Yonatan Sindel/Flash90

ליברמן נגד הסגר: "ספק אם יעזור בריאותית אבל בטוח שיזיק כלכלית"

שר האוצר הביע התנגדות נחרצת לכניסה לסגר ואמר כי "חייבים להיערך לחיים לצד הקורונה כמו שחיים לצד השפעת" • בהמשך לימד את העיתונאים מי בעל הבית האמיתי בממשלה כשסרב לענות לשאלה אם נשקלים פיצויים במקרה של סגר

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

שר האוצר אביגדור ליברמן ערך הערב (שני) מסיבת לעיתונאים בה הביע את דעתו נגד סגר ולימד את העיתונאים מי בעל הבית האמיתי בממשלה כשסרב לענות לשאלה אם נשקלים פיצויים או מענקים לעסקים במקרה של סגר – "זה מופרך", השיב.

ליברמן אף סיפר כי בממשלה שקלו מספר פעמים לתת תמריצים כספיים למתחסנים אך הדבר ירד מהפרק משום שיש בכך "מסר רע למי שכן מוכן להתחסן". לדברי ליברמן, "מבחינתי, המאמץ לעשות הכול כדי למנוע סגר. סגר זה הדבר הכי לא נכון. לא ברור שיש קורלציה בין סגר לירידת התחלואה, אבל ברור שיש קורלציה בין סגר לנזק כלכלי. העמדה שלי היא שחייבים להיערך לחיים לצד הקורונה כמו שחיים לצד השפעת".

"לכן", הוסיף שר האוצר, "עמדתנו היא שחייבים להיערך לחיים לצד הקורונה כמו שאנחנו יודעים לחיות לצד השפעת". לדבריו, "הקורונה היא לא גורם חדש או מפתיע, ויש מאמץ לעשות הכל על מנת למנוע את הסגר".

ליברמן הוסיף, "כלכלה מחייבת שני דברים – ודאות ומשמעת. אם נציית להנחיות, זה יעלה את האפקטיביות של הפעולות האחרות. אנחנו בעד לחזק את כל מערך קופות החולים, לעשות קמפיין ולתמרץ התחסנות. בישראל יש כמות גדולה של אנשים שלא התחסנו".

ליברמן ציין את הצורך "לחזק את יכולת הספיקה של מערכת הבריאות", אולם לגבי הוספת כוח אדם אמר כי "כרגע מחזקים את בתי החולים עם רופאי קהילה ויכול להיות שנבקש מרופאים שיצאו לפנסיה לאחרונה לעזור. נכון לכרגע אין צורך ביותר".

לדברי ליברמן, "צריך להיערך למימון בדיקות מהירות במסגרת מתווה התו הירוק. חייבים לתת ודאות למשק, ואני מקווה שנצליח להתגבר. אני חושב שהמאמץ הזה למנוע את הסגר הוא הדבר הכי חשוב. אנחנו רואים שבמקומות כמו בריטניה זה עובד, וברוב מדינות אירופה המשק ממשיך לעבוד. לדעתי, חוץ מאשר באוסטרליה, כיום אין אף מדינה שממשיכה עם הסגרים, אולי בכמה אזורים בסין. אנשים הפנימו שצריך להתמודד עם הקורונה באמצעות קמפיינים וחיסונים. בישראל יש הרבה מחוסנים ומחלימים ולכן אנחנו חושבים שאפשר להתמודד ללא סגר".

בהמשך דיבר ראש אגף התקציבים במשרד האוצר, יוגב גרדוס, שאמר: "הדיבור על הסגר משרת נהדר את התקשורת. שר הבריאות אמר שהוא נגד, וכך גם ראש הממשלה. בסוף התשובה לקורונה היא לא סגר אלא חיסונים, בדיקות ופעילות שמותאמת לדבר. אנחנו עושים דברים בשיתוף פעולה עם משרדים אחרים, כמו קמפיין לעידוד התחסנות בקרב בני נוער וצעירים".

בהמשך התייחסו באוצר לשאלת הסיוע שיינתן לעסקים או למובטלים במידה וכן יוחלט על סגר, זאת למרות שעסקים רבים מודאגים מכך וכבר מרגישים את הפגיעה הכלכלית בצל הדיבורים על הגבלות נוספות. "זה כל כך מוקדם ומופרך לחשוב על אנשים שייפלטו ממעגל העבודה. זה לא שם, אבל נדע לתת מענה לכל מצב שיהיה", אמרו. בתגובה לשאלה – האם נשקל לתת תמרוץ כספי למי שיתחסן? השיבו באוצר כי זה נבחן כמה פעמים ונמצא לא יעיל. "יש בתמריץ כספי כזה מסר רע למי שכן התחסן, לכן אנחנו מחפשים דרכים לעידוד אחר, כמו דרך רשויות מקומיות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture