Yonatan Sindel/Flash90

סערה בעקבות חוק הרכוש שעבר בפולין: לפיד מחזיר את הנציג הישראלי

מיד לאחר חוק אישור הרכוש שעבר בפולין יצא יאיר לפיד במתקפה חריפה וקרא לנציג הישראלי בפולין לשוב ארצה. בנוסף הורה לשגריר ישראל בפולין להישאר בישראל ולא לשוב עתה לפולין

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

זמן לא ארוך לאחר שנשיא פולין חתם על חוק הרכוש – שר החוץ לפיד הורה הערב לממונה על השגרירות בוורשה לחזור מיד לישראל להתייעצויות, ללא הגבלת זמן. בנוסף, משרד החוץ ימליץ לשגריר פולין בישראל להמשיך את חופשתו בארצו.

מיד לאחר אישור החוק יצא לפיד במתקפה חריפה ואמר כי "פולין אישרה היום, לא בפעם הראשונה, חוק אנטישמי ולא מוסרי. הוריתי הערב לממונה על השגרירות בוורשה לחזור מיד לישראל להתייעצויות ללא הגבלת זמן".

"השגריר החדש לפולין, שאמור היה לצאת בקרוב לוורשה, לא ייצא לפולין בשלב זה", הוסיף לפיד. "משרד החוץ ימליץ היום לשגריר פולין בישראל להמשיך את חופשתו בארצו. כדאי שינצל את הזמן העומד לרשותו, כדי להסביר לפולנים מה משמעות השואה בעיני אזרחי ישראל ועד כמה לא נסבול זלזול בזכר הנספים ובזיכרון השואה. זה לא ייעצר כאן".

"אנחנו מקיימים שיחות תיאום עם האמריקאים על דרכי תגובה בהמשך. פולין הפכה הערב למדינה אנטי דמוקרטית, לא ליברלית, שאינה מכבדת את הטרגדיה הגדולה ביותר בהיסטוריה האנושית. לעולם אסור לשתוק. ישראל והעם היהודי בוודאי לא ישתקו".

ראש הממשלה, נפתלי בנט הגיב לחוק ואמר כי "ישראל רואה בחומרה את אישור החוק שמונע מיהודים לקבל פיצוי על רכוש שנגזל מהם בתקופת השואה, ומצרה על העובדה שפולין בוחרת להמשיך לפגוע במי שאיבדו את עולמם. מדובר בהחלטה מבישה ובזלזול מחפיר בזיכרון השואה. זהו צעד חמור שישראל לא תוכל לעמוד מולו בשיוויון נפש".

יצוין כי חוק הרכוש, שעליו חתם היום נשיא פולין, יגביל את היכולת של שורדי שואה וצאצאיהם לדרוש את רכושם שנגזל מהם בתקופת השואה. החוק עבר לפני כשבועיים בסנאט הפולני, והחתימה עליו של נשיא פולין מהווה את אישורו הסופי של החוק. בסוכנות הידיעות רויטרס ציינו שהצעד עשוי להוביל למשבר של ממש בין פולין לארה"ב וישראל.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

דמיינו לכם סיפור כזה. אתה קונה דירה בארץ, משקיע בה את רוב הכנסותיך, משקיע משכנתא, משפץ, מאכלס, קונה ריהוט מותאם. וחי בדירה. שנה שנתיים שלושים שנה עוברים הזדקנת אתה כבר בן שמונים , מגיעים אליך, וזורקים אותך מהדירה!!! אתה שואל, היי מה זה? אומרים לך נכון הייתה פה מלחמה? וכבשו את הארץ מהבריטים לפני שבעים שנה. אז זהו שיהודי אחד קנה את הדירה בכסף מלא, והשקיע בה לפני מאה שנים, בזמן הפרעות הוא נרצח על ידי ערבי שלקח את הדירה לעצמו, אחר כך הוא מכר אותה לבריטי, שמכר אותה ליהודי פולני שמכר אותה ליהודי הונגרי שמכר אותה ליהודי מרוקאי, עד שהדירה התגלגלה לידך, אבל הדירה הזאת בכלל שייכת ליורשיו של הנרצח, האם תסכים להפסיד את כל המיליונים ששילמת????????????????? האם זה הוגן???????????????
חשבו גם על הצד השני של הסיפור.
למעשה אתה לעולם לא יכול לברר מה באמת היה לפני השואה, זה היה זמן של מלחמות בכל העולם וייתכן שעשו הרבה מכירות שלא נרשמו ברשומות הממשלות, וכדומה. זה נחשב להלכה כ"קנין כיבוש מלחמה".
לבוא ולדרוש אחרי שמונים שנה לתת את הרכוש, זה דבר לא הוגן, עם כל הכאב על מיליוני יהודים שהפסידו את רכושם בשואה לעולם לא נוכל להשיב להם את רכושם, ולעולם לא נוכל לחזור למצב של לפני המלחמות.
למעשה היו כבר שנים רבות שהיה אפשר לתבוע את הרכוש, וחייב לבוא זמן, שאתה אומר זהו, מעכשיו הנכסים בטוחים! לא ניתן לחיות כך שכל נכס שקונים הוא בסיכון שיפסידו אותו [היו כ3 מיליון יהודים בפולין לפני השואה], שמא הוא היה שייך לפני יותר משמונים שנה לאדם אחר. מה גם שלא באמת ניתן לברר מה היה לפני שמונים שנה בפרט על כל נכס,
ועוד הלא ברבות הימים רוב נכסי העולם נגנבו לפחות פעם אחת על ידי המלחמות, ושאר פרעות ואי אפשר להשיב את הגלגל אחורה.
אם אנו רוצים צדק באמת, עלינו להניח לפולנים לחיות בשלווה ובביטחון, ולא לשגעם בעיסוק רב מדי בענייני העבר, שכן זה לא מוביל לשום מקום טוב, ורק מוביל ללחימה ומריבות. אנו עם שמסתכל קדימה עם הפנים לעתיד, עם שעסוק בלבנות, ולא לבכות על העבר. כמובן שצריך לזכור את השואה ולא לשכוח, אבל להחזיר את הגלגל אחורה לא ניתן ולא כדאי.
מי שהאמת היא משאלתו, יעסוק יותר בכך שהפולנים יבנו מוזיאונים לזיכרון השואה, ילחמו באנטישמיות, וילמדו את בניהם על רעת הפשיזם. ואילו הרדיפה אחר הממון שנאבד, תביא רק להתרבות האנטישמיות, ולהחלשת המאבק בפשיזם.
ובוודאי שהחוק הזה איננו אנטישמי, אלא בא להסדיר את נכסיהם, ולדאוג לעתיד פולין, כי לא ניתן לחיות כך לעולם, בספק על כל נכס. צריך להיבנות לבנות ולהתקדם.
מי שקורא לחוק כזה אנטישמי אינו אלא טועה, טיפש, וחסר השכלה. מוטב ששרי הממשלה ושאר הארגונים יעסקו בעיקר. ולא במעט ממון, עם כל הכאב שבדבר.!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture