באדיבות המשפחה

הלוחמים דרשו להשיב את חברם הדר גולדין; צה"ל מעמיד אותם לדין

"שבע שנים - ואף אחד לא עשה שום דבר חוץ מלפספס הזדמנויות", אמרו חבריו של הדר גולדין הנמצא בידי חמאס מאז מבצע צוק איתן בראיון תקשורתי - ובתגובה יעמדו למשפט צבאי • דובר צה"ל הסביר כי "אסור שיתראיינו בלי אישור"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מילואימניקים, חבריו של הדר גולדין מסיירת גבעתי, העבירו ביקורת על הממשלה שלא עושה מספיק להשיבו הביתה. שידור הכתבה עם דבריהם בחדשות 12, הביא לכך שהם יזומנו לדין משמעתי בצה"ל.

לפי הדיווח של תמיר סטיינמן, מדובר בחברים של הדר ששירתו לצדו במהלך מבצע "צוק איתן" וחטיפתו התרחשה לנגד עיניהם. למרות שכיום הם אזרחים שמשרתים במילואים, צה"ל החליט להעמיד אותם לדין על כך שהעזו להתראיין, להעביר ביקורת על מדיניות הממשלה ולדרוש מראש הממשלה החדש נפתלי בנט לפעול להשבת החיילים הדר גולדין ואורון שאול.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "על פי פקודות צה"ל, נאסר על משרתים בסדיר ובשירות מילואים פעיל להתראיין ללא אישור כנדרש. מאחר ומשרתי המילואים אשר הופיעו בכתבה עשו זאת ללא אישור או תיאום עם מפקדיהם, הוחלט להעמידם לדין משמעתי. צה"ל פועל כל העת באופן גלוי ובחשאי במאמץ מתמשך להשבת הנעדרים".

בכתבה, אמר גל שוורץ שהיה עם הדר גולדין ביחידה, "שבע שנים – ואף אחד לא עשה שום דבר חוץ מלפספס הזדמנויות. החיסונים של הקורונה, מכונות הנשמה, תשתיות לעזה, בתי חולים לעזה – הכול מביאים להם, אבל לבקש את השבת הבנים שוכחים".

הוא הוסיף: "אני מצפה שעכשיו ראש הממשלה החדש, נפתלי בנט, שנפגשנו איתו כמה וכמה פעמים – שפשוט יעשה את זה. בלי תירוצים. לא אכפת לי אם הוא יום בתפקיד, יומיים בתפקיד, או שבועיים בתפקיד – הוא יודע טוב מאוד מה צריך לעשות. רק הוא צריך להחליט שהוא עושה את זה, הוא צריך להחליט שזה מספיק חשוב לו".

ניצן ווגדני, לוחם סיירת גבעתי במבצע צוק איתן, אמר: "חבר שלך שהיה איתך, עשה את התפקיד שלו והמדינה לא מחזירה את הצד שלה בעניין. לא מקיימת את הצד שלה בהסכם".

עומר דודו, חברו לצוות של סגן הדר גולדין, שיתף את תחושת הבגידה מהמדינה שאותה הוא חש: "ברמה האישית מרגיש נבגד על ידי המדינה. שאני בא ונותן הכול, עוזב את החיים שלי, כל אחד עזב פה מספיק דברים, ומרגיש שזה לא מעניין את המדינה כל כך. לא אכפת להם שחבר שלנו נמצא שם".

עו"ד עודד סבוראי, ממשרד סבוראי, שחם-שביט, המלווה את משפחת גולדין, מסר בתגובה להעמדתם לדין: "סגן הדר גולדין ז"ל נמצא בשבי החמאס במשך 7 שנים ועד כה מדינת ישראל וצה"ל לא עשו את הנדרש כדי להשיבו לקבורה בישראל. כמו משפחתו הקרובה, כך גם חבריו לנשק של סגן גולדין ז"ל נושאים עימם יום יום את הכאב על נפילתו ועל כך שהוא לא הובא לקבר ישראל. יש להצר על כך שצה"ל מתכוון להכביד את ידו על חבריו לנשק – אנשי מילואים קרביים התורמים את חלקם לביטחון המדינה – שכל 'חטאם' הוא שהביעו את כאבם בפני הציבור הרחב. העמדתם לדין משמעתי על כך שהתראיינו ללא אישור דובר צה"ל, אם כך אכן יקרה, יהיה מפגן של שיקול דעת לקוי, ומוטב יהיה אם הדבר יימנע על-ידי מפקדים שישקלו את הדברים בהקשרם הרחב".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture