Yonatan Sindel/Flash90

ירושלים: ערבים תקפו יהודי באלימות – ושחררו כעבור מספר שעות

ערבים ביצעו לינץ' בתושב ירושלים, ברחובה של עיר ולאור היום. התושב הגיע לתחנת המשטרה חבול ומוכה, אולם זכה ליחס משפיל ומזלזל. החשודים שנעצרו שוחררו לאחר שעות בודדות • עו"ד בלייכר: "עצימת עיניים מכוונת של המשטרה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לינץ חמור בירושלים: תוקפים ערבים הסתערו על רכבו של ח', תושב העיר כבן 30 משכונת נוף ציון, קיללו אותו, איימו עליו והיכו בו. המשטרה הגיעה למקום רק לאחר חצי שעה, ולמרות שהמותקף הגיש תלונה ועדי ראייה חיזקו את דבריו – שוחררו החשודים תוך שעות ספורות. עד רגע זה לא קיבל המותקף אישור נפגע איבה, ולא ידוע על הגשת כתבי אישום נגד התוקפים.

הלינץ' אירע לפני כשבועיים, בצהרי יום שישי, סמוך לטיילת ארמון הנציב. במכתב ששלח עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו למפקד מחוז ירושלים, דרש בלייכר מהמשטרה לבצע בדחיפות מיצוי הליכים, ולהביא למעצרם של הפורעים בשל המסוכנות הרבה הנשקפת ממעשיהם.

במכתבו תיאר עו"ד בלייכר את השתלשלות האירועים: רכבם של התוקפים נצמד לרכבו של ח', ונוסעיו החלו לקלל אותו ולאיים עליו. ח' ניסה להימלט מהמקום, אולם התוקפים הסתערו לעברו, בעטו ברכבו והכו בו.

במהלך התקיפה ניסו הפורעים בחמת זעם לפתוח את דלתות הרכב, אך ח', ששירת כקצין בחי"ר, הספיק לנעול את הדלתות, תימרן בתנאי השטח והצליח להימלט ולנסוע עד לצומת הבאה, בעוד התוקפים חוזרים לרכבם ורודפים אחריו.

כשהגיע ח' לצומת הבאה גילה כי מחכה לו שם רכב נוסף, ממנו ירדו צעירים ערבים נוספים במטרה לתוקפו. רגע לפני שהגיעו אליו התוקפים, התחלף הרמזור וח' הצליח להמשיך בנסיעה, כאשר שני רכבי התוקפים דולקים בעקבותיו, אחד מלפניו ואחד מאחוריו.

התושב, שהיה נתון במלכוד, החליט לעצור בצד הכביש בעודו מתקשר למשטרה, והחל להימלט רגלית מהשטח. התוקפים ירדו מרכבם והחלו לרדוף אחריו רגלית, תוך שהם צועקים לעברו משפטי איום כגון "חכה, נרצח אותך".

עוברי אורח שנסעו בכביש והבחינו בתקיפה חשו למקום, מה שגרם לתוקפים להימלט. חרף שיחותיו החוזרות ונשנות של ח' למשטרה, ניידת הראשונה הגיעה למקום רק לאחר חצי שעה. ח' נתן לשוטרים מידע על התוקפים, כולל לוחיות הזיהוי של שני הרכבים, מה שהביא למעצר החשודים.

לאירוע היו מספר עדים, שאף התנדבו ללוות את ח' לתחנת המשטרה לצורך הגשת תלונה. אולם כאשר הגיע הצעיר לתחנת המשטרה, הופתע לקבל יחס מזלזל ומשפיל: במשך כשעתיים שלמות, סירבו החוקרים בתחנה לספק לו ולעדים מענה, למרות השבת המתקרבת. כשסוף סוף הוכנס ח' להגשת תלונה ומסירת עדות, קיבל החוקר הוראה שלא להעניק לו 'אישור איבה', מאחר ש"לא מדובר באירוע לאומני".

גם לאחר פנייה חוזרת של עו"ד בלייכר סרבו במשטרה להוציא לתושב אישור איבה עבור מס רכוש, והתעקשו שהאירוע אינו לאומני. בנוסף, חוקר שבחן את הרכב חיווה את דעתו שהמכות ברכב הינן כתוצאה מתאונה קודמת ולא חלק מן התקיפה. כמו כן, העצורים נחקרו לאחר ח', אולם שוחררו כעבור מס' שעות לאחר חקירה בלבד.

"מדובר בתוקפים אשר גמרו אומר לפגע ביהודים, וחרף המסוכנות הברורה הנשקפת מהם לכלל הציבור – הם שוחררו לדרכם כשביכולתם להמשיך ולפגע", כתב בלייכר. "אבקש להפנות את מירב המאמצים, כולל גביית מצלמות דרך, וחקירה מעמיקה של הפורעים בידי חוקרי היחידה של מפלג מיעוטים, בכדי למצות עמם את הדין עד תומו", כך במכתב.

עו"ד בלייכר שמסייע לנפגעי עבירה לאומניים מטעם ארגון חוננו, מסר "אירוע האיבה וניסיון הלינץ' במרשי הוא המשך ישיר של מאות אירועי אלימות אנטישמים וניסיון לפגוע בחיי יהודים בארץ. אנו מצפים ממשטרת ישראל להכיר במציאות ולפעול בכל הכוח נגד אותם מחבלים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

עכשיו עם מנסור בנט אל תצפה שמישהו יקשיב

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture