Olivier Fitoussi/FLASH90

הח"כ מש"ס חד חידה בכנסת ופתר אותה באמצעות סיפור על רבין המנוח • צפו

משה אבוטבול נאם היום במליאת הכנסת וסיפר מעשה ישן על ראש הממשלה יצחק רבין המנוח והשבת. אבוטבול קישר את הסיפור לתמונה שפרסם יו"ר הכנסת מיקי לוי ממפלגת 'יש עתיד' בעיצומה של השבת האחרונה. בדבריו ביקש משרי הממשלה שיכבדו את השבת

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד


ח"כ משה אבוטבול מסיעת ש"ס נעמד הצהריים על דוכן הנואמים בכנסת וחד חידה, בדבריו אמר אבוטבול, "כנסת נכבדה חידה, מה המשותף – לאסתר חיות, יאיר לפיד, מיקי לוי, בנימין נתניהו, ראובן ריבלין, בני גנץ ונפתלי בנט". הכנסת כולה ניסתה להבין לאן חותר אבוטבול והוא הסביר את כוונתו.

"בזמן שאתם מנסים לפתור את החידה, אתן רמז", אמר אבוטבול, "יצחק רבין ז״ל לא היה אדם דתי כידוע. אך כשרבין הגיע לניו יורק לרגל אירועים לציון 50 שנה להקמת האו״ם, ומאחר שסיום האירוע התאחר – יצא ראש הממשלה רבין באיחור, והחל לצעוד ברגל בליווי משלחת אבטחה לעבר בית המלון, כדי לכבד את השבת. המצלמות תיעדו את האירוע, ולאחר רחוב או שניים, הציעו אנשי הפמליה לרבין להיכנס לרכב השרד ולנסוע למלון. הצלמים כבר הלכו, המלון עוד רחוק, ו-73 זה כבר לא גיל צעיר".

"רבין סירב, והשיב למציעים: ״אני לא אדם פרטי, אלא ראש ממשלת ישראל, ומדינת ישראל היא מדינה יהודית ושומרת שבת״. וכך, בגדלות נפש, בגשם שוטף, צעד רבין במשך חצי שעה, עד לבית המלון ריג'נסי בניו-יורק שבו התאכסן. במהלך השבת האחרונה בשעה 15:00 אחר הצהריים, פרסם יושב-ראש הכנסת מיקי לוי פוסט בפייסבוק לסיכום השבוע בכנסת, והגדיל לעשות וצירף תמונות של נציגים חרדים לכתיבתו דבר כואב שראוי למחות עליו כשלעצמו".

יושב ראש הכנסת התנצל בצאת השבת על חילול השבת המיותר, ועל כך הוא ראוי לשבח. וזה גם פתרון החידה: – במדינת ישראל ישנם 7 אנשים הנחשבים סמלי השלטון – יושב ראש הכנסת, ראש הממשלה, שר הביטחון, שר החוץ, נשיא המדינה, נשיא בית המשפט העליון וראש האופוזיציה".

"הם חלון הראווה של מדינת ישראל כמדינה יהודית-דמוקרטית, וכשהם שומרים שבת – המשמעות היא שמדינת ישראל כולה שומרת שבת. באורחות חייהם הפומביים הם שומרים על היום הלאומי של עם ישראל – יום השבת. לא נוסעים בשבת, לא מקיימים פגישות עבודה, לא מוציאים הודעות לתקשורת, לא מתראיינים ולא מצייצים ברשתות החברתיות – אלא ממתינים לצאת השבת".

"ואני מצטט את דבריו של המשורר הלאומי חיים נחמן ביאליק: "עם ישראל לא יוותר לעולם על השבת, שהיא לא רק יסוד קיומו הישראלי, אלא גם יסוד קיומו האנושי. בלי שבת, אין צלם אלוקים וצלם אנוש בעולם. אילו היתה העבודה תכלית לעצמה – הרי אין מותר (MOTAR) לאדם מן הבהמה. עוד כתב: "כל עמי התרבות קיבלו מידי ישראל, בצורה זו או אחרת, את יום המנוחה, והיא שעמדה להם ללבוש צורת אדם במקצת, בלעדיה היו כולם עומדים בפראותם. שמירת השבת שקולה בעיניי לא רק כשמירת כל התרי"ג מצוות הישראליות, כדברי חכמינו, אלא כשמירת תורת האדם כולה. בלי שבת אין ישראל, אין ארץ ישראל ואין תרבות ישראל. השבת היא היא התרבות".

משה אבוטבול הוסיף, "כולי תקווה שסמלי השלטון כמו גם כלל שרי הממשלה שחלקם גם חדשים בתפקידם ואולי לא יודעים ושמו לב יכבדו את השבת ובעיקר יכבדו את עצמם. ולפחות בפרהסיה הציבורית יכבדו את השבת הלאומית שלנו ואם אנו במדינה יהודית אז לפחות נקפיד על שמירת השבת ברשות הרבים".

"אנו בעיצומם של ימי בין המצרים וחז״ל ציינו במסכת שבת דף קי״ט: אמר אביי לא חרבה ירושלים אלא בשביל שחיללו בה את השבת, אז אנא שימרו על השבת ובעז״ה ירושלים תיבנה ותיכונן", דברי משה אבוטבול.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
5 1 הצבעה
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מדבר טוב הרב אבוטבול…
סיפור יפה על רבין, שילמדו!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture