צילום: תומר נויברג / פלאש 90

שר הבריאות: "הכניסות והיציאות יהיו תחת פיקוח הדוק; לא נסגור את נתב"ג"

במהלך דיון שנערך הבוקר הבהיר שר הבריאות ניצן הורביץ כי נתב"ג לא ייסגר זאת למרות הדיווחים. בדבריו אמר, "סביר להניח שמדינות נוספות ייכנסו לרשימת המדינות האסורות. אין מנוס. הכניסות והיציאות מישראל יהיו תחת פיקוח, אבל לא נסגור את נמל התעופה"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

שר הבריאות ניצן הורוביץ הבהיר הבוקר (שני) בדיון עם שרים נוספים בממשלה כי אין כל כוונה לסגור את נמל התעופה בן גוריו. בדיון, שבו השתתפו שרת הכלכלה אורנה ברביבאי, שר התרבות חילי טרופר, בכירי משרד הבריאות, נציגי האוצר ונציגי המל"ל, אמר הורוביץ כי "אנחנו לא מדברים על סגירת נתב"ג. הגישה הייתה ונשארה לנקוט צעדים לבלימת התחלואה במינימום פגיעה במשק ותוך שמירה על שגרת החיים".

על פי הדיווח ב'ווינט', שר הבריאות הוסיף במהלך הדיון ואמר כי, "סביר להניח שמדינות נוספות ייכנסו בקרוב לרשימת המדינות האסורות. אין מנוס מזה. הכניסות והיציאות מישראל יהיו תחת פיקוח הדוק, אבל לא נסגור את נמל התעופה".

הדיון שהערך הבוקר בהשתתפות שר הבריאות ושרים נוספים בממשלה, עסק במתווה התו הירוק שיוצג השבוע בקבינט הקורונה. הורוביץ, בתיאום עם ראש הממשלה נפתלי בנט, צפוי לבקש משרי הקבינט לאשר השבוע את המתווה שעליו המליץ משרד הבריאות עוד בשבוע שעבר. על פי המתווה, תידרש הצגת תעודת מחוסן, תעודת מחלים או בדיקת קורונה שלילית באירועים מעל 100 איש.

הורוביץ הבהיר בפתח הדיון כי בשלב זה אין כוונה להגביל את כמות המשתתפים באירועים ולא לנקוט צעדים שיפגעו בפעילות המשק. שר הבריאות הוסיף כי התו הירוק דרוש כעת על מנת למנוע הגבלות שיפגעו במשק ובשגרת החיים בעתיד. בימים הקרובים צפויים השרים להיפגש עם הגורמים הרלוונטיים בענפים שונים במשק, עליהם צפוי לחול התו הירוק.

כזכור, מוקדם יותר היום דווח כי בעקבות העלייה הדרמטית בנתוני התחלואה ברחבי העולם בשל המשך התפשטותה של נגיף הקורונה, במשרד הבריאות מבינים שכל העולם הולך להפוך אדום ועל השולחן מונחת האפשרות לסגירה מוחלטת של נתב"ג.

על פי הדיווח ב'חדשות 12' ההבנה בדיונים האחרונים היא שצריך לאטום את הפרצה בנתב"ג, שממשיכה לייבא וריאנטים שונים. הכוונה היא לעצור לחלוטין את טיסות הנוסעים, למעט טיסות חיוניות כמו טיסות עסקים.

בשלב זה אין עדיין תאריך יעד, אך בדרג המדיני מבקשים להיערך להחלטה שככל הנראה צפוייה להתקבל כבר בשבועות הקרובים, כאשר במסגרתו כאמור ייסגרו השמיים פרט לטיסות חיוניות כפי שהיה בגל הראשון והשני של תחלואת הקורונה.

עוד דווח כי ברשות שדות התעופה מגבשים מתווה להחמרת הכניסה בנתב"ג. בישיבה הועלו שלושה כיווני פעולה אפשריים: בידוד לכל החוזרים מחו"ל, הרחבת המדינות שאסור לטוס אליהן ומתן היתר טיסה למחוסנים ולמחלימים בלבד.

בשל המשמעויות הכלכליות הכבדות, במשרד הבריאות צפויים להמתין עם סגירת נתב"ג – כשבשלב זה יוטל ככל הנראה בידוד על כל החוזרים מחו"ל גם לאלו המחוסנים והמחלימים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture