Yonatan Sindel/Flash90

נתניהו מרוצה באופוזיציה: "אפשר לישון לילה שלם בלי טלפון אדום"

מבהיר כי מדובר רק ב"עצירת תדלוק", תוקף את התנהלות הממשלה והמחדל הגדול בנושא החיסונים לקורונה ומזהיר מהגישה של בנט ולפיד בנוגע לאיראן: "יהיה מצב שבו נצטרך לבחור בין היחסים שלנו עם ארה"ב לתקיפות באיראן"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, סיפר הבוקר (ראשון) על חייו כראש האופוזיציה אחרי 12 שנים רצופות בראשות הממשלה, וחשף מה קרה בליל החניונים, אז הפילו חברי 'כחול לבן' את הממשלה הפריטטית עם גנץ.

בראיון לשרון גל ברדיו גלי ישראל התייחס גם למעבר לאופוזיציה, והודה: "אני נהנה מהתקופה הזו, אני יודע שקשה להאמין, אבל אפשר לישון לילה שלם בלי טלפון אדום, וזה נחמד. אבל זו עצירת תדלוק".

על הממשלה החדשה אמר נתניהו: "עברו שישה שבועות, אזרחי ישראל יכולים לראות מה שוויה של הממשלה, ירדנו למקום ה-17 בדירוג הקורונה בעולם". לפני כן, ישראל הייתה בחמישייה הפותחת.

נתניהו טען כי בהסכם שנחתם עם פייזר סוכם על הבאת עוד חיסונים. "זה לא רק סוכם, אלא שולם. הבנתי שנצטרך חיסון שלישי כי הווירוס פה לא נעלם, והאפקטיביות של החיסון השני יורדת בהדרגה. כשהזמנתי עוד חיסונים אמרו שאני סוכן של פייזר, אבל ברור שלא".

"בושה שחיכו שישה שבועות בכשל מחפיר ומחדל אדיר של חיסונים. המחלה מתפרצת בינתיים. מהתקשורת הישראלית הממוסדת אני לא מצפה כלום, הם סובייטים, הם שרתים לממשלה הזו. 12 שנה הם תקפו את הממשלה הזו שהביאה הישגים אדירים לישראל ולא נגעו באופוזיציה, אז עכשיו הם מתקנים את זה ונוגעים באופוזיציה".

כשנשאל על התקדמותה של איראן לעבר פצצה גרעינית, והביקורת שמושמעת בהקשר זה נגד הממשלה שבראשה עמד, השיב: "אלמלא הפעילות החשאית, הדיפלומטית והמבצעית שהובלתי לאיראן כבר היה ארסנל של פצצות גרעיניות. עכשיו איראן מרגישה שאין להם בעיה. עכשיו התחלף הממשל בוושינגטון והתחלפה הממשלה בירושלים ואפשר לעשות מה שהם רוצים. ישראל, בשבוע הראשון של הממשלה הזו, לפיד נתן הבטחה לאמריקאים שלא נפתיע אותם בפעולות שלנו באיראן, כלומר נצטרך לבקש מהם אישור מראש".

לדברי יו"ר האופוזיציה, "ברגע שיהיה הסכם הוא יביא לכך שכשאנחנו נבוא לשם ונגיד להם משהו לאמריקאים, שאנחנו מתכוונים לתקוף, הם יגיעו 'לא'. יש הסכם והוא מגן עליכם. במדיניות הזו שאין הפתעות מתנגשים עם ארה"ב. לארה"ב יהיה אינטרס ברור שלא נתקוף, זו מדיניות הממשלה הזה. יהיה מצב שבו נצטרך לבחור בין היחסים שלנו עם ארה"ב לתקיפות באיראן. הממשלה הזו שמה את עצמה במצב שבו היא לא תוכל לתקוף. ברגע שאתה מודיע מראש אתה גם לא יודע לאן המידע מתגלגל, ואני אומר לך שהוא מתגלגל מהר לניו יורק טיימס או לוושינגטון פוסט, זה קרה בעבר ובצורה הזו מסכלים פעולות".

הוא הוסיף כי "מניעת פצצה איראנית זה כורח קיומי, ועל זה מעולם לא הייתי מוכן לוותר. אם זה מדיר שינה מעיניי? כן, מאוד. חד משמעית. בסוף הדברים החשובים הם הדברים החשובים, והדברים החשובים, שזה הביטחון והבריאות שלנו, תמיד היו לנגד עיניי, ואני חייב לומר שהרפיסות שהממשלה הזו מגלה והנכונות שלה להכפיף את האינטרסים החיוניים שלנו לרצונם או לבקרתם של אחרים – זה משהו שלא מקובל עליי. גם האיראנים מבינים את זה ובגלל זה הם חגגו כשהממשלה שלי התחלפה. הם מבינים שהמדיניות מתחלפת ושאין פה מדיניות, אלא רפיסות".

לקראת סוף הראיון חשף נתניהו מה קרה בליל החניונים, במהלכו הופלה ממשלת נתניהו-גנץ: "בליל החניונים הצענו לגנץ את הרוטציה. הבאנו לכנסת בלילה ההוא חוק שהיה מעביר את התקציב ואת הרוטציה, הסיבה שזה לא עבר – זה בגלל שכמה מחבריו של גנץ בכחול לבן הצביעו נגד, כל הגדולים והנפלאים הללו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture