Olivier Fitoussi/Flash90

הח"כ הודיע שלא ישתתף ב'שבתרבות' כדי לא לפגוע ברגשות האתיופים

בעקבות פניית נכבדי העדה האתיופית בעיר חריש בדרישה ממנו שלא יהיה שותף לחילול השבת, הודיע חבר הכנסת מהליכוד על ביטול השתתפותו, אחרי שהזכירו לו את ההחלטה שקיבל בהיותו נער, יחד עם אחיו, שלא לחצות את הנהר בשבת

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

חבר הכנסת גדי יברקן, אמור היה להשתתף בשבת הקרובה באירוע 'שבתרבות' בעיר חריש, אך היום (רביעי) הודיע על ביטול השתתפותו בשל פנייה שקיבל מנכבדי העדה האתיופית בעיר, שלא יהיה שותף לחילול השבת.

עידן יוסף פרסם באתר ניוז 1 כי נציגי הקהילה כתבו ליברקן: "כבני העדה הקדושה של ביתא ישראל המתגוררים בישוב חריש, אנו עושים ככל יכולתנו יחד עם חברים ופעילים נוספים על-מנת לשמור השבת הקדושה של עמנו. איננו מתערבים במה שכל אחד ואחד עושה בביתו, אך במה שנוגע לרמה הציבורית עלינו לעשות כל שביכולתנו כדי שהשבת, שהיא סוד כוחו של עמנו, תישמר ותכובד".

הם הזכירו לו כי בעבר סיפר שבילדותו היו הוא ואחיו בדרך הביתה בערב שבת, ומששקעה השמש, החליטו שלא יחצו את הנהר בשבת. "נשארנו שם על הגדה, כשהבית מהעבר השני. מוסלמים שראו אותנו שם נשארו איתנו כל הלילה, ובבוקר הלכו למשפחה שלנו וסיפרו להם שאנחנו שם. ככה, כשהם מצד אחד ואנחנו מהצד השני, העברנו את כל השבת".

"כאב לנו מאוד לראות את המודעה לפיה מתוכננת השתתפות שלך באירוע של חילול השבת בפרהסיה בערנו, שמתוכנן להתקיים השבת בפעם הראשונה כחלק ממגמה של ארגונים עם סדר-יום ברור – לפגוע ככל האפשר בקדושת השבת בחריש. לצערנו, חריש כעיר חדשה, מהווה מוקד מרכזי מאוד לפעילותם של ארגונים אלה, זאת מתוך מגמה לייצר אמת-מידה של רמיסת השבת גם בתחומים שעוד נשמרים במקומות רבים אחרים במסגרת סטטוס-קוו קיים".

ח"כ יברקן נענה לפונים והשיב: "במסורת של הקהילה שלנו, לשבת יש את המקום הכי מרכזי וחשוב. אבותינו חירפו נפשם למען קדושת השבת, השבת גמלה להם בכך שילדיהם זכו לעלות לישראל לאחר 2,700 שנה. כיום אנחנו שותפים מלאים בהמשך בנייתה של מדינת ישראל. למרות שאינני שומר שבת (אבל בהחלט מתקרב…), חשוב לי מאוד לא לפגוע ברגשות רבים בני הקהילה שומרי מסורת ושבת".

"לכן, הודעתי למארגנים שלא אגיע לשבת תרבות הקרובה בחריש. החלטה זו היא החלטה אישית שלי, ולא קשורה לשום לחץ ציבורי מאיש כזה או אחר. לאחר בירורים שעשיתי הבנתי שזו הפעם הראשונה ש'שבת תרבות' מתקיימת בחריש. אני כמובן מברך על כך שתהיה הזדמנות לתושבי חריש שרוצים בכך, אך כמי שגדל על מסורת ביתא ישראל, יהיה לי קשה מצפונית להיות הראשון שפותח שבת תרבות בעירכם בפעם הראשונה. הלכך ביטלתי השתתפותי".

יצחק קשת, ראש עיריית חריש, מסר בתגובה לניוז 1: "שבתרבות היא לא אירוע של עיריית חריש. חריש, כידוע, היא עיר מעורבת. חיים כאן חילונים ודתיים זה לצד זה. העירייה עורכת מאות אירועי תרבות ופנאי בשנה באמצעות אגף פנאי וקהילה באופן שמותאם לכלל המגזרים – חילונים, דתיים וחרדים – כל מגזר והאירועים המותאמים לו. שבתרבות היא לא אחד מהאירועים האלה. חשוב להדגיש: בהתאם למדיניות שלי, העירייה מאפשרת לעשרות מניינים להתפלל בשבתות במבני ציבור של העירייה. כמובן, גם הציבור החילוני מבקש מקום להתכנסויות. גם כאן, בדיוק כמו בנושא המניינים, המדיניות שלי היא לאפשר זאת. חשוב להדגיש: העירייה לא עורכת את הפעילויות האלה והם כלל לא אירועים רשמיים של העירייה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture