מעצר אלים במצעד הדגלים: למרות התיעוד השופט האריך את מעצרו • צפו

צעיר חרדי נפצע בעינו במהלך מעצר משטרתי אלים בריקוד הדגלים בירושלים, ונזקק לטיפול רפואי. עדי ראייה שצלמו את המעצר רצו למסור עדות במשטרה, אולם סורבו "עקב עומס". היום החליט השופט להאריך את מעצרו

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

צעיר חרדי נפצע אתמול (שלישי) במהלך מעצר אלים בריקוד הדגלים בירושלים. הנוכחים במקום צילמו את רגעי המעצר, אולם במשטרה סירבו לקבל אותם לעדות "עקב עומס". הצעיר נזקק לטיפול רפואי והושאר במעצר, היום החליט שופט ביהמ"ש השלום בירושלים אלעד לנג להאריך את מעצרו.

לפי פרוטוקול הדיון, הבחור נעצר לאחר ששוטרים ביקשו ממנו לעזוב את מקום ריקוד הדגלים והוא סירב. הבחור היה בגבו לגדר, ובעת המעצר האלים נפצע בעינו ונזקק לתפרים והדבקה.

עורך דינו נתי רום, המסייע לו מטעם ארגון חוננו, תיאר כי כאשר הנוכחים שהיו עדים למעצר האגרסיבי ואף צילמו אותו ביקשו להעיד במשטרה, הופנו לתחנה אחרת. בתחנה השניה נאמר להם שיש עומס, ואינם יכולים לקבלם.

למרות שלבחור אין עבר פלילי וזהו מעצרו הראשון, ולמרות שהמשטרה לא ראתה את סרטון תיעוד המעצר עקב העומס, החליט שופט ביהמ"ש השלום בירושלים אלעד לנג להאריך את מעצרו עד מחר בצהריים.

עו"ד נתי רום מטעם ארגון חוננו תיאר את המעצר "מדובר באירוע מביש בו משטרת ישראל מורה לא על פי חוק, לאזרח, לעזוב את המקום תוך הפעלת אלימות קשה בכוח של שוטרים.. צעקו עליו ללכת ומיד תקפו אותו ללא כל הצדקה. כולי תקווה שזה יעבור למח"ש, הוא נזקק לטיפול רפואי. כל עוונו הוא שהוא נצמד לגדר".

עוד הוסיף עו"ד רום כי "המשטרה מוסיפה חטא על פשע, עד מבקש למסור עדות, הגיע לתחנה, ולא מקבלים אותו. הוא מתקשר לתחנת 'עוז', ואומרים לו שיש להם 40 עצורים והם לא יכולים לקב את העדות שלו".

לדבריו, הבחור הותקף שלא כחוק, והורחק ממקום בו מותר לו להיות במסגרת ריקוד הדגלים. "זו צלקת נפשית ופיזית האירוע הזה, הוא עצור בפעם הראשונה. מדובר בניסיון ענישתי. השוטרים התוקפים הם אלו שאמורים לתת דין וחשבון".

מאיר אינדור, ממייסדי מצעד הדגלים המקורי, חבר בעמותת עם כלביא ויו"ר ארגון אלמגור, היה עד לאירוע. לדבריו "ראיתי שיש קבוצה שהמתינה לפתיחת שער שכם, אך השוטרים ביקשו מהם להמשיך לעבר שער יפו. ניסיתי לתווך בינם לבין השוטרים, ואכן רוב הקבוצה התקדמה לשער יפו".

אינדור תיאר את המעצר "נשארו מעט שהתחילו להתווכח עם השוטרים, והיס"מניקים התחילו לזרז את הקבוצה באמצעות דחיפות וכוח. ביקשתי מקצין שהיה במקום לנהוג בעדינות עם הבחורים, חלקם נערים, שלא ליצור תדמית רעה למשטרה, אך זה היה כמו לדבר אל הקיר. היס"מניקים דחפו יותר, ובשולי הקבוצה נפצע אותו בחור. השוטר תפס אותו בגב והרים לו את הידיים אחורה, כך שהבחור היה חייב להתכופף כדי שלא ישברו לו הידיים, ואז ראשו פגע בקסדה של השוטר".

לדברי אינדור הבחור כלל לא נראה כחלק מהקבוצה. אינדור פנה לתת ניצב שמואל מרציאנו, סגן מפקד המרחב, וביקש ממנו לפעול " אני מאוכזב מאוד מכך ששמואל מרציאנו לא עמד בהבטחתו לשחרור העצורים, בלשונו 'תכף נשחרר אותם'. זה היה כדי להיפטר ממני. לדעתי הם מתעקשים על מעצרו בגלל שנפצע, או כדי להראות לתקשורת שהיו מעצרים משני הצדדים. השוטר שליווה אותו ניסה לתקן את הגרסה שלו לפציעה "אתה מתכוון שאתה התכופפת", היה חשוב לשוטר להטיל את זה עליו. ראינו בעבר שלמשטרה יש שיקולי נראות ולא רק שיקולים פליליים. אני קורא למשטרה למלא את הבטחת המפקד ולשחררו מיידית".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ניראה שמדובר בחרדי הכל מותר …בושה וחרפה

המשטרה כבר מזמן צריכה רפורמה כוללת. בין מצד ההכשרה המקצועית. ובפרט מצד ההכשרה המוסרית.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture