Avshalom Sassoni/Flash90

הרופאים לבנט: "אנחנו לקראת קטסטרופה – הממשלה לא רואה את המצב"

מנהל מחלקה פנימית בקריאה לבנט: "אינני מהמתנבאים, אבל כל בר דעת מבין שאנחנו לקראת קטסטרופה, שלא חווינו אשתקד. החזיקו לנו אצבעות. כדאי לכם" • בפמים: תמונת העומסים נכון להבוקר המלמדת על ההזנחה

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

הבוקר (שלישי) נרשמו עומסים במחלקות הפנימיות בבתי החולים בארץ ורופאי המחלקות הפנימיות אינם עומדים בעומסים. ריבוי מונשמים, עיכובים בחדרי המיון של חולים, שיש קושי למצוא להם מיטות פנויות במחלקות, האצת קבלות ושחרורים, וצוותים בלי אוויר ומותשים, הם רק חלק מסדר יומם העמוס של הרופאים.

באיגוד לרפואה פנימית מתרים כי הגיע שלב התשלום האכזר על ההזנחה. לטענתם, שנה וחצי של מגיפת קורונה, ולא נוספה אפילו לא מיטת אשפוז אחת במחלקות הפנימיות. הפנימאים מזכירים כי מערכת הבריאות אינה רק קורונה. חולי הלב, האונקולוגים, הסוכרתיים והחולים האחרים, לא נעלמו, וכעת המחלקות הפנימיות מטפלות גם בחולי הקורונה וגם בחולים השגרתיים.

תמונת העומסים נכון להבוקר מלמדת על ההזנחה. בבית החולים בלינסון בפנימית ב' ישנם 44 מאושפזים על 38 מיטות, 3 מושהים ממתינים במיון למיטה שמתפנה, בפנימית ג', 45 חולים על 38 מיטות. על כל שחרור חולה – קבלה מיידית של חולה חדש.

במחלקות הפנימיות בבית החולים הדסה ישנם 43 חולים על 38 מיטות תקן. בסורוקה 41 חולים על 38 מיטות. ובוולפסון פנימית ה' היא מחלקת קורונה. נכון לבוקר זה מאושפזים בה 40 חולים, 3 מהם מונשמים. שאר המחלקות "השגרתיות" בעומס גבוהה.

ד"ר אורי רוביו, מנהל מחלקה פנימית, שיגר לבנט מונולוג מריר וכעוס: "שבוע אחר שבוע, אדוני ראש הממשלה, נפתלי בנט ואדוני שר הבריאות, ניצן הורביץ, שאנחנו במחלקות הפנימיות מתמודדים עם עומסים בלתי נסבלים, שמשום מה חומקים מעיניכם".

"אני פונה ישירות אל שניכם בקולי, בתקווה שתקשיבו, כי התחושה בינתיים במחלקות שהקול שלנו לא מגיע לאוזניכם", אמר ד"ר רוביו. "אנחנו מופתעים לרעה. קיווינו שהקורונה תביא שינוי. שהמדינה תשכיל להשקיע במקומות הנכונים. הדיבורים על סגר, על קריסת המערכת, על יכולת הספיגה של בתיה"ח, הם למעשה דיבורים עלינו, הפנימאים. אצלנו במחלקות מטפלים בחולי הקורונה. אנחנו חיילי המערכה הנוכחית וקציניה. אבל שנה וחצי של מגיפה, ומדינת ישראל לא הצליחה להוסיף אפילו לא מיטת אשפוז אחת במחלקות הפנימיות! זה טרגי, כי המדינה הוציאה עד כה הון תועפות על המגיפה המקוללת".

"ובזמן הזה, המדינה שכחה אותנו. שכחה שנדרש להשקיע בהגדלת המחלקות, בבינוי, בתוספת ראויה של כוח אדם רפואי ופארא-רפואי". הוא מוסיף: "אינני מהציניקנים. תוספת התקנים שקיבלנו – חשובה, אבל היא טיפה בים. מעבר לכך שרוב תוספת התקינה, לא הגיעה למחלקות הפנימיות (ומציע לכם לבדוק היטב, כמה תקנים בפועל הגיעו לפנימיות, מבין כ- 600 תקנים שניתנו למערכת), הרי שמה שאנחנו קיבלנו, אינו מספיק לקצבים המטורפים של הקבלות והאשפוזים מהמחלקות, לתפוסות שכמעט תמיד חוצות את ה- 100%, למורכבות החולים אצלנו".

לדבריו, "זה וודאי לא קרוב לתקינה עליה המליצה הועדה הממשלתית לחיזוק הרפואה הפנימית, ועדת טור כספא, כאשר עוד טרום הקורונה, בשנת 2019 קבעה כי יש צורך ב- 16 רופאים בכל מחלקה פנימית, מהם שליש מומחים ושני שליש מתמחים".

"הועדה, שלא ניחשה שתפרוץ הקורונה לחיינו, כך שהמשימות שלנו תגדלנה שבעתיים, עוד הייתה מתונה בהערכתה. אבל בפועל אצלנו במחלקות, הממוצע הארצי, אחרי תוספות התקנים הוא: 13 רופאים בלבד במחלקה פנימית".

לסיום הוא אמר: "מה יקרה בשבועות הקרובים, עם התגברות הקורונה, כשחלק מהמחלקות שלנו מוסבות למחלקות פנימיות קורונה ונגרעות מיטות מהחולים השגרתיים? אינני מהמתנבאים, אבל כל בר דעת מבין, שאנחנו לקראת קטסטרופה, שלא חווינו אשתקד. החזיקו לנו אצבעות. כדאי לכם, שלכם ד"ר אורי רוביו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture