Yonatan Sindel/Flash90

לפיד בבליץ ראיונות: מתנצל – ומודיע על תמיכה במדינה פלסטינית

יאיר לפיד מעניק הערב שורת ראיונות בהם הוא מתנצל על היעדרותו מקבינט הקורונה ועל הקמת ממשלה גדולה ומנופחת • לצד זאת, הצהיר על תמיכה בפתרון שתי המדינות תוך שהוא מצהיר כי כאשר הוא יהיה ראש הממשלה, "המצב ישתנה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר החוץ יאיר לפיד, העניק הערב (חמישי) שורה של ראיונות תקשורתיים. למהדורות המרכזיות של חדשות 12 ו13, ולחדשות הערב של כאן 11. בכולם, התנצל על ההיעדרות מישיבות קבינט הקורונה.

"אני לא חושב שמישהו חושד בי שאני לא חרוץ, ידיי מלאות עבודה וזה נכון לחלק עבודה", אמר לפיד, "כשהוקמה הממשלה עשינו בינינו חלוקת תפקידים, ההתפרצות של הדלתא הייתה רק בתחילתה וחשבנו שנכון שאני אטפל יותר בתקציב ובתחזוקה של הקואליציה, וראש הממשלה יהיה הפיבוט בנושא הקורונה".

את הגברת מעורבותו בנושא הקורונה מייחס לפיד לביקורת שהופנתה אליו: "התקשורת דווקא הסבה את תשומת ליבי לזה שצריך לעשות סוויץ' , אני לא רוצה שייווצר מצב שראש הממשלה נמצא שם לבד בפרונט לספוג את כל הביקורת לבד. מגיע לי את אותה ביקורת שמגיעה לו".

יחד עם זאת, יו"ר יש עתיד הקפיד לציין שבישיבות היו שני שרים מסיעתו ומנכ"לית משרדו, שעדכנו אותו "על בסיס יום-יומי". בנוגע לדיוני הקבינט העתידיים, הביע לפיד בריאיון שתי עמדות שלו בנוגע להתמודדות עם הקורונה – התנגדות לסגר, ותמיכה בפתיחת הלימודים ב-1 בספטמבר.

"אני אתנגד לסגר נוסף. אני חושב שצריך לעשות הכול כדי לא להגיע לסגר נוסף", אמר והדגיש את הצורך בשמירה על הכלכלה. "בהתפרצויות הקודמות. היו שלושה סגרים ארוכים ומייסרים ובכל זאת מתו 6,500 ישראלים. זאת אומרת שלא בהכרח מדובר בצעד היעיל ביותר".

לפיד: תומך בהקמת מדינה פלסטינית

במהלך השנים האשים בנימין נתניהו את יאיר לפיד כי הוא איש שמאל ולא משתייך למרכז כפי שהציג את עצמו. הערב בראיונות אמר לפיד: "הממשלה הזו בהקמתה אמרה – אין בינינו הסכמה על הנושאים המדיניים".

"אני מאמין בשתי מדינות לשני עמים, ראש הממשלה לא מאמין בזה, ואנחנו אמרנו שאנחנו נבנה את זה בשני חלקים – לא תהיה איזה פריצה מדינית גדולה, ומצד שני לא נעשה צעדים שיגרמו לזה שנסתום את הגולל על כל אפשרות שאי פעם ניפרד מהפלסטינים".

"אין לי עניין לשלוט בהם (בפלסטינים), אבל זה לא משהו שיקרה בממשלה הנוכחית בהרכב הנוכחי. כשאהיה ראש הממשלה יכול להיות שהמצב ישתנה. יש דיאלוג איתם, היחסים מורכבים".

שר החוץ התייחס גם לפליטים שנמלטו מאפגניסטן בשל כיבושי הטאליבאן, ואמר כי: "לא יודע אם אנחנו הכתובת המיידית לפליטים ממדינה אסלאמית, גם בעיני העולם. לעולם יש מחויבות אליהם. נהיה חלק מכל התארגנות בינלאומית לסיוע אבל לא נראה לי שלקלוט אצלנו פליטים זה הפתרון".

לא רק על הקורונה: לפיד ממשיך להתנצל

במהלך הראיונות, לפיד התייחס גם לביקורת על גודל הממשלה: "אין לי איך להגן על זה. אם זה היה תלוי בי אכן הייתה ממשלה של 18 שרים. זה לא היה תלוי רק בי והאלטרנטיבה הייתה שלא תקום ממשלה, אז אני החלטתי שתקום ממשלה".

"השינוי הוא בכך שזו ממשלה שאף אחד בה הוא לא עבריין מורשע או חשוד בפלילים, ממשלה נקייה, נורמלית, אנשים נורמלים מנהלים ממשלה נורמלית לטובת הציבור, והשיקול היחיד שלהם הוא מה טוב לאזרחי ישראל".

לצד זאת הדגיש, "אני לא ראש הממשלה החליפי, אני שר החוץ. יש ראש ממשלה אחד והוא נפתלי בנט". על אמירה זו חטף ביקורת, כאשר במערכת הפוליטית הזכירו ללפיד כי התואר לא חשוב, ואם הוא רציני – שיוותר על הלשכה, השכר ושאר הג'ובים שקיבל במסגרת תפקיד 'ראש הממשלה החלופי'.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ב"ה

אין שר בממשלה שנחשד בפלילים? באמת?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture