טיוטה אוטומטית

צילום: משה ברוכי סייר ביערות קק״ל

תגובה להקלות הישראליות? שתי שריפות מבלוני תבערה פרצו בעוטף עזה

שתי השריפות פרצו בשטח המועצה האזורית אשכול למרות שישראל אישרה השבוע שורת הקלות לרצועה. ביישובי עוטף עזה מאוכזבים ממדיניות הממשלה שהפקירה את האזור וכבר לא מגיבה על ההתקפות העזתיות

שתי שריפות פרצו היום (שבת) בתחום המועצה האזורית אשכול שבעוטף עזה. חוקר שריפות מכבאות והצלה במחוז הדרום קבע כי הן נגרמו מבלוני תבערה.

מקורות פלסטיניים דיווחו מוקדם יותר היום כי בארגוני הטרור בעזה הכריזו שמתחילת השבוע הבא תחול הסלמה הדרגתית ברצועה. בכיר בארגון הטרור החזית העממית איים כי "פשעי הכיבוש לעולם לא יפחידו את עמנו, והפעילויות העממיות בעזה יימשכו עד שהאויב ייענה לדרישות שלנו".

ביישובי עוטף עזה מאוכזבים ממדיניות הממשלה שהפקירה את האזור וכבר לא מגיבה על ההתקפות העזתיות. לאחר כניסתו לתפקיד ראש הממשלה, בנט אימץ מדיניות של תגובה חריפה יותר כלפי הפרחת הבלונים כשאחרי כל שריפה תקף צה"ל יעדים משמעותיים יחסית של חמאס. אולם נראה שבשבועות האחרונים בחרה הממשלה במדיניות של הבלגה יחסית, ואפילו ירי של רקטה לעבר שדרות עבר ללא תגובה של ממש.

גם לאחר פציעתו הקשה של לוחם מג"ב בראל חדריה שמואלי בשבת שעברה, כשצה"ל חידש את התקיפות בעזה והפציץ ארבעה אתרים לאחסון ולייצור אמצעי לחימה של חמאס, הייתה זאת תגובה רפה יחסית לפציעת לוחם באורח אנוש.

במקביל מאפשרת הממשלה את המשך הזרמת הכסף הקטארי לחמאס, שמאיים על ישראל כי אם התשלומים ייפסקו תתחולל הסלמה מחודשת. על פי ההערכות, מדיניות ההכלה שקדמה לתגובה של ישראל הושפעה מלחץ שהפעילה מצרים, שהבטיחה כי היא קרובה להשגת הבנות עם חמאס.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו