Yonatan Sindel/Flash90

דרעי התבטא בחריפות נגד הציונות הדתית וספג מתקפה מהפוליטיקאים

דרעי התבטא בחריפות נגד הציונות הדתית ואמר כי "רוב האנשים בציונות הדתית אינם אוהבים את הציבור החרדי ולא את ממסד הרבנות". לאחר הסערה חזר בו והבהיר מחדש את דבריו שאמר כנגד המגזר הסרוג

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

יו"ר מפלגת ש"ס חבר הכנסת אריה דרעי התבטא במהלך ריאיון שהעניק לעיתון 'משפחה' כי "רוב האנשים בציונות הדתית אינם אוהבים את הציבור החרדי ולא את ממסד הרבנות".

בריאיון הוסיף דרעי ואמר כי, מפלגת 'ימינה' בונה לעצמה בייס חדש. לצערי הרבה, רוב האנשים בציונות הדתית הם בעלי השקפות כאלו. הם לא אוהבים את החרדים ולא אוהבים את הרבנות".

דרעי סייג את דבריו כשנשאל על השבר הקיים בין המגזרים. "לא בינינו לבין כל הציבור הדתי לאומי, אלא לחלק הזה שלא אוהב את החרדים ואת הרבנות. בגבעת שמואל למשל, אורח החיים המקובל הוא שבשבת בבוקר הולכים לבית כנסת, ואחרי הצהריים כולם נמצאים בסאונה".

לטענת דרעי, ראש הממשלה בנט אינו נלהב מהאפשרות שהמפלגות החרדיות תיכנסנה לקואליציה. "אם אתם שואלים אם הם מעוניינים שמחר בבוקר או מחרתיים חרדים ייכנסו – אני בספק גדול. הם היו מעדיפים הרבה יותר פורשים מ'הליכוד'. זה לא רק איווט ליברמן, זה גם בנט וחבריו אינם רוצים את החרדים בממשלה", אמר.

דבריו של דרעי עוררו סערה בקרב הפוליטיקאים מהציונות הדתית שזעמו על דבריו כנגד המגזר. יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב ואמר: "‏לא ברור לי הצורך של ח"כ אריה דרעי לעלוב בציבור הדתי לאומי. אולי זו קנאה בציבור אידיאליסט שמצליח לחבר תורה ויראת שמים עם שותפות מלאה בכל מרחבי העשיה במדינת ישראל. אני גאה בציבור הנהדר הזה ושמח על הזכות לייצג אותו ואת ערכיו. ותודה למיכל שענתה לו יפה ומדויק".

ח"כ מיכל וולדיגר אמרה בתגובה ליו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי: "אריה מכובדי, מזמינה אותך, אם תרצה גם עם הילדים, לשבת בגבעת שמואל. תבוא אתי למניין קרליבך בערב שבת, נעשה סיבוב אחרי הסעודה ותראה את בניה ובנותיה של העיר. נדאג שתאמר כמה מילים בסניף בני עקיבא ואני בטוחה שתתאהב בציבור הדתי לאומי מחדש".

עוד הוסיפה החכי"ת מהציונות הדתית, "ולעצם דבריך בכתבה, הדתיים בגבעת שמואל שומרים שבת קלה כבחמורה בדיוק כפי שבהר נוף מקום מגוריך. אלו שעדיין לא זכו, מגיעים לפחות לתפילות ומתחברים אט אט, בדרכם. בבית הכנסת שאני מתפללת בו ובבתי הכנסת שאני מכירה, המחיצה היחידה שנפלה היא מחיצת השנאה והפירוד. חודש אלול, חודש של תשובה ובכלל, ראוי להרבות אהבה בעם ישראל ולא ההיפך".

לאחר הסערה שפרצה הבהיר דרעי, "בראיון ל'משפחה' קבלתי על חברי ימינה המייצגים חלק קטן ולא מייצג של הציבור הדתי לאומי ופועלים להרס הרבנות הראשית וחבירה לשמאל ולזרם הרפורמי".

"אין כוונתי חלילה לכלל הציבור של הציונות הדתית, שיקר מאד לליבי ושותף מלא יחד איתנו למערכה על זהותה היהודית של מדינת ישראל ולישוב ארץ ישראל, וכמובן לא לכלל תושבי גבעת שמואל. אם דבריי לא הובנו כהלכה או מישהו נפגע מדבריי אני מתנצל. והאמת והשלום אהבו".

לאחר חזרתו מדבריו אמר סמוטריץ', ‏"מחקתי ציוץ מחאה שלי על דברים של ‎אריה דרעי שהובנו כפגיעה בציבור הדתי לאומי כולו. אריה הבהיר שלא זו היתה כוונתו והתנצל בפני מי שנפגע ואני מודה לו על כך. הדבר החשוב ביותר כעת הוא לאחד את ציבור יראי השם ואת המחנה הלאומי ולחזור מהר ככל הניתן ביחד להנהגת המדינה. שבוע טוב של אהבת ישראל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture