מלך מרוקו בירך את בנט – מדוע מצרים וירדן עדיין לא בירכו?

UNclimatechange

מלך מרוקו בירך את בנט – מדוע מצרים וירדן עדיין לא בירכו?

מלך מרוקו, מוחמד השישי, בירך היום (רביעי) את ראש הממשלה, נפתלי בנט, לרגל כניסתו לתפקיד. גורמים שגרירות המצרית בישראל ולמשרד החוץ ניסו להסביר מדוע טרם התקבלו ברכות דומות ממצרים ומירדן. וגם: מי המנהיגים שכבר בירכו את רה"מ הנכנס

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

מלך מרוקו, מוחמד השישי, שלח היום (רביעי) אגרת ברכה מיוחדת לראש הממשלה, נפתלי בנט, לרגל כניסתו לתפקיד. באגרת ששלח, כתב מלך מרוקו: "אני שמח לשלוח אליך ברכות חמות ואיחולי הצלחה לרגל היבחרך לראש ממשלת מדינת ישראל".

מוחמד השישי הוסיף באיגרת ששלח: "אני מנצל את ההזדמנות הזו כדי להדגיש בפניך, כי ממלכת מרוקו נחושה להמשיך בתפקידה הפעיל ובמאמציה הטובים לקדם שלום צודק ובר קיימא במזרח התיכון, אשר יבטיח לכל עמי האיזור חיים זה לצד זה בבטחון, יציבות וידידות".

ראש הממשלה, נפתלי בנט הגיב לברכה ואמר: "אני מודה להוד מלכותו, מלך מרוקו מוחמד השישי, על ברכתו החמה ומבקש להביע את הערכתי הרבה כלפיו. ישראל רואה במרוקו ידידה ושותפה חשובה במאמצים לקידום השלום והבטחון באיזור. אפעל להדק את יחסי ישראל-מרוקו בכל התחומים, למען רווחתם ושגשוגם של שני העמים, שהידידות ביניהם ארוכת שנים".

בהמשך כתב בנט כי "ישראל רואה במרוקו ידידה ושותפה חשובה במאמצים לקידום השלום והביטחון באזור. אפעל להדק את יחסי ישראל-מרוקו בכל התחומים, למען רווחתם ושגשוגם של שני העמים, שהידידות ביניהם ארוכת שנים".

בתוך כך, גורמים שגרירות המצרית בישראל ולמשרד החוץ ניסו להסביר מדוע טרם התקבלו ברכות דומות ממצרים ומירדן. גורם בכיר בשגרירות מצרים בישראל אמר לעיתונאי דניאל סיריוטי ב'ישראל היום' כי אין מדובר בהתעלמות מכוונת: "סביר להניח שבימים הקרובים תשוגר ברכה לרה"מ הנכנס בנט, אולם צריך להבין את השיקולים שלנו. היו לנו יחסים טובים מאוד עם ממשלות נתניהו, שהתבססו בעיקר בתחום הביטחון והמודיעין".

הבכיר המצרי הוסיף: "רק לאחרונה התחלנו לקדם עם הממשלה הקודמת את התוכנית לעידוד התיירות מישראל לשארם א-שייח', ואנחנו מקווים שהתהליך הזה יימשך". לדבריו, "ההנהגה בקהיר מודעת לעוינות שיש ברחוב המצרי כלפי ישראל, שאף גברה לאחר המבצע הצבאי בעזה, וגם למאמצי התיווך המצריים. כאשר המצב יירגע, גם הברכות יגיעו".

דברים דומים אמר לעיתון גורם בכיר במשרד החוץ הירדני: "ב-12 שנות שלטון נתניהו, היחסים בין ישראל וירדן הידרדרו לשפל חסר תקדים, והיה לא מעט דם רע בין נתניהו למלך עבדאללה. דווקא עם יאיר לפיד יש למלך יחסים מצוינים, אפשר אפילו לומר שהם חברים טובים". למרות הדברים, אותו בכיר הוסיף כי הציבור הירדני לא מחבב את ישראל ואת בנט שנתפס "כקיצוני יותר מנתניהו" כלשונו. לדבריו, "לאחר שהמצב יתבהר ונבין מהי המדיניות של הממשלה הזו, יגיעו גם הברכות".

האגרת של מלך מרוקו מצטרפת לשורת מנהיגים מרחבי העולם שבירכו את ראש הממשלה בנט לרגל כניסתו לתפקיד, בהם: נשיא ארצות הברית, נשיא רוסיה, נשיא אוקראינה, נשיא ארגנטינה, נשיא ברזיל, נשיא קזחסטן, נשיא הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, יורש העצר וראש ממשלת בחריין, קנצלרית גרמניה, קנצלר אוסטריה, ראש ממשלת בריטניה, ראש ממשלת הודו, ראש ממשלת קנדה, ראש ממשלת איטליה, ראש ממשלת הונגריה, ראש ממשלת יוון וראש ממשלת מלטה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אולי המצרים כועסים, שפעיל בתנועת האחים המוסלמים, שותף בממשלה?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture