טיוטה אוטומטית

Noam Moskowitz/ flash 90

מונעים אסון: החלו עבודות התחזוקה בגשר המוגרבים בכותל המערבי

הבוקר החלו השיפוצים במתחם לאחר התרעות רבות על מסוכנתו של המבנה הזמני • כפי שפורסם ב'חדשות JDN', מהנדס מומחה הבהיר כי מדובר בגשר מסוכן, שאף עלול לקרוס, "יש לפעול ללא דיחוי להחלפת הגשר כדי להבטיח את השימוש בו"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

הקרן למורשת הכותל המערבי הודיעה היום (ראשון) כי החלו עבודות תחזוקה שוטפת בגשר המוגרבים. לפי ההודעה, העבודות מתבצעות בהנחיית מהנדס ותמשכנה בימים הקרובים אשר במהלכן תגודר חלק מעזרת הנשים ברחבת הכותל. הציבור מתבקש להישמע להוראות ולהנחיות הבטיחות ברחבת הכותל המערבי.

העבודות החלו בעקבות האזהרה של מהנדסים שקבעו כי הגשר אינו בטוח לטווח ארוך. כפי שפרסמנו לפני כחודשיים ב'חדשות JDN', מהנדס מומחה שנשכר על ידי הקרן למורשת הכותל המערבי טען כי הוא צפוי להמליץ שלא לאפשר עוד שימוש בגשר. המהנדס המומחה, עופר כהן, הבהיר כי מדובר בגשר מסוכן, שאף עלול לקרוס.

כהן ביצע בתחילת מאי הערכה של מצבו ההנדסי של הגשר הזמני להר הבית וכתב: "הגשר הנוכחי נבנה לפני למעלה מ-15 שנים, ובוצע בדחיפות רבה. בשל הדחיפות בה בוצע הגשר, העץ ממנו נבנה לא עבר טיפול במעכב בעירה במפעל ולא עבר טיפול בחיטוי במפעל. בהיעדר ביצוע טיפול שכזה אורך חיי העץ מוגבל".

הוא הוסיף כי "מהבדיקה עולה כי העץ במצב יובש קיצוני ויש בו סדיקה אורכית מרובה. למרות הניסיון בעבר לטפל בעץ ולהאריך את אורך חייו הטיפול כשל, ומצבו של העץ כיום אינו מאפשר שימוש בטוח בגשר לאורך זמן", הוסיף. הוא המליץ באופן חד משמעי להחליף את הגשר הזמני בגשר פלדה.

המהנדס אישר את השימוש בגשר לזמן מוגבל בלבד. "יש לפעול ללא דיחוי להחלפת הגשר על מנת להבטיח את השימוש בו. האישור ההנדסי הוא לתקופה קצובה שלא תעלה על ארבעה חודשים, שלאחריה אמליץ שלא לאפשר עוד שימוש בגשר. בכל מקרה יש לעבות את מערך הכיבוי על הגשר על להחלפתו ולדאוג לציר פינוי תקני", הבהיר המהנדס.

הגשר שמוביל מרחבת הכותל המערבי להר הבית נחשב למבנה מסוכן כבר שנים ארוכות, אך בשל הרגישות המשמעותית מול העולם הערבי, הניסיונות לשפץ אותו או להחליפו עלו בתוהו. כעת, כך נראה, יצטרכו הגורמים המדיניים למצוא פתרון שיספק את העולם הערבי, וימנע אסון. ב'ישראל היום' דווח כי בשל הסוגיה הרגישה מי שמטפל בעניין הם אנשי משרד רה"מ.

שי גליק, מנכ"ל ארגון בצלמו שחשף את המכתב אומר: "כפי שגורמי המקצוע קובעים – הגשר רעוע וחובה לבנות גשר חדש מפלדה". לדבריו, "אין פה שום ענין לפגוע באף אחד אלא לדאוג לבטיחות אזרחי ישראל. אנחנו קוראים לראש הממשלה ושר הביטחון לפעול בעניין בנחישות ורגישות אבל לזכור שחובה עליהם לדאוג לביטחון אזרחי ישראל כדי שחלילה לא יקרה אסון מירון 2. לא ייתכן שבשל חשש מאלימות וטרור יפגעו חיי אזרחי ישראל הן העולים להר להתפלל והן הנשים המתפללות בכותל מתחת לגשר".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שקר וכזב יאיר נתניהו לא יקרוס.הוריו אמידים מאוד.שיעבוד קצת בחייו הגיע הזמן.חי שנים רבות על חשבון אזרחי ישראל.מספיק שיעשה מה ששאר התושבים עושים .עובדים קשה לעיתים יותר מעבודה אחת כך יהיה לו פחות זמן לניבולי פה.נוסף על כך אותי חינכו החיים והמוות ביד הלשון.מי שפתח פה על כל מי שהעז להתנגד לנתניהו.הגיעהזמן שישלם על כך.כל אזרח במדינה משלם על מעשיו.אין שום סיבה שיוותרו לו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture