Yonatan Sindel/Flash90

שר הדתות שיגר מכתב לרבנים: "קודמיי בתפקיד לא פעלו לפתור את הכשלים הללו"

כהנא פנה במכתב לרבים לקראת השקת הרפורמה, "מעל שנה אנו עמלים על תוכנית שלהבנתי תיתן מענה לאותם כשלים ותספק כשרות טובה יותר. חשוב לי להציג בפניך את עיקרי אותה תוכנית גם כדי שתכיר אותה"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

השר לשירותי דת הנכנס מתן כהנא ממפלגת ימינה שעומד לפני תחילת רפורמת הכשרות אותה הוא מוביל שיגר הצהריים (שני) מכתב לרבנים רבים מהציונות הדתית בהם רבני ערים בו הוא מבקש לשמוע את דעתם והערותיהם לקראת יציאת הרפורמה לפועל באופן ממשי.

במכתב שנחשף ב'ערוץ 7' כותב שר הדתות כהנא כי, במערכת הכשרות עובדים רבנים, מפקחים, ומשגיחים מסורים הראויים לכל הערכה. אדגיש, כי אין בדברים שייכתבו בהמשך כדי לפגוע ולו במלא הנימה בהערכתי האישית ובהכרת הטוב שיש לי כלפי אותם אנשים מסורים.

"הכול יודעים כי ישנן כיום בעיות קשות במערך הכשרות. בעשור האחרון הוקמו שתי וועדות כדי להתמודד עם אותן בעיות, אחת על ידי המשרד לשירותי דת והשנייה על ידי הרבנות הראשית. מאז חלפו למעלה מארבע שנים ודבר לא השתנה".

כהנא הוסיף, "בעברי הייתי גם בצד השני. הצד שעבורו "בעיות במערכת הכשרות" אינן רק מילים אלא מציאות (במקרה שלי במערכת הכשרות הצה"לית). מציאות של בשר חזיר במקרר של הטייסת או מנגל לא כשר ביחידה מובחרת. המשמעות של "בעיות במערכת הכשרות" היא שישנם אנשים שבסבירות גבוהה אוכלים בשר טרף".

"איני יודע מדוע קודמיי בתפקיד לא פעלו לפתור את הכשלים הללו בדרך שלהם. לו קודמי היו מתמודדים עם אותם כשלים בדרך שלהם היה נחסך ממני כאב ראש גדול. אולם עתה כשהאחריות אצלי איני מתכוון לעצום עיניים. חוויתי על בשרי כשלים כשרותיים ואין לי כל כוונה שבמשמרת שלי יחוו אחרים על בשרם כשלים אלו".

עוד כתב שר הדתות לרבנים, "מעל שנה, וביתר שאת בחודשים האחרונים אנו עמלים על תוכנית שלהבנתי תיתן מענה לאותם כשלים ותספק כשרות טובה יותר. חשוב לי להציג בפניך את עיקרי אותה תוכנית גם כדי שתכיר אותה, וגם כדי לשמוע ממך על חששותיך. בסוף מכתב זה מצורפת כתובת מייל לשליחת הערות והארות, אני מבטיח בלי נדר לקרוא כל מילה. מבנה התוכנית עדיין לא הושלם באופן סופי, אנו מדייקים ומתקנים אותו כל הזמן לאור הערות חשובות שאנו מקבלים".

כהנא הציג וכתב: ארבעת עקרונות התוכנית הם: א. העברת הסמכות על קביעת הסטנדרטים ההלכתיים מהרבנים המקומיים לרבנות הראשית. במקום שכל רב מקומי יקבע סטנדרט כשרות משלו, מועצת הרבנות הראשית תפסוק זאת כעניין ארצי, ותציע כמה סטנדרטים אפשריים. ב. הקמת גוף פיקוח ארצי חזק שיאפשר לרבנות הראשית לפקח על כל גופי הכשרות.

ג. הקמת גופי כשרות פרטיים שפעילותם תוסדר באופן הדוק על ידי רגולציה וכללים כולל מתן רשיון לפעילות מהרבנות הראשית. יקבעו פרמטרים בסיסיים ברורים לשם הבטחת רמת הכשרות, ובמידה והרבנות הראשית תמצא כי תאגיד כלשהו פועל באופן שאינו תואם את המדיניות של הרבנות או את זו המוצהרת על ידו תשלול ממנו הסמכות לתת כשרות. הרבנים המקומיים יוכלו לתת כשרות במסגרת תאגידים אלו.

ד. הכוח הרב שהתוכנית הזו נותנת בידי הרבנות הראשית עלולה לגרום חלילה לכך שביום מן הימים בית מדרש כלשהו ישתלט על הרבנות וידחק בית מדרש אחר הצידה. כך למשל, אני חושש מתרחיש שבו ביום כלשהו תחליט מועצת הרבנות הראשית לאסור על שימוש ב"היתר מכירה". כדי למנוע זאת הקמנו מנגנון בטיחות שימנע מצב מעין זה. מנגנון בטיחות זה יופעל רק במקרי קיצון ותקוותי האישית היא שעצם קיומו ייתר אף את הצורך להשתמש בו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

החזיר פושט טלפיו לומר כשר אני

פשוט תירוץ עלוב. גם באם לא היה הסדר מסויים זה לא מתיר לפתוח פרצות ולהתיר את האסור.
השר הרשע משול לצדוקי שלובש בגדי כהן גדול ואומר שהוא מתקן את מה שקודמיו לא.

אם היתה טיפת אמת במכתב הזה,
הוא היה פונה לרבנים ובונה איתם תכנית, ולא קובע להם עובדה בפרצוף.
שפוט של סתיו וליברמן

תפסיק לבלבל את המח, אתה רוצה להכניס את הרפורמים לארץ ולהרוס את הדת, ותפסיק להתיפייף, רואים בדיוק מה שאתה רוצה, הרפורמים הרסו את היהדות באמריקה ואתה רוצה להכניס אותם לארץ כדי שיעשו את זה גם בארץ, לפחות לא תהיה צבוע

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture