צילום: איתי בית-און /לע"מ, סאונד: בן פרץ /לע"מ

בנט נחת בוושינגטון – מחר ייפגש עם ביידן: "מביא איתי מירושלים רוח חדשה" • צפו

בנט התקבל על ידי סגן ראש הפרוטוקול האמריקני ושגריר ישראל בארה"ב ובאו"ם גלעד ארדן • במהלך הביקור ישוחח רה"מ עם בכירים בממשל האמריקני וייפגש עם הנשיא • "הביקור יעסוק בבלימת הגרעין האיראני" • הלו"ז המלא


צילום: איתי בית-און /לע"מ, סאונד: בן פרץ /לע"מ

ראש הממשלה נפתלי בנט נחת הלילה (בוקר רביעי, שעון ישראל) בוושינגטון לקראת פגישתו עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שתתקיים מחר בבית הלבן. בביקורו המדיני הראשון התקבל בנט על ידי סגן ראש הפרוטוקול האמריקני ושגריר ישראל בארה"ב ובאו"ם גלעד ארדן.

רה"מ נחת בבסיס אנדרוז במדינת מרילנד הסמוכה לבירה וושינגטון, ויתארח במלון ה"ווילארד" ליד הבית הלבן. הסיבה למלון היא ככל הנראה כיוון ש"הבלייר האוס", בית ההארחה מול הבית הלבן שבו מתארחים מנהיגי העולם בביקורם בבירה, נמצא בשיפוצים.

במהלך הביקור יקיים בנט מספר פגישות עם בכירים בממשל. בשעה 17:00 שעון ישראל תתקיים פגישה עם מנכ"ל ונשיאת השדולה הפרו-ישראלית איפא"ק. ב-20:00 שעון ישראל – פגישה עם מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן במלון בו הוא שוהה. וב-21:30 שעון ישראל תתקיים פגישה עם מזכיר ההגנה האמריקני, לויד אוסטין בפנטגון.

מחר, יום חמישי צפוי בנט להיפגש בשעה 01:00 שעון ישראל עם היועץ לביטחון לאומי, ג׳ייק סאליבן. בשעה 18:30 שעון ישראל תתקיים הפגישה המרכזית בארבע עיניים עם הנשיא ג'ו ביידן באגף המערבי של הבית הלבן. כרבע שעה לאחר מכן השניים יאפשרו כניסת עיתונאים לתמונה משותפת בחדר הסגלגל והמנהיגים יישאו דברים. לאחר מכן תתקיים הפגישה המורחבת בין הנשיא ביידן וצוותו הבכיר, לבין ראש הממשלה ויועציו הבכירים, וביניהם גם השגריר ארדן.

עם עלייתו למטוס אמר בנט כי "יש ממשל חדש בארה"ב וממשלה חדשה בישראל, ואני מביא איתי מירושלים רוח חדשה של שיתוף פעולה, וזו נשענת על קשר מיוחד וארוך שנים בין שתי המדינות", כלשונו.

לגבי תוכן הפגישות אמר: "אנחנו נטפל בהרבה חזיתות, בראשן החזית האיראנית, ובמיוחד קפיצת המדרגה בשנתיים-שלוש האחרונות, בתוכנית הגרעין האיראנית. אנחנו נדבר במיוחד על התכניות לבלימת תוכנית זו".

בנט הוסיף: "אנחנו גם נטפל בפעולות לביצור העליונות הצבאית הישראלית. לצד זה, נעסוק גם בתחומי הכלכלה, ההיי-טק, החדשנות, משבר האקלים שמטריד את כולנו, והמאבק בקורונה. אני אשתף את הנשיא ביידן בידע ובתובנות שאנחנו צוברים במבצע ההתחסנות השלישי פה, במדינת ישראל, שאני שמח שכבר חצתה את רף מיליון וחצי המתחסנים".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture