Olivier Fitoussi/Flash90

נתניהו: הממשלה נוהגת מדיניות מקוממת של התעמרות, כמו ליברמן לחרדים

ראש האופוזיציה אמור היה לנאום בכנסת, אך נעדר עקב "שיחה מדינית". לאחר מכן, פרסם נתניהו את נאומו המתוכנן • ראש הממשלה נפתלי בנט אמר בדיון: "ז'בוטינסקי הוא זה שלימד אותנו מהי אופוזיציה שפועלת לפי העולם הערכי שלה בצורה עניינית"

במליאת הכנסת ערכו היום (שלישי) דיון מיוחד לציון יום זכרו ופועלו של זאב ז'בוטינסקי. ראש הממשלה נפתלי בנט נשא דברים, בעוד יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו נעדר באופן מפתיע.

בין היתר אמר בנט, "ז'בוטינסקי הוא זה שלימד אותנו מהי אופוזיציה אידיאולוגית ונחושה שרתומה לחזון הציוני בכל נפשה. אופוזיציה שפועלת לפי העולם הערכי שלה, למען האידאל בצורה עניינית. כך הוא עשה, וכך ראוי שיהיה גם בימינו".

"כאן, מעל בימת הכנסת המהווה את מימוש החלום הציוני, אני מתחייב שממשלת ישראל בראשותי תמשיך לפעול בכל כוחה למימוש חזונו להגשמת מטרותיה של הציונות", הוסיף נפתלי בנט.

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו עדכן אחרי האירוע, "מדי שנה אני משתתף משתתף בדיון המליאה לזכרו של זאב ז'בוטינסקי. השנה, מסיבות שאני מקווה שאוכל לפרסם בקרוב, נבצר ממני מלהשתתף בטקס חשוב זה. אני מצרף כאן את הדברים שביקשתי לנאום היום במליאת הכנסת". בסביבתו מסרו כי נתניהו היה עסוק בשיחה מדינית חשובה.

בתוך נאומו המתוכנן לנאום, כתב נתניהו: "במקום ללכת קדימה, הממשלה הנוכחית חוזרת אחורה. במקום עוצמה ועמידה איתנה, היא נוהגת בהרכנת ראש ובחולשה. איזו ציונות רוממה הביאה איתה ממשלת עבאס-לפיד-בנט? דיבורים ריקים על 'אחדות לאומית', תוך הדרת ציבורים גדולים וחשובים במדינה. היא נוהגת מדיניות מקוממת של התעמרות, כמו שעושה שר האוצר ליברמן ביחס לאוכלוסייה החרדית. במהלך מערכת הבחירות, ליברמן הבטיח "לשלוח את החרדים על מריצה למזבלה".

"עכשיו, בשנאה שאינה יודעת גבולות, הוא מתכוון לפגוע באלפי משפחות עניות באמצעות הפסקת הסבסוד של מעונות-יום. גם במקרה זה צריך ללמוד מז'בוטינסקי. הוא היה אדם ליברלי, חופשי באורחות חייו, אבל בחלוף השנים הוא התייחס בפומבי ובנימה אוהדת לדת ישראל".

נתניהו הוסיף, "בד בבד עם רמיסת אחינו החלשים, הממשלה הזאת נכנעת כניעה מוחלטת לאויבי הציונות. ומה הפלא? זאת ממשלה שנשענת על יסודות אנטי-ציונים. ח"כ אחמד טיבי אמר: "זאת הממשלה הישראלית-הפלשתינית הראשונה בתולדות מדינת ישראל". ואני אומר: זאת הממשלה הפלשתינית-הישראלית הראשונה, ממשלת הונאה שהוקמה בכחש בניגוד מוחלט להבטחות הבחירות של מקימיה, ממשלה רופסת וכנועה".

"בכל יום מופנים לבנט דרישות ותכתיבים. אין לו שום חלוף אלא לקבל אותם – כי זה הוא הסיכוי היחיד שלו לשרוד בתפקיד. רע"ם דורשת – בנט נכנה. המשותפת דורשת – בנט נכנה. הרשות הפלסטינית דורשת – בנט נכנה. ארה"ב דורשת – בנט נכנה. אבל העיקר שיש חיבוקים, חיוכים, ציוצים, והרבה תקשורת מלטפת".

"אבל גם התקשורת המגויסת לא תעזור. כולם מזהים את החולשה של הממשלה, גם בארץ וגם בחוץ לארץ. דעת הקהל בעולם מבחינה טובה בין מי שעומד איתן על האינטרסים החיוניים שלנו – בין מי שמתבטל בפני כל דרישה. התבטלות זאת באה לידי ביטוי בשפל נורא כראש הממשלה בפועל יאיר לפיד הבטיח לממשל האמריקני "לא להפתיע "אותו בנושא איראן, התחייבות שאני מעולם לא מתאים למתי לתת כראש ממשלה. תמיד שמרתי בקנאות על חופש הפעולה ועצמאות הפעולה שלנו מול תוכנית הגרעין של איראן שנועדה להשמיד אותנו. בניגוד מוחלט לממשלת הכניעה שהופכת את ישראל למדינה שהיא כלי-משחק בידי אחרים בזירה הבינלאומית – אנחנו פעלנו אחרת. הפכנו את ישראל לכוח עולמי, כוח עצמאי שלא מפקיד ולו לרגע את ביטחון ישראל בידי אחרים".

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

נכנע נכנע נכנע

אם הממשלה הזויה אי אפשר לדרוש שתהיה אופוזיציה הגונה, זה לעומת זה, אם אחד גונב את השלטון זה טבעי שצועקים לו גנב, נוכל ורמאי

פעם פעמיים שלוש… אבל ארבע פעמים לכתוב "נכנה" במקום "נכנע"… מוגזם.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו