מנכ"ל NSO, שלו חוליו, צילום: יח"צ NSO

מנכ"ל NSO: "יש יד מכוונת לקמפיין נגדנו, אני מאמין שמדובר בקטאר או ב-BDS"

בעקבות הפרסומים כי תוכנת "פגסוס" של החברה בראשותו שימשה לפריצת מכשירים סלולריים של מנהיגים ועיתונאים, שלו חוליו דוחה את הטענות ומתחייב לשתף פעולה עם כל חקירה בפרשה • "יש עליהום על הסייבר הישראלי", הוא טוען

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

"נשמח מאוד אם תהיה חקירה של הפרשה, כדי שנוכל לנקות את השם שלנו", כך אומר שלו חוליו, מנכ"ל חברת NSO, בראיון לישראל היום בעקבות הפרסומים בשורת עיתונים ברחבי העולם שקשרו את תוכנת "פגסוס" של החברה לפריצה סיטונית שביצעו ממשלות שונות לטלפונים הסלולריים של פוליטיקאים, עיתונאים ופעילי זכויות אדם.

הראיון המלא לפרשן לענייני צבא וביטחון יואב לימור, יפורסם ביום שישי במוסף "ישראל השבוע" של "ישראל היום", ובו מוסיף חוליו: "אין ולא היה לנו שום קשר לרשימה שפורסמה, ואם יתברר שהיה איזה לקוח שעשה שימוש לרעה במערכת שלנו למעקב אחר עיתונאים או פעילי זכויות אדם – הוא ינותק מייד. הוכחנו את זה בעבר, כולל עם הלקוחות הכי גדולים שהיו לנו, שהפסקנו לעבוד איתם".

חוליו סבור כי מדובר בקמפיין מאורגן. "זה נראה כאילו מישהו החליט ללכת לנו על הראש. הסיפור הזה הוא לא סתם. יש עליהום על הסייבר הישראלי באופן כללי. הרי יש כל כך הרבה חברות סייבר מודיעין בעולם, אבל כולם מתמקדים רק בישראלים. לעשות כזה קונסורציום של עיתונאים מכל העולם ולהכניס פנימה את 'אמנסטי' – זה נראה כאילו יש פה יד מכוונת".

"אני מאמין שיש שם או את קטאר, או BDS, או גם וגם. בסוף זה תמיד אותם הגופים. אני לא רוצה להישמע עכשיו ציני, אבל יש מי שלא רוצה שייבאו לפה גלידות או שייצאו מפה טכנולוגיות. בעיניי זה לא מקרי שבאותו שבוע מנסים למנוע מחברת 'סלברייט' להנפיק בבורסה, מפרסמים תחקיר על חברת 'קנדירו' ואז על חברת 'קוודרים', ועכשיו אנחנו. זה פשוט לא עושה שכל שזאת רק מקריות שהכל קורה ביחד".

לשאלה אם לא נעשה שימוש לרעה במערכת כמו שאתה טוען ולמה הוא לא פותח הכל ומראה לכולם שהכל בסדר, ענה חוליו: "כי יש ענייני סודיות, ועניינים של ביטחון לאומי ושל הסכמים מסחריים של המדינות שאנחנו עובדים איתן, ואני לא יכול לצאת ולהגיד 'את זה עשינו ואת זה לא עשינו'. אבל שיבוא גורם מדינתי – כל גורם, בכל מדינה – ואני מוכן לפתוח בפניו הכל, שייכנס, שיחפור מלמעלה למטה. תפאדל, שיבואו".

חוליו מתחייב בראיון לשתף פעולה עם כל חקירה או בדיקה, של כל גורם. הוא אומר כי גם החברה עצמה בודקת כל מידע שהגיע אליה, ועד כה שללה את כל הטענות שנשמעו בימים האחרונים בהקשר של פריצה לטלפונים של נשיא צרפת, ראש ממשלת בלגיה, מלך מרוקו ועיתונאים צרפתים. "אנחנו בוחרים בקפידה את הלקוחות, ואנחנו עושים איתם הסכמים מאוד חזקים, שמאפשרים לנו – במידה ויימצא כי נעשה שימוש לרעה – לנתק להם את המערכת. היו חמישה לקוחות שניתקנו להם את המערכת בשנים האחרונות".

חוליו מגדיר את פגסוס "תוכנה שמצילה חיים", וטוען כי בעולם שבו שיחות מוצפנות מקצה לקצה אין כיום אלטרנטיבה אחרת למאבק בפשיעה חמורה ובטרור. הוא דוחה את הטענות כי המניע היחיד של החברה הוא כספי, ואומר כי NSO סירבה למכור ל-90 מדינות ברחבי העולם מחשש שיעשו שימוש פסול ב"פגסוס".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture