Yonatan Sindel/Flash90

הפרקליטות דורשת דחייה במשפט נתניהו; ההגנה: לחשוב מחדש על האישום

התביעה במשפט ראש הממשלה לשעבר מבקשת דחייה נוספת אחרי שאולצה על ידי בית המשפט להעביר לידי ההגנה שורה ארוכה של מסמכים • עורכי הדין של אלוביץ': "נראה שגם צוות התובעים נחשף לראיות מהותיות ורלוונטיות שלא היו מוכרות לו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

התביעה במשפטו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו ביקשה היום (ראשון) מבית המשפט להאריך את המועד שנקבע לצורך ההעברה להגנה של כלל תוצרי החיפוש במכשיר הטלפון הנייד של אילן ישועה, עד ל-11 בחודש.

מדובר בבקשת דחייה שנייה של הפרקליטות, למרות שרוב החומר כבר הועבר לידי ההגנה. מדובר במסמכים והתכתבויות חדשות שלא נמסרו לידי ההגנה כנדרש. חלקים מההתכתבויות נחשפו באקראי, וערערו את עדותו של אילן ישועה, מנכ"ל וואלה לשעבר, שהיה העד הראשון.

בפרקליטות כתבו היום לבית המשפט, "עשינו כל שאל ידנו על מנת לעמוד בהחלטת בית המשפט. עם זאת, לא נוכל לעמוד באופן מלא במועד שנקבע בהחלטת בית המשפט, ולסיים עד אז את המעבר על תוצאות החיפוש בתכתובות הדואר האלקטרוני שלגביהן לא נערך מעבר פרטני. כפי שפורט בבקשה הקודמת, הרצת כלל מילות החיפוש שהוצעו על ידי המאשימה והנאשמים הניבה כ-90 אלף תוצאות".

בפרקליטות ציינו בנוסף כי בעקבות זאת הנחו את היחידה החוקרת לבצע פעולות חיפוש נוספות על מנת לצמצם את היקף התוצאות: "גם לאחר צמצום זה, הניב החיפוש כ-50 אלף תוצאות. לאור זאת, וכדי למקד את החיפוש, הנחינו את היחידה החוקרת לערוך חיתוכים והצלבות של מילות החיפוש. גם לאחר צמצום זה, מספר התוצאות שהניב החיפוש נותר רב מאוד, והוא עומד על כ-11 אלף תוצאות. לצורך מעבר על תוצאות אלה וסיווגן, יידרש לצוות הפרקליטים פרק זמן נוסף של כמה ימים".

סנגוריהם של בני הזוג אלוביץ', ז'ק חן ומיכל רוזן-עוזר, הסכימו לבקשת הפרקליטות. הם ציינו במכתבם לבית המשפט כי "הגם שההגנה לא קיבלה את מכלול חומר החקירה, כבר מחומר החקירה שהועבר אליה, ניתן לומר בבירור כי הוא כולל התכתבויות הנוגעות, ישירות, לסוגיות מרכזיות בעדותו של עד התביעה ישועה, ויורדות לשורשיה כמו גם לשורשי תזת המאשימה בתיק".

"היקפו העצום של חומר החקירה, וחשוב מכך תכניו המהותיים הנלמדים ממה שכבר הועבר לידי ההגנה, ממחישים את חשיבותו ומשמעויותיו של חומר החקירה שרק חלק קטן ממנו התגלה להגנה במהלך חקירתו של ישועה".

הם הוסיפו כי על הפרקליטות לשקול מחדש את עצם הגשת כתב האישום: "לפחות ביחס לחלקים מחומר החקירה, נראה שגם צוות התובעים המנהל את התיק בבית המשפט הנכבד נחשף לראיות מהותיות ורלוונטיות שלא היו מוכרות לו, כמו גם לבכירי הפרקליטות והייעוץ המשפטי, במועד ההחלטה על הגשת כתב האישום".

"במצב דברים זה, ראוי שינתן למאשימה כל הזמן הדרוש לה בראש ובראשונה על מנת שדוחק הזמנים שבו נעשית עבודת המאשימה לא יוליד טעויות ותקלות באיתור החומרים הרלוונטיים".

"מעבר לכך, וחשוב לא פחות, בנסיבות העניין, מעבר "למירוץ" הטכני שמקיימת המאשימה כדי לעמוד בלוחות הזמנים שנקצבו לה, ראוי שהיא תעשה חשיבה מהותית בדבר השלכותיו של חומר חקירה זה על תזת כתב האישום. אין חולק שבחינת חומר חקירה אינה עבודה "קבלנית" אלה מלאכת שקילה וחשיבה, שראוי שינתן לה גם לה הזמן הראוי. על אחת כמה וכמה מקום בו חומר החקירה שגולה הוא מהותי ויורד לשורשי העדות, תזת המאשימה, והמחלוקת בין הצדדים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture