Tomer Neuberg/Flash90

עימות חריג בבני ברק: החברא קדישא נגד הסכם העירייה על הקבורה באלעד

בעיריית בני ברק הגיעו להסכם על קבורת תושבים שנפטרים באלעד זאת בשל מצוקת מקומות הקבורה על פי הלכה בעיר. בחברא קדישא תל אביב זועמים על המהלך וטוענים כי ההסכם מול אלעד נעשה שלא כדין וללא מכרז. הם אף הגישו בקשה לצו ביניים

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

עימות חריג מתרחש בימים אלו בין עיריית בני ברק לחברה קדישא תל אביב, בנוגע למקום קבורתם של תושבי בני ברק, כך פורסם הבוקר (רביעי) ב'ישראל היום'.

על פי הדיווח, כמו בכל הארץ, גם בבני ברק נתקלו במצוקת קבורה, אלא שבעיר החרדית הבעיה גדולה יותר מכיוון שהתושבים רוצים להיקבר בקבורת שדה, כלומר על האדמה עצמה כפי שנפסק בהלכה ואילו ברוב בתי העלמין הקבורה היא קבורה רוויה – בקומות.

המצוקה הביאה לכך שתושבים רבים החלו לשלם סכומי עתק בבתי עלמין בפתח תקווה, בתל אביב ובבתי עלמין פרטיים כדי לקבור את יקיריהם בשיטה המסורה מדורי דורות שלא להיקבר בקומות.

לאחרונה הגיעו בבני ברק, בהובלת ראש העיר אברהם רובינשטיין, להסכם עם עיריית אלעד, שלפיו ייקברו המתים בבית העלמין החדש בעיר. הפתרון מספק את התושבים של בני ברק, שמקבלים קבורת שדה, ואת העירייה שמצאה פתרון זול לתושבים שלה.

אלא שבחברה קדישא תל אביב זעמו על ההחלטה, מכיוון שלטענתם ההסכם מול אלעד נעשה שלא כדין וללא מכרז כנהוג, ולכן הגישו בקשה לצו ביניים בביהמ"ש המחוזי בתל אביב, בדרישה לעצור את ההסכם. בבני ברק, טענו מנגד שהתביעה היא קנטרנית.

העירייה בעקבות בקשת צו ההגנה כתבה כי: "זוהי טרחה מיותרת, בזבוז זמן שיפוטי ובקשת סרק שאין מאחוריה מאומה. נדמה שלפני שמגישים בקשת ביניים שכזו – בקשה מקוממת מאין כמותה – האצבעות על המקלדת צריכות לרעוד. הלוא בקשה זו עלולה להביא לדחייה, לפרק זמן בלתי ידוע, של מתן אפשרות למשפחות שהאמצעים לא בידן לקבור את קרוביהן בכבוד, בלא צורך לשלם תשלומי עתק. לשם מה? וכי עסקינן בעסק של העותרת, שנפגע כתוצאה מכך שנפטרי העיר ייקברו במקום אחר? כלום לא יהיו לה מספיק נפטרים שבהם תוכל לעסוק?"

יש לציין כי בבתי העלמין בתל אביב אין כמעט אפשרות לקבור קבורת שדה אלא רק קבורה רוויה, בוודאי לא בסדרי הגודל הדרושים לעיר גדולה כמו בני ברק. בחברה קדישא תל אביב טוענים כי אמנם דרישת העיר לגיטימית בעיקרה, אך היא מפלה אותם מכיוון שהממשלה היא שדורשת לבצע קבורה רוויה.

מנכ"ל חברה קדישא תל אביב אברהם מנלה אמר: "נעשה כאן מעשה לא ישר. לא יכול להיות שבני ברק תבוא ותפעל ללא מכרז, תיקח חברה קדישא שתספק שירותי קבורת שדה, כשעל פי מדינת ישראל מותר לבצע רק קבורה רוויה".

עוד הוסיף: "הטענה שלנו היא לא פחות כלפי הממשלה, מכיוון שמדובר באיפה ואיפה. אם הממשלה חושבת שקבורת שדה היא הפתרון הראוי – אני תומך, אבל שהפתרון יהיה לכולם. בוודאי לא ייתכן שיהיה פתרון בחלטורה, שכל אחד יפנה למי שמתחשק לו. לא ייתכן שידרשו ממני להשקיע מאות מיליונים בבנייה, ויאפשרו לגוף אחר לבוא ולמצוא פתרון בלי מכרז. שבני ברק תגיש עתירה לבג"ץ ותדרוש פתרון לתושבים שלה, לא על חשבוננו".

בינתיים, בבני ברק התגייסו לטובת היוזמה של ראש העיר, ובמכתב שעליו חתמו כמה רבנים מוכרים נכתב כי "בשנים האחרונות החלו לפרוץ פרצות ולשנות בצורת הקבורה שהיתה נהוגה מימים ימימה, וכל יראי ה' מקפידים ונזהרים שלא לשנות בזה כלל. על כן דבר נחוץ פועל בו ראש העיר, שבבית החיים החדש שמוקם ליד העיר אלעד תהיה אפשרות לתושבי בני ברק לקבל חלקת שדה ללא העלות הגבוהה, ואנו מקווים כי הדבר יעלה בידם, לטובת ולרווחת תושבי עירנו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

פשע לא יאומן, עד שסוס סוף ראה"ע ב"ב תפס יוזמה ברוכה החוסכת למשפחות אומללות עשרות אלפי ש"ח ! מגיע ח"ק ת"א שאין לו פתרון מתאים לתושבי ב"ב שלא יקברו בקומות בשום אופן ומנסה לעצור את המהלך. פשוט חוצפה על גב מי אתה מנהל את המאבק? לא מספיק שהמשפחה צריכה לגייס כסף ליתומים , צריכים לגייס עוד עשרות אלפי ש"ח לחלקת קבר???

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture