חיים צח/ לע"מ

רה"מ בנט בהצהרה מנתב"ג: "מתייחסים למצב כאל התפרצות קורונה מחודשת"

ראש הממשלה נפתלי בנט מסר הערב הצהרה לתקשורת בנתב"ג זאת ברקע התפרצות של נגיף הקורונה במספר מוקדים ברחבי הארץ בין היתר במודיעין ובנימינה. בנט אמר כי הוא "ממליץ לשוב ולעטות מסכות במקומות סגורים" וקרא לוותר על נופש בחו"ל

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

ברקע החשש מכניסת הווריאנט ההודי (דלתא) של נגיף הקורונה לישראל, ראש הממשלה נפתלי בנט מסר הערב (שלישי) הצהרה לתקשורת בנתב"ג. בנט קרא להורים לחסן את ילדיהם, "לפחות במנה הראשונה של החיסון – עד 9 ביולי – שכן לאחר מאחר תוקף החיסונים יפוג".

בפתח דבריו אמר בנט כי ערך סיור בנתב"ג וקיים דיון הערכת מצב עם שרי הבריאות, התחבורה וביטחון הפנים. "זן הדלתא, הזן ההודי, מתפשט באופן מואץ ברחבי העולם. עם קצב הדבקה הרבה יותר גבוה ממה שהכרנו. הוא מידבק בכ-50% יותר מזן הקורונה המקורי ואנחנו רואים התחלה של התפשטות בתוך ישראל. לא תמיד אנחנו יודעים לאתר את המקור. הוא מדביק גם אנשים שהתחסנו. אפשר להתחסן ולהידבק".

בנט הוסיף: "אני מבקש ממי שלא צריך לצאת לחו"ל – שלא ייצא". לדבריו, "אירוע ההדבקה בבנימינה מקורו במשפחה שהגיעה מחופשה בקפריסין, ייתכנו שינויים משמעותיים ביציאה לארץ ובכניסה אליה. אם אפשר לוותר על הנופש – אני ממליץ שלא להזמין". עוד אמר כי "אנחנו קוראים באופן רשמי לכל הילדים ובני הנוער מגיל 12 ומעלה להתחסן בהקדם האפשרי. יש המון פייק ניוז. אני את ילדיי אחסן".

ראש הממשלה המליץ לציבור לעטות מסכות במקומות סגורים וציין, כי אם יעלו המספרים – זו תהיה הנחייה מפורשת. "לא צריך להיכנס לבהלה, אבל חייבים לכבות את הדבר הזה. בואו לא נידרש לסנקציות. בתוך המדינה אני קורא – בואו נכבד את הדבר הזה, זה תלוי רק בהתנהגות שלכם. לא רוצים לחזור לסגר כללי".

בנט קרא בהצהרה להימנע מנסיעות לחו"ל שאינן חיוניות, כדי למנוע עלייה נוספת בתחלואה. "רוצה לבקש – מי שלא צריך לצאת לחו"ל, שלא ייצא לחו"ל. האירוע בבנימינה מקורו בטיסה משפחתית לקפריסין, מדינה שאיננה אדומה – והנה נדבקו בזן הדלתא. מה שחיוני זה בסדר. אם לא צריך – תטיילו בארץ". הוא התריע מפני שינוי בהנחיות במקרה של המשך ההתפשטות: "ייתכנו שינויים במדיניות הכניסה והיציאה מהארץ. אם אפשר לוותר על הנופש בחו"ל – אל תזמינו".

עוד הוסיף רה"מ, "כל האינדיקציות המדעיות בישראל ובעולם מלמדות שהסכנה מהמחלה גבוהה לאין ערוך מהסיכון של החיסון. יש המון 'פייק ניוז' אבל אנחנו נוקטים במדע, בעובדות. בארצות הברית, כ-2-2.5 מיליון ילדים כבר התחסנו ולא ראינו מסות של תופעות לוואי. אני יכול להגיד לכם, כאבא לילדים בגיל הזה, אני את ילדיי הולך לחסן. שרת הפנים עדכנה אותי שאת ילדיה היא כבר חיסנה".

"אני רוצה לתת לכם את תמונת המלאי – החיסונים שבידינו, רובם יפוגו עד סוף חודש יולי. המשמעות היא שכדי להשלים את שני החיסונים, צריך להגיע לחיסון הראשון עד ה-9 ביולי. יש לנו מלאי מספק לכולם, אבל מי שלא יתחסן עד ה-9 ביולי, כבר אין לנו חיסונים להמשך, וחבל. לכן, אני מבקש, כרגע קצב ההתחסנות הוא לא טוב, רק 2,000 בני נוער מתחסנים ביום, וכדי לעמוד ביעד שלנו אנחנו צריכים 20,000. בעברית פשוטה: אני קורא להורים – צאו באופן מיידי, תתאמו מול קופת החולים, אתם יודעים כבר את הנוהל, לכו להתחסן כדי שתספיקו בוודאי את החיסון הראשון לפני ה-9 ביולי. כהורה אני לא מחכה, מחר אני ניגש ועושה את זה. כי אם החיסון הראשון לא יקרה עד ה-9 ביולי, כבר לא נוכל לחסן, כי התוקף יפוג".

בנט הוסיף, "אני ממליץ, ואני אומר את זה בשם אנשי המקצוע: בואו נחזור לחבוש מסכות במקומות סגורים. אני מנחה את שרי הממשלה, את מנהיגי הציבור, מהרגע הזה במקומות סגורים לחבוש מסכה. הסיבה היא שזו עוד לא הנחיה מחייבת, כי אנחנו רוצים לראות במשך כמה ימים רציפים אם אנחנו מעל קו ה-100 מאומתים ביום. עכשיו אנחנו מדברים על 125, אבל אנחנו רוצים לראות שזה לא פיק נקודתי. כשאנחנו נראה שזה רצף, ולהערכתי זה יהיה המצב, זאת תצא כהנחיה מחייבת".

"לגבי בידודים – לצערי יש הפרות מסיביות של בידוד. אני מבקש מאזרחי ישראל, בוודאי ממי שחוזר מחו"ל – תקפידו על הבידוד. אנחנו מאריכים את הגיוס של 270 פקחים לצורך הזה". בנט הוסיף, "הייתה לקונה, שילד שמפר בידוד, בגלל שהוא לא נושא באחריות וההורים שלו לא נשאו באחריות, אז אף אחד לא נשא באחריות. אז את הלקונה הזאת אנחנו סוגרים – הורים שילדיהם יפרו בידוד, הם יישאו באחריות המלאה, אם הילדים מתחת לגיל 12. אבל בואו לא נידרש לסנקציות, אנחנו מדינה אחת".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בנט יקר בזכות ממשלת השמד שהקמת הקורונה חזרה.אתה מתריס לפני ה'.

הוא שקרן מי שמאמין להבטחות של הבחירות לא יאמין להבטחה שייחסן את ילדיו ואמר ששרים אחרים אמרו לו שהם כבר חיסנו את שאר ילדיהם בקיצור שקרן

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture