Olivier Fitoussi/Flash90

מתיחות בין בני גנץ לגדעון סער, והמסר של איילת שקד: מה קורה עם הצוללות?

שר הביטחון הודיע על התקדמות בנוגע ליוזמתו להקמת וועדת חקירה ממלכתית לפרשת הצוללות, אך שר המשפטים הכחיש את ההודעה - ובכך הציף פומבית את המתיחות הקיימת הפומבית הקיימת בין גדעון סער לבני גנץ • גם 'ימינה' נגד החקירה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר הביטחון בני גנץ, העביר אתמול למשרדי האוצר והמשפטים טיוטת הצעה להקמת ועדת חקירה ממלכתית שתבחן את תהליכי הרכש של ספינות המגן והצוללות – כך נמסר הצהריים (רביעי) מלשכת שר הביטחון.

לפי ההודעה, בכוונת גנץ להניח את הצעת ההחלטה בממשלה לקראת ישיבת הממשלה ביום ראשון, זאת לאחר הטמעת וקבלת הערות המשרדים הרלוונטיים.

אך בתגובה נמסר מהלשכה של גדעון סער כי בלשכת שר המשפטים לא התקבלה, לא אתמול ולא היום, טיוטת הצעה להקמת ועדה חקירה ממלכתית לעניין הצוללות.

על כך השיבו בלשכת שר הביטחון: "הצעת ההחלטה בנוגע לוועדת החקירה לצוללות הועברה אתמול (ג') בשעה 16:46, באמצעות הייעוץ המשפטי למערכת הביטחון, לגורמי המקצוע הרלוונטיים במשרד המשפטים, לאחר שיחת תיאום בנושא. שיחות בנוגע להצעה התקיימו גם בין לשכות השרים".

בלשכת סער הגיבו: "ס' 4 (ו) לתקנון עבודת הממשלה קובע כי לא תוגש ע"י שר הצעת החלטה לממשלה הנמצאת בסמכות שר אחר, ללא עמדת השר האחר. לפי סעיף 31 לחוק ועדות חקירה תשכ״ט-1968 השר הממונה על החוק הנ"ל הוא שר המשפטים. עוד במוצ"ש – לאחר שלשכת שר הביטחון פרסמה הודעה לתקשורת בנושא – הודע לה מלשכת היועמ"ש כי יש להעביר כל פניה בנושא דרך שר המשפטים".

"ההתנהלות לפיה ממהרים להוציא לתקשורת הודעות על הצעות מחליטים, לפני קיום דיון, תיאום ועבודת מטה אינה מקצועית ואינה מקובלת. הקמת ועדת חקירה ממלכתית הוא נושא כבד משקל. החיפזון והעדר דיון מסודר עוד בטרם מונתה ועדת החקירה הממלכתית הקודמת עליה הוחלט רק ביום אי השבוע אינם מקובלים. שר המשפטים מתכוון לשמור על נוהלי עבודה מתוקנים".

בכך, הציפו מעל פני הקרקע את המתיחות עליה נטען על גורמים בכיריים כי היא קיימת בין שר הביטחון בני גנץ לבין שר המשפטים גדעון סער, הנושאים בתפקידים בכירים בממשלת השמאל שקמה רק באחרונה.

בתוך כך, ירון אברהם מדווח בחדשות 2 כי השרה איילת שקד, הבהירה לגנץ שהנושא לא נמצא בהסכמים הקואליציוניים – ולא בכדי. מפלגתו של בנט העבירה את המסר שהיא "מתנגדת לתרבות של ועדות חקירה", והם הסכימו לוועדת חקירה על מירון, אך לא יותר מכך.

כזכור, במוצאי שבת הודיע גנץ על הקמת וועדת החקירה באומרו כי הוא "מצפה שהפעם, כלל שרי הממשלה יתמכו בהקמת הוועדה. אסור להשאיר את סימני השאלה פתוחים, ויש להסיק מסקנות רוחביות. אין להסתפק בהליך הפלילי מול הפרשה הביטחונית החמורה בתולדות מדינת ישראל".

בכיר בקואליציה אמר בתגובה על בני גנץ כי הוא "מתנהג בצורה ילדותית עם הטרלות והודעות לתקשורת כל יומיים. הוא מוציא על כולנו את התסכולים על זה שהוא לא ראש ממשלה".

גורם בכחול לבן הגיב כי "בניגוד לאחרים, לגנץ יש כבר תוכניות פעולה ומהלכים חשובים לקדם וזו רק ההתחלה. אם ועדות חקירה לאסון במירון והצוללות, הן הטרלות- נמשיך להטריל".

ממפלגת הליכוד נמסר בתגובה: "בחודשים האחרונים בני גנץ אמר עשרות פעמים בתקשורת שאין שום סיבה לחקור את פרשת הצוללות הממוחזרת מפני שאפילו היועץ המשפטי לממשלה 'לא מצא לנכון לפתוח בחקירה ואני מסתפק בזה'. מה נשתנה עכשיו כשגנץ מחליט לגרור את מערכת הביטחון לויכוח פוליטי? מצער שגם אחרי שסרקו את הפרשה במסרקות ברזל ולא מצאו דבר ואחרי שבכירי המל"ל לשעבר העידו שלא נפל רבב ברכש הצוללות וכלי השיט, גנץ ממשיך ברדיפה עיוורת נגד נתניהו והליכוד".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture