עליה במספר החולים קשה: אלה ההגבלות שבהן ידונו בקבינט הקורונה

צילום: פלאש 90

עליה במספר החולים קשה: אלה ההגבלות שעליהן ידונו בקבינט הקורונה

חברי הקבינט יבחנו שורה של צעדי בלימה למגיפה כשעל סדר היום בדיקות למחוסנים ואישורי כניסה לאירועים • לפי נתוני משרד הבריאות שהתפרסמו הערב, מחצות אובחנו 953 נשאי קורונה חדשים • וגם: בני ברק כבר לא ירוקה

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

על רקע התפרצות הזן ההודי והעלייה בתחלואת הקורונה בישראל, מחר (חמישי) צפוי קבינט הקורונה להתכנס ולדון בשורה של צעדים לבלימת המגיפה. במהלך ישיבת השרים תבחן הרחבת רשימת המדינות האדומות, תוך שמירה על נוהל ועדת חריגים לאישור מקרים חיוניים.

כמו כן, הקבינט יבחן אפשרות שמחוסנים שייבדקו בנחיתה בנתב"ג ויקבלו תשובה שלילית – ישוחררו, אולם אלו שאינם מחוסנים ייבדקו עם הגעתם לארץ וייכנסו לבידוד למשך שבוע שבסיומו יבצעו בדיקה נוספת וישוחררו עם קבלת תשובה שלילית. בנוסף, השרים יתבקשו לאשר במסגרת התו הירוק כי לא יוגבלו אירועים עד 100 משתתפים.

בישיבת הקבינט אף תעלה האפשרות שבאירועים עם יותר מ-100 איש, במקום סגור או פתוח, תתאפשר כניסה למי שמציג אישור מתחסן, מחלים, או בדיקה שלילית לאנשים מעל גיל 12. אך באירועים שמשויכים לתו השמח, כמו חתונות ומסיבות, תחול חובה להציג אישור גם למי שמתחת לגיל 12. לגבי שאר האירועים, כמו כניסה לאולמות תרבות, בני 12 ומטה לא יידרשו בהצגת אישור.

מוקדם יותר היום, ערך שר הבריאות ניצן הורוביץ תדרוך לעיתונאים והבהיר: "אנחנו צפויים לראות עלייה בנתוני ההדבקה, ולצערי גם בחולים קשה. יידרש פה מאמץ משותף של שרי הממשלה, גורמי המקצוע וכל אזרח בישראל כדי שנוכל לשמור. נדרשת אחריות אישית. זה לא משחק, אנו נדרשים להקפיד על ההנחיות".

"מי שמזלזל ומתעלם, לא פוגע במשרד הבריאות או בממשלה. הוא פוגע באנשים סביבו, בפרנסה של השכנים שלו או בשגרת החיים בישראל. המשוואה פשוטה – מקפידים על ההנחיות עכשיו כדי למנוע מגבלות אחר כך. הקורונה לא תחלוף מהעולם. האסטרטגיה שלנו היא חיים לצד הקורונה".

לפי נתוני משרד הבריאות שהתפרסמו הערב, נכון לשעה 19:23 הערב, מחצות אובחנו 953 נשאי קורונה חדשים ב-55,896 בדיקות. שיעור הבדיקות החיוביות עומד על 1.77%. מספר החולים הפעילים עומד על 9,134. עוד עולה מהנתונים כי בבתי החולים מאושפזים 144 חולים. בקרב החולים 68 במצב קשה, ו-18 במצב קריטי.

בישראל יישוב אחד אדום – קרני שומרון. היישובים הכתומים הם: בית יצחק-שער חפר, פרדס חנה-כרכור, בית שאן, קדומים, אשדוד, יבנה, נס ציונה, נתניה, חדרה, אלפי מנשה, גדרה, קרית אתא.

היישובים הצהובים: כפר כמא, מודיעין-מכבים-רעות, ג'דיידה מכר, ראש העין, נוף איילון, רחובות, פתח תקווה, חולון, אילת רעננה, רמת השרון, רבבה, רמת גן, קרית ביאליק, בת ים, אור יהודה, באר שבע, גבעת שמואל, רמלה, אבן יהודה, נהרייה, תל אביב-יפו, עץ אפרים, גבעתיים, סביון, לוד, הרצלייה, שוהם, אור עקיבא, אשקלון, קציר, עכו, בית אריה, קרית ים, ראשון לציון, עפרה, גני מודיעין, עפולה, כוכב יאיר, בית דגן, אורנית, קרית מלאכי, קדימה-צורן, צור יצחק, טירת כרמל, טבריה, בני ברק, עלי זהב.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture