Yonatan Sindel/Flash90

לא מפתיע: מנדלבליט מתנגד לפיצול תפקיד היועץ המשפטי לממשלה

"העובדה כי בקצה הפירמידה ניצב בעל תפקיד אחד מבטיחה את התאמת הסטנדרטים האכיפתיים לכללים המשפטיים", טוען מנדלבליט, ברמז גס לעברו של שר המשפטים גדעון סער המבקש לפצל את תפקיד היועץ המשפטי לממשלה

אביחי מנדלבליט שיגר הערב (חמישי) רמז גס לעברו של שר המשפטים גדעון סער המתכנן לפצל את תפקיד היועץ המשפטי לממשלה, והבהיר כי הוא מתנגד ליוזמה.

מנדלבליט אמר את הדברים בכנס השקת ספרו של המשפטן ד"ר מנחם פינקלשטיין באוניברסיטת בר אילן. פינקלשטיין, היה בעבר הפרקליט הצבאי הראשי, והיועמ"ש התייחס כביכול לתפקיד הפצ"ר.

"ועדת הבדיקה בראשות השופט טירקל, עמדה בפניה השאלה אם נכון לפצל את כובעי הפרקליט הצבאי הראשי (ייעוץ לצה"ל ולרמטכ"ל ובמקביל תובע צבאי ראשי) והחליטה שזה לא נכון לפצל את כובעי הפצ"ר. היא דווקא קבעה רעיונות וכללים איך לחזק את מעמד הפצ"ר בעל הכובע הכפול, דווקא בעל הכובע הכפול כמי שעומד בראש מערכת המשפט הצבאית".

לדברי מנדלבליט, "העובדה כי בקצה הפירמידה ניצב בעל תפקיד אחד, בעל נקודת מבט רחבה ומתכללת, מבטיחה את התאמת הסטנדרטים האכיפתיים לכללים המשפטיים המהותיים שחלים על הסיטואציה".

אם הרמז לא היה גס מידי וברור לכולם, הוסיף מנדלבליט כי "כל מי שחושב שאפשר להקיש מכך גם להקשרים אחרים, אקטואליים, איננו טועה בהכרח".

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אמר הקיסר ירום הודו על המערערים על בלעדיות דקטטורתו…

מר מנדלשיט!
לא כדאי לירות בתוך הנגמ"שון…..

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו