Yonatan Sindel/Flash90

בשעה זו בכנסת: יצחק הרצוג מושבע לנשיא ה-11 בטקס חגיגי

משמרות הכבוד ערוכות ומוכנות לקראת הטקס • הנשיא הנבחר עושה את דרכו אל משכן הכנסת • כמה עשרות מפגינים התכנסו מול הכנסת וצעקו קריאות בגנות החלטתו של הרצוג למנות לתפקיד דובר הנשיא את דוברו לשעבר של נתניהו

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

טקס ההשבעה של הנשיא ה-11 של מדינת ישראל, יצחק (בוז'י) הרצוג, מתקיים בשעה זו בכנסת. בשעה האחרונה יצאו הרצוג ורעייתו מיכל מבנייני המוסדות הלאומיים בדרכם אל משכן הכנסת.

הנשיא המיועד ורעייתו התקבלו על ידי יו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי, במסדר כבוד מלווה בתקיעת שופרות ובתרועת חצוצרות של משמרות הכבוד של הכנסת ושל צה"ל. מקורביו אומרים כי בנאום השבעתו יעסוק הנשיא הנבחר בקיטוב בחברה הישראלית ויכריז כי איחוי הקרעים בעם זוהי משימת חייו שלמענה יפעל במהלך שבע שנות כהונתו בתפקיד נשיא המדינה.

כמה עשרות מפגינים התכנסו בגן הוורדים בירושלים מול המשכן, וצעקו קריאות בגנות החלטתו של הרצוג למנות לתפקיד דובר הנשיא את נאור יחיא, ששימש בעבר כדובר של תנועת הליכוד ושל ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. המפגינים צועקים בין היתר "לא נוותר עד שיחיא יתפטר", "מינית בוגד, חייל של מאפיונר" ו"אין חנינה לאויב המדינה/מלאך החבלה".

בשעה 16:00, יגיע הנשיא הנבחר לרחבת וייל בכנסת, מלווה בשיירת אופנועים ופרשים. יו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי, מזכירת הכנסת ירדנה מלר-הורוביץ, מנכ"ל הכנסת גיל סגל, קצין הכנסת ניצב יוסי גריף וראש אגף טקסים ואירועים, ליאת שמעוני-קוניצקי, יקבלו את פניו ומשני צדי השטיח האדום ינופפו בדגלים ויריעו לו קבוצות בני נוער, אשר בחר הרצוג לשתף באירועי ההשבעה: חברי פרויקט "פותחים עתיד" של הסוכנות היהודית שמטרתו לסייע לילדים בפיתוח דימוי עצמי חיובי להגיע להישגים בלימודים ולנהל חיים עצמאיים כבוגרים, וכן ילדות וילדים שעלו זה לא מכבר לישראל מכל רחבי תבל.

עם הגעת הנשיא הנבחר, משמרי הכבוד של משמר הכנסת ושל צה"ל ידגלו את נשקם ותרועות חצוצרה יישמעו. 45 נגני תזמורת צה"ל ינגנו את "התקווה". הנשיא הנבחר הרצוג יסקור את משמרי הכבוד, ויונפו נס הנשיא ונס יו"ר הכנסת לצד דגלי הלאום. טקס קבלת הפנים ייחתם בהנחת זרים לרגלי הגלעד לזכר מערכות ישראל.

בשעה 16:30 תתקיים הישיבה המיוחדת להצהרת האמונים של נשיא המדינה הנבחר בפני הכנסת, ולאחריה: טקס הרמת כוסית לכבוד הנשיא הרצוג בטרקלין שאגאל במשכן, במהלכו יעניק יו"ר הכנסת ח"כ לוי לנשיא הרצוג את מדליית "המלך דוד" של האומן מארק שאגאל. יו"ר הכנסת יעניק גם לנשיא המדינה היוצא, ראובן ריבלין, שי הוקרה: תמונה של משכן הכנסת עשוי חוטי תיל, מעשה ידי האומן נועם ליפשיץ. במהלך הטקס ישיר הזמר קובי אפללו את השירים "תפילה" ו"מכתב לאחי" בליווי גיטרה ופסנתר. בסופו, יוזמנו האורחים ללחוץ את ידו של הנשיא בטרקלין המזרחי של המשכן ולברך אותו.

לקראת השעה 17:00, כחצי שעה מפתיחת הישיבה המיוחדת של מליאת הכנסת, יזמין יו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי, את הנשיא הנבחר, יצחק הרצוג, להניח את ידו על התנ"ך ולהצהיר אמונים. בתום ההצהרה, יתקעו שני רבנים מהרבנות הצבאית בשופרות, יו"ר הכנסת יקרא: "יחי נשיא מדינת ישראל", וחברי הכנסת והקהל הרב ביציעים ישיבו: "יחי, יחי, יחי".

הנשיא הנבחר יצחק הרצוג והנשיא היוצא ראובן ריבלין יישבו לצדי יו"ר הכנסת. היושב ראש ינאם, אחריו הנשיא היוצא יישא דברי פרידה ואז ידבר הנשיא הנבחר. מקהלת הילדים "מורן" תשיר את השיר "חלומות" ותחתום את הישיבה בשירת "התקווה".

לפני כחודש הרצוג נבחר לתפקיד ברוב מוחץ של 87 ח"כים שהצביעו בעדו. יצחק הרצוג בן ה-60 הוא בנו של הנשיא השישי של ישראל, חיים הרצוג ז"ל, ונכדו של הרב יצחק אייזיק הלוי הרצוג זצ"ל, הרב הראשי הראשון של מדינת ישראל.

הרצוג כיהן כחבר כנסת בשנים 2018-2003 וכשר בארבעה משרדי ממשלה. בשנת 2018 הוא התפטר מהכנסת לאחר שנבחר לכהן כיו"ר הנהלת הסוכנות היהודית לארץ ישראל – תפקיד שממנו פרש עם היבחרו לנשיא המדינה.

הפסיד את ראשות הממשלה – ניצח במירוץ לנשיאות: מי אתה בוז'י הרצוג?

הנשיא הנבחר בוז'י הרצוג עלה לקבר סבו בסנהדריה

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture