבחר ציבור, מוטלת עליך החובה להשפיע על תרבות השיח, ואם אתה לא מבין את זה, אז אני לא מופתע מזה כי זה לחם חוקך".

לסיום אמר חסון, "חובתם של נבחרי הציבור באשר הם מימין משמאל וממרכז. בסוף יושב מישהו שחושב שזה מה שאומרים לו, והוא הולך והורג את אמיל גרינצוויג, רוצח את ראש הממשלה והוא הולך ועושה גם את הפיגוע בדומא והורג גם שלושה ילדים. אלה הם התוצאות".

כזכור, על רקע ההפגנות מחוץ לביתם של חברי כנסת ממפלגת 'ימינה' והגברת האבטחה סביב נפתלי בנט ואיילת שקד, ראש השב"כ נדב ארגמן הזהיר אמש מפני התגברת והקצנה חמורה בשיח האלים והמסית בכלל וברשתות החברתיות בפרט. לדברי ארגמן, "שיח זה עלול להתפרש בקרב קבוצות מסוימות או בקרב בודדים, ככזה המתיר פעילות אלימה ובלתי חוקית שעלולה חלילה להגיע אף לכדי פגיעה בנפש".

בהודעה יוצאת דופן שפרסם ראש השב"כ, הוא קורא להרגעת הרוחות ולריסון השיח. "מדינת ישראל חרטה על דגלה את עקרון חופש הביטוי. זהו עקרון חשוב והכרחי במדינה דמוקרטית", כתב ארגמן. "יחד עם זאת, בתקופה האחרונה אנו מזהים התגברות והקצנה חמורה בשיח האלים והמסית, בדגש על זה המתקיים ברשתות החברתיות. זהו שיח הכולל התבטאויות חמורות, תוך שימוש בשפה ובמונחים של שיסוי, הסתה ואף קריאות לאלימות ופגיעה פיזית".

הוא הוסיף: "כמי שעומד בראש ארגון שייעודו שמירה על ביטחון המדינה וסדרי המשטר הדמוקרטי ומוסדותיו, אני קורא ומזהיר כי שיח זה עלול להתפרש בקרב קבוצות מסוימות או בקרב בודדים, ככזה המתיר פעילות אלימה ובלתי חוקית שעלולה חלילה להגיע אף לכדי פגיעה בנפש".

ארגמן קרא לנבחרי ציבור ומובילי דעה לצאת נגד האמירות. "לצד האחריות המוטלת על כתפי השב"כ יחד עם גורמי האכיפה האחרים, גם על נבחרי ציבור מכל קצוות הקשת הפוליטית, מובילי דעה, אנשי דת, מחנכים ואזרחי ישראל כולם – מוטלת אחריות כבדה בימים אלה. חובתנו לצאת בקריאה ברורה ונחרצת להפסקה לאלתר של השיח המסית והאלים. האחריות להרגעת הרוחות ולריסון השיח מוטלת על כתפי כולנו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture