קרדיט: ידידיה גרוסמן

דין משמעתי לשוטר שנתן אגרוף לנער בהפגנה: "חתול שומר על השמנת"

שוטר תועד נותן אגרוף לפניו של נער בהפגנה על מותו של אהוביה סנדק ז"ל, בסרטון האירוע נראה הנער מועף אחורה מעוצמת המכה. אולם, בכתב האישום המשמעתי תואר אירוע קל בהרבה "השוטר הכה בידו את הנאשם בפניו"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

מחלקת משמעת במשטרת ישראל החליטה להעמיד לדין את שוטר היס"מ אור כלפון, שתקף נער בהפגנה על מותו של אהוביה סנדק ז"ל. כלפון תועד במצלמתו של אחד המפגינים כשהוא תוקף את הנער ע"י מכת אגרוף לפניו, עד שהנער הועף אחורה מעוצמת המכה, והואשם בשימוש בכוח כלפי אדם מעבר למידה הנדרשת. עם זאת, בכתב האישום לא הוזכרה המילה 'אגרוף', ולטענת עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו תיאור האירוע לוקה בחסר.

התקיפה התרחשה לפני למעלה מחצי שנה, בעת שמפגינים מחו אל מול ביתו של השר אמיר אוחנה בדרישה להקים ועדת חקירה חיצונית שתבדוק את נסיבות מותו של אהוביה סנדק ז"ל. בסרטון תיעוד האירוע נראה שוטר היס"מ מכה את הקטין במכת אגרוף חזקה בפניו עד שהנער עף אחורה, זאת ללא שהייתה עילה לתקיפה.

ארגון חוננו הגיש תביעה נגד השוטר, בה הצהיר מצלם הסרטון על זיהוי השוטר, מאחר והשוטרים עטו מסכות על פניהם בשל מגפת הקורונה. צלם הסרטון אימת את זהות השוטר בעזרת סרטונים אחרים מאותה הפגנה.

בכתב התביעה שהוגש נכתב: "עילות התביעה כפי שפורטו בכתב התביעה הן תקיפה ורשלנות וכמו כן עוולה של היפר חובה חקוקה והשבתת חופש המחאה של המתלונן בדרך אלימה".

למתלונן נגרמה פגיעה גדולה, הוא חש סחרחורות וסבל מכאבים רבים ועוגמת נפש על ההתנהלות האלימה כלפיו. האירוע מתועד בסרטון אשר ממצה למעשה את סיפור הדברים. בסרטון נצפה שוטר יס"מ כאשר הוא תוקף את התובע בצורה אגרסיבית וברוטאלית".

עו"ד יאדו ציין בתביעה כי המתלונן עבר תקיפה במסגרת אירוע איבה זמן קצר לפני האירוע. "כחצי שנה לפני התקיפה עבר הקטין אירוע איבה אשר במהלכו הושלכה אבן גדולה על ראשו. כתוצאה מאירוע האיבה אושפז התובע עם פגיעת ראש קשה והוגדר כפצוע אנוש. אך בנס יצא התובע מאותו אירוע לחיים, אך בשל הפגיעה הרחבה בגולגולת הושמו בראש של התובע פלטינות, ואך במזל לא פגע האגרוף בפלטינות בראשו של התובע ולא גרם לנזק גדול במידה משמעותית". כך לדברי עו"ד יאדו בכתב התביעה.

כאמור, כעת הוגש כתב אישום משמעתי נגד השוטר התוקף, בבית הדין למשמעת בירושלים. בכתב האישום תואר המקרה כך "הדף את המפגין תוך שהכה בפניו באמצעות ידו הימנית, והקטין זז אחורנית. בכך שהכה הנאשם בידו את הקטין בפניו, השתמש הנאשם בכוח מעבר למידה הנדרשת".

לטענת עו"ד יאדו, בכתב האישום שונו פרטי המקרה. בבקשה ששלח לתובעת בתיק נכתב "הרישום הנוכחי בדבר הכאת פני הקטין באמצעות ידו הימנית של הנאשם חסר את העיקר – והוא שהמכה האמורה הייתה מכת אגרוף, ויש לכתוב זאת".

עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו המייצג את הקטין תקף את כתב האישום המקל "לתת למדור למשמעת של המשטרה להגיש כתבי אישום נגד שוטרים שתקפו – זה לתת לחתול לשמור על השמנת. כל מי שיקרא את כתב האישום הזה יראה שהמשטרה עסוקה בלגונן על שוטריה שתקפו קטין בהפגנה, ולא מגלה מוטיבציה למצות עימם את הדין וליישר את דפוס הפעולה האלים של משטרת ישראל כלפי מפגיני ימין וקטינים".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture