צילום: ניב מוסמן

שינוי בחוקת הציונות הדתית: פריימריז והגדלת מרכז המפלגה

מרכז הציונות הדתית אישר חוקה חדשה ומפקד ופריימיריז למפלגה יוצאים לדרך. בנוסף, מרכז המפלגה הוגדל בעשרות אנשי ציבור מהקשת הרחבה בציונות הדתית ובהם בכיר רבני הציונות הדתית הרב חיים דרוקמן

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

לאחר שעות של דיונים וזמן קצר לפני חצות, אישר אמש (ראשון) מרכז הציונות הדתית את פתיחת שורות המפלגה לכלל הגוונים בציונות הדתית, עם אישור החוקה החדשה והגדלה משמעותית של מרכז המפלגה בעשרות אישי ציבור מהציונות הדתית. המהלך מגיע בצל ירידת הפופולריות בקרב הציונות הדתית של מפלגת ימינה בראשות נפתלי בנט, לאחר שחבר לממשלה יחד עם מפלגות השמאל.

עם אישור החוקה החדשה אושרה היציאה למפקד רחב ולפריימריז בציונות הדתית כפי שכבר הכריז יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ במהלך מערכת הבחירות. על פי החוקה החדשה למפקד אשר יצא לדרך בחודש הקרוב יוכלו להתפקד כל אזרח ישראלי מגיל 17 ומעלה כאשר מגיל 21 יוכל גם להתמודד לרשימה לכנסת.

כל מתפקד ידרש להצהיר באמצעות חתימתו כי מזדהה עם ערכי המפלגה ומטרותיה וכי הוא אינו חבר במפלגה אחרת. דמי ההתפקדות יהיו 70 ש״ח לזוג ו 40 ש״ח ליחיד כאשר צעירים עד גיל 25 וכן חיילים בשירות סדיר, תלמידי ישיבה, בנות מדרשה וסטונדנטים ישלמו 45 ש״ח לזוג ו 25 ש״ח ליחיד. צעירים בגילאי 17-18 ועד סוף לימודיהם בתיכון יהיו פטורים מתשלום דמי חבר.

בכינוס מרכז הציונות הדתית שהתקיים אמש ב'נאות קדומים', אושרה חוקת המפלגה החדשה אשר מאפשרת את פתיחת המפלגה לקהלים חדשים ול"אחדות גדולה ככל הניתן בציונות הדתית ובמחנה הלאומי", כך לפי הודעת המפלגה. עוד נכתב כי "המפלגה תקדם את ערכי הציונות הדתית בכנסת, בממשלה ובקרב החברה הישראלית ותחתור להיות בית פוליטי של מי שמזהים עם ערכים אלו".

חוקת המפלגה מציינית עוד כי "המפלגה תהא פתוחה בפני כלל הציבור הלאומי במדינת ישראל אשר מזדהה עם המפלגה ועם ערכיה ודרכה, גם אם אינו שומר תורה ומצוות באורחות חייו הפרטיים".

מרכז המפלגה אישר את הרחבת המרכז וכבר אמש אישר את צירופים של כ 70 חברים חדשים בהם זקן רבני הציונות הדתית הרב חיים דרוקמן שליט"א. לצדו הצטרפו אישי ציבור רבים בהן ראשי מערכות החינוך המרכזיות בציונות הדתית, חברי מועצות עיר, מנהלי ארגונים ומוסדות, פעילים חברתיים מרחבי הארץ, פעילי שטח מרכזים ממפלגת הבית היהודי לשעבר, ועוד.

עוד נקבע בחוקה כי במקביל ליציאת המפקד, תוקם ועדה ציבורית בלתי תלויה שתקבע את סדרי הבחירות הפנימיות (פריימריז) והפיקוח עליהם. הועדה תציג תוך 60 יום מהקמתה את מסקנותיה. כמו כן נקבע כי חברי הרשימה לכנסת יקבעו בפריימריז למעט מקום 10 אשר יבחר ע״י המרכז.

יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ אמר בכינוס המפלגה: "הערב הזה יזכר כערב שבו עשינו היסטוריה. ערב של שינוי, ערב של תיקון, ערב של תשובה. בערב הזה מפלגת הציונות הדתית הופכת לבית של הציונות הדתית והימין האידאולוגי כולו".

"אנחנו יוצאים לדרך חדשה-ישנה. יוצאים למפקד והולכים להליך דמוקרטי מלא. ראינו בחודשים האחרונים מה קורה למפלגה ששייכת ליושב הראש שלה, שחבריה כפופים למרותו הבלעדית, ושמשרתת את מטרותיו האישיות".

"מול המודל העצוב של אבדן הדרך הזה הזה אנחנו מציבים מודל של נאמנות ומחויבות לציבור ולערכיו. אני קורא מכאן לכל מי שחשובה לו מדינת ישראל כמדינה יהודית, וכמדינה ציונית וריבונית. להצטרף אלינו ולהתפקד. להיות חלק אמיתי ושותף מלא בהקמת הבית הגדול הזה".

מנכ״ל הציונות הדתית יהודה ולד הוסיף: ״המפלגה הדתית לאומית מתחדשת ומאחדת סביב ערכיה ציבור רחב שנאמן ומחוייב לדרך. אנו קוראים לכל מי שרוצה להיות שותף להרמת הדגלים החשובים של עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל לבוא ולהתפקד לבית האמיתי של הציונות הדתית והמחנה הלאומי. יחד ניתן את הנשמה למדינה.״

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture