צילום: אבי אוחיון /לע"מ

רה"מ בנט לפני המראתו חזרה לישראל: "הכתובת הייתה ונשארה חמאס" • צפו

ראש הממשלה נפתלי בנט הוסיף ואמר לתקשורת קודם המראתו ארצה כי מטרות הביקור בארצות הברית הושגו. "נוצר קשר אישי ביני לבין הנשיא ביידן. סיכמנו על עבודה אסטרטגית משותפת לבלימת הגרעין האיראני"


צילום: איתי בית-און /לע"מ, סאונד: בן פרץ /לע"מ
ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס הבוקר (ראשון) למצב הביטחוני בדרום זאת לפני המראתו חזרה לישראל לאחר פגישתו עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שנערכה ביום שישי האחרון.

בפתח דבריו אמר בנט "מיד נמריא חזרה לארץ אחרי ביקור עבודה מוצלח בוושינגטון, ששיאו פגישה עם הנשיא ביידן. הפגישה הייתה חמה מאוד ומועילה מאוד. בין הנשיא ביידן לביני נוצר קשר ישיר ואישי, קשר שמושתת על אמון".

"אנחנו השגנו את כל המטרות שהצבנו לביקור ואף מעבר לכך. סיכמנו עם האמריקאים על עבודה אסטרטגית משותפת לבלימת המרוץ האיראני לגרעין. אנחנו עשינו צעד משמעותי בהצטיידות ובניין הכוח הישראלי".

בנט הוסיף, "התקדמנו גם בנושא שמעסיק הרבה מאוד ישראלים – הפטור מוויזה וכניסה לארה"ב. כמו ששמעתם, לראשונה הנשיא ביידן הורה להתקדם ולסגור את העניין במהירות האפשרית. אני רוצה להודות לנשיא ביידן על קבלת פנים חמה מאוד, ועכשיו אנחנו צריכים לנסוע הביתה".

ראש הממשלה התייחס להתחממות בדרום ואמר כי "לגבי עזה, במהלך הלילה צה"ל תקף בעזה בתגובה להפרחת הבלונים. כמו שכבר אמרתי, אנחנו נפעל בעזה לפי האינטרס שלנו. מבחינתי הכתובת הייתה ונשארה חמאס".

כזכור, חיל האוויר תקף הלילה (בין מוצ"ש לראשון) ברצועת עזה בתגובה להפרת הסדר האלימה הערב בגבול. על פי דיווחים פלסטיניים, צה"ל תקף באמצעות כלי טיס בלתי מאויש את מוצב סאלח א-דין שבמרכז הרצועה.

דובר צה"ל מסר כי מטוסי קרב תקפו מתחם צבאי של ארגון הטרור חמאס, אשר משמש לאימונים ולייצור אמצעי לחימה וכן הותקף פיר מנהרת טרור, בסמוך לג׳באליה. "התקיפות בוצעו בתגובה להפרחת בלוני התבערה לשטח ישראל וההתפרעויות האלימות ברצועת עזה. צה"ל ימשיך ויגיב בתקיפות כנגד ניסיונות הטרור של חמאס", נכתב בהודעה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture