Olivier Fitoussi /Flash90

"פועל מתוך שנאה לאברכים": תגובות נזעמות בעקבות הפגיעה בנשים וילדים

חה"כ לא נותרו אדישים נוכח הפגיעה הקשה של ממשלת בנט בציבור החרדי ובלומדי התורה • דרעי תהה איפה בנט וסער שהבטיחו 'לדאוג לחרדים'? • גפני כינה את ליברמן "רשע" • ופרוש טען שרצון שר האוצר זה להרעיב עשרות אלפי ילדים • ומי הח"כ מהקואליציה שתקף?

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

שר האוצר אביגדור ליברמן הודיע היום (רביעי) על שינוי תנאי הזכאות של הורים לסבסוד הממשלתי של מעונות היום לאברכים. על פי התכנית הזדונית של מי שהציע "לשלוח את החרדים למזבלה", ישלל הסבסוד בעיקר מאברכים כבר בשנת הלימודים הקרובה. חברי הכנסת לא נותרו אדישים נוכח הפגיעה הקשה של ממשלת בנט בנשים ובילדים.

יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי אמר בתגובה לגזירת המעונות של ליברמן: "ההחלטה הראשונה של שר האוצר הינה פגיעה בחרדים, ליברמן בצעד דורסני ומרושע החליט לפגוע במשפחות ברוכות ילדים רק בשל היותן חרדים. בנט וסער שהבטיחו 'לדאוג לחרדים' הקימו ממשלת שנאה שחרתה על דגלה את הפגיעה בעולם התורה".

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני הגיב אף הוא ואמר: "הקריטריון שקבע ליברמן הרשע ימנע מאישה עובדת שבעלה לומד תורה את הסיבסוד לילד במעון ויפגע פגיעה כלכלית קשה במשפחות אלו. אנחנו ממתינים לבנט שאמר שלא יתן לפגוע בציבור החרדי והפגיעה הראשונה והקשה שנחתמה על ידי ליברמן הרשע מגיעה לעולם נגד הציבור החרדי, הנשים העובדות ולומדי התורה".

ח״כ יעקב ליצמן טען שליברמן פועל מתוך סלידה ושנאה כלפי האברכים: "ליברמן מיישם בפועל את מדיניות ״פן ירבה״ של ממשלת הזדון בראשות בנט-לפיד, נגד החרדים ומסורת ישראל". לדבריו, "מדובר בפגיעה ישירה ומכוונת נגד משפחות חרדיות, מתוך סלידה ושנאה כלפי ציבור האברכים ומשפחות ברוכות הילדים. זהו חלק ממדיניות הממשלה הרפורמית שמנהלת מאבק כלפי כל הקדוש והיקר לנו, בתיאום מושלם למסרי ההסתה הפרועה, שמוביל ליברמן בשנים האחרונות". ליצמן הוסיף: "נוכחנו לראות כי בנט, שקד וסער שהבטיחו ״לאזן״ את איווט, אינם רלוונטים כלל ושותפים מלאים לרדיפת המשפחות החרדיות".

ח"כ מאיר פרוש אמר בתגובה ל"רצונו של שר האוצר להרעיב עשרות אלפי ילדים", כלשון ההודעה: "ליברמן אינו שונא החרדים הראשון. שנאתו לחרדים בהתנכלותו לילדיהם הקטנים בגלל מחלוקות פוליטיות נובעת מהיותו פוליטיקאי מפוטם שקיבל חינוך במדינה קומוניסטית עם הרבה שנאה לדת".

“הציבור החרדי לא יירתע מליברמן שעם שנאתו לדת הוא מבקש לקטוע את ההתפתחות הדמוגרפית של החרדים שממשיכים את המסורת היהודית מאז הרדיפות של פרעה במצרים״.

ח"כ ינון אזולאי אמר בתגובה לגזרת המעונות של ליברמן: "החלטת צאר האוצר ליברמן לקצץ את הסיבסוד למעונות היום לעשרות אלפי משפחות מרושעת ואכזרית. לליברמן עצמו אין לי טענות, מדובר באיש רע שונא דת ושונא חלשים, שמנסה לבצע את מה שהבטיח לנסות לזרוק אותנו למזבלה. אני רק תוהה איפה החברים שלו לממשלה, איפה בנט ושקד שהבטיחו שלא יתנו לפגוע בציבור החרדי, לפגוע בלחם ובחלב של הילדים הקטנים, אין לכם בושה? במה הם חטאו?", תהה.

ח"כ אורי מקלב הוסיף: "אלו גזרות לפיד בנט החוזרות עלינו כפי שהיה לפני מספר שנים. זאת אכזכיות של הממשלה המגיע מתוך רדיפה ושינאה. הנסיון להציג את זה כסבסוד לחרדים בשקר יסודו, אילו נשים שעובדות שעות רבות והשינוי הזה יביא רק נזק למשק. כמו גדולי הרודפים הממשלה גוזלת את לחמם של הילדים החרדים. – המדינה סותרת עצמה, אותם האנשים שהמדינה דורשת מהם להתייצב בלימודים כעת דורשים מהם לשמור על ילדיהם בבית."

ח"כ יעקב מרגי תקף את שתיקת ארגוני הנשים ואמר כי "‏החלטתו של השר ליברמן לפגוע בעשרות אלפי אימהות עובדות והתפתחותם של רבבות ילדים. עוברת בשתיקתם של ארגוני הנשים, רק בגלל היותן חרדיות. עוד פרק במוסר הכפול של החברה הישראלית".

ח"כ יעקב אשר הזכיר את התקציבים שניתנו למפלגת רע"ם בהסכמים הקואליציוניים: "ליברמן שחתם על 53 מיליארד שקל לרע"מ לאחר שהבטיח ש'לא יישב איתם גם לא ביקום מקביל' ואיים לשפוט אותם כמו 'פושעי הנאצים במשפטי נינרברג', ממהר לפגוע בכבשת הרש של נשים חרדיות עובדות ובכך פוגע בכדאיותן לצאת לשוק התעסוקה. בנט וסער לא יינקו מאחריותם לפשע הזה".

גם יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' תקף את גזירות ליברמן: "תורת ישראל היא זכות קיומנו כאן. הרעבת ילדי האברכים זו בושה ועוד אות קלון לממשלה הרעה הזאת". סמוטריץ' חתם: "תתביישו לכם".

ח"כ איתמר בן גביר אמר בתגובה ל'גזירת המעונות' של ליברמן: "הגזענות של ליברמן מוציאה אותו מדעתו. החלטתו האטומה של ליברמן בגיבוי בנט שקד, לפגוע בציבור החרדי, פוגעת קודם כל בילדים עצמם וחבל שליברמן לא מבין זאת". בן גביר הוסיף: "אם לשר האוצר חסר כסף בקופת המדינה, שיבקש ממועצת השורא שתקצה לו חלק מתקציב ה- 53 מיליארד שקל שהעניקה הממשלה לאחים המוסלמים".

גם ח״כ מוסי רז ממרצ תקף אף הוא את ליברמן: ״שמח ששר האוצר מתאמץ כדי ‏לעודד יציאת חרדים לשוק העבודה. יש דרכים רבות לעשות זאת אבל אני לא משוכנע שפגיעה בתקציבי הילדים שתעמיק את העוני היא הדרך הנכונה״.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שיחנק

מדובר בשונא מימי האנקויזיציה ,שם הוא חונך וזה הדרך שלו, משם הוא בא!!!!!!!!!!!!!!!!

הציבור החרדי חייב להתלכד ולהודיע על יום מסויים בשבוע בו כל מי שמגדיר עצמו כחרדי, שובת "שביתה איטלקית" (הצהרה על יום מחלה ובפועל שביתה חוקית). אם כל הציבור יעשה כך, הנזק הכלכלי שיהיה למדינה הוא גדול פי כמה מחיסכון של מעונות למשך שנה!!! רק כשיבינו מה כוחנו בשוק העבודה, ירוצו על מנת להעניק לנו תקציבים ולשמר את המצב הקיים….

"כל הבן הילוד למזבלה תשליכוהו, קחו מריצה ותביאוהו ל"חיריה"….
צריך לצאת אמהות עם עגלות ילדים לרחובות ולשאת שלטים "ליברמן, עליהם גזרת"? "רעבון גזרת"?

ליברמן שוכח את כל החרדים שמתנדבים לארגונים כמו יד שרה, וזק"א וכו' , שיעור המתנדבים החרדים גבוה מאד בחברה, זה לא נחשב בעיניו תרומה הולמת למדינה? זה חוסך כסף רב למשק, והרי אם הוא היה נזקק לאחד מהשירותים האלו, הוא היה מקבל כנראה סיוע מאותם ארגונים בלי שהם ינידו עפעף , אע"פ שדעותיו כפי שהן.

כל השנים היתה הסכמה שהמדינה תומכת בציבור והיה ערך ללימודי התורה ששנים מסרו אבותינו נפשם עליה,
אפשר לחשוב שהוא והציבור שהוא מייצג יגיעו לפת לחם בגלל התמיכה של המדינה בלומדי התורה,
זה נשמע בעיני ממש תלונת "אכלו לי שתו לי".
כאילו שאין עניינים אחרים שיכולים לסייע למשק,
ואם הוא טוען שזה לא הוגן מוסרית שהם לא יעבדו, וואלה אין דברים קצת יותר "לא הוגנים" שקורים פה במדינה?????!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture