משטרה במונסי, ארכיון

לאחר דקירת שליח חב"ד: משטרת לוס אנגל'ס תאבטח את בתי הכנסת

לאחר תקיפת ודקירת שליח חב"ד בבוסטון שנפצע באורח בינוני משטרת לוס אנג'לס, שבה חיה קהילה דתית וחרדית גדולה מאוד, צפויה להציב שוטרים מחוץ לבתי הכנסת ברחבי העיר, זאת לבקשת עסקנים של הקהילה מפני חשש של אנטישמיות לאור המקרים האחרונים

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

בקהילות היהודיות בארצות הברית שורר חשש כבד מפני מתקפות אנטישמיות במקום זאת לאחר שרק במהלך הלילה האחרון שליח חב"ד בבוסטון נדקר מספר פעמים מחוץ לבית ספר יהודי בבוסטון בו שימש כמלמד.

כפי שדווח, שליח חב"ד בבוסטון נפצע באורך בינוני והיום כבר שוחרר לביתו מבית החולים. החשוד בתקיפה נעצר, אך לא ברור כרגע מה המניע לדקירה, אך ככל הנראה מדובר בפשע שנאה ואנטישמי.

על פי הדיווח ב'ישראל היום' משטרת לוס אנג'לס, שבה חיה קהילה דתית וחרדית גדולה מאוד, צפויה להציב שוטרים מחוץ לבתי הכנסת ברחבי העיר, זאת לבקשת עסקנים של הקהילה מפני חשש של אנטישמיות.

עוד דווח כי, גורמים בכירים בקהילה נפגשו עם השריף המקומי ושוחחו עמו על סוגיות הנוגעות לאבטחת היהודים, כאשר ברקע ישנו חשש כבד לאור האירועים האחרונים.

כזכור, שליח חב"ד בבוסטון שבארצות הברית, הרב שלמה נוגינסקי נדקר סמוך לבית הכנסת שבו הוא מתפלל. התקיפה ארעה מחוץ לבית חב"ד בשעה 13:30 בצהרים (שעון מקומי). הרב נוגינסקי שפועל בקרב הקהילה הרוסית בעיר, בשנות החמישים לחייו, הובהל תחילה לבית החולים המקומי אך לאחר מכן הועבר למחלקת טראומה בבית החולים מרכזי בעיר, שם מצבו הוגדר בינוני ויציב ולא נשקפת סכנה לחייו.

לפי החקירה הראשונית של המשטרה המקומית, האירוע התרחש סמוך לבית הכנסת שבו מתפלל הרב כאשר אלמוני ניסה לחטוף את הרב ולהכניסו לרכבו תוך איומי אקדח. הרב ניסה לברוח מהתוקף, אך האלמוני רדף אחריו ודקר אותו מספר פעמים.

משטרת בוסטון עצרה חשוד במעשה כשהוא אוחז בסכין ובאקדח וטרם ברורות נסיבות האירוע, אולם בקהילה היהודית היו שטענו כי מדובר באירוע על רקע אנטישמי. מנכ"ל בית הספר "בית שלום" שבסמוך לו התרחש האירוע, הרב דן רודקין, אמר לאחר התקיפה: "תודה לקל, הוא במצב יציב ומטופל בבית החולים בגלל דקירות בזרועו. כולנו מתפללים להחלמתו המהירה".

הרב רודקין הוסיף שבבית הספר הגבירו את האבטחה עם היוודע על האירוע האלים והמקום ששימש לפעילות "מחנה קיץ" ננעל, לדברי הרב רודקין, "כדי להבטיח את ביטחונם של כל הילדים והצוותים", הוא הוסיף: "כולנו מזועזעים מאוד ממה שקרה".

האירוע מגיע על רקע החשש העולה בקרב הקהילה היהודית בארה"ב עם העלייה במקרי התקיפות האנטישמיות ברחבי במדינה. רק לאחרונה פורסם סקר בארה"ב שהראה כי 63% מהיהודים האמריקאים מרגישים פחות בטוחים. בנוסף, עלה בסקר כי 54% אחוזים מהיהודים באמריקה חוו תקריות אנטישמיות בעצמם או היו עדים לתקריות כאלו ו- 49% היו עדים להערות, גידופים ואיומים על רקע אנטישמי.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture