Flash90

"דקירה בגב עמנו": בחמאס ובג'יהאד האסלמי תוקפים את אבו מאזן

בכיר בארגון הטרור חמאס תקף את אבו מאזן על רקע פגישתו עם גנץ: "פגישת מחמוד עבאס עם שר צבא הכיבוש מסוכנת ומשקפת את הזלזול של הרשות בדם הפלשתיני, ועליית מדרגה בשיתוף הפעולה הביטחוני שלה עם הכיבוש"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

בארגון הטרור חמאס ובג'יהאד האסלאמי תקפו את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן שלטענתם "לא מייצג את הפלשתינים, אלא רק את עצמו" זאת לאחר שהוא קיים פגישה במהלך הלילה האחרון עם שר הביטחון בני גנץ דבר שעורר את זעמם.

‏דובר חמאס, עבד אללטיף אלקנוע, אמר: "פגישת עבאס עם שר המלחמה הציוני הפושע גנץ, היא דקירה בגב עמנו ובקורבנותיו ובגידה בדם השהידים. עבאס ממשיך בסדרת הנפילות והוויתורים על הקיום הלאומי ומייפה את פני הכיבוש".

בכיר בארגון הטרור חמאס סאמי אבו זהרי תקף את אבו מאזן: "פגישת מחמוד עבאס עם שר צבא הכיבוש מסוכנת ומשקפת את הזלזול של הרשות בדם הפלשתיני, ועליית מדרגה בשיתוף הפעולה הביטחוני שלה עם הכיבוש".

הפגישה לא עברה בשתיקה גם בג'יהאד האסלאמי, שם גינו את פגישתו של אבו מאזן עם שר הביטחון. דובר הארגון תקף ואמר: "פגישת גנץ-עבאס שבאה ברקע פשעי הכיבוש, המצור והתוקפנות היא (כמו) לדקור את עמנו. דם הילדים שהרג צבא הכיבוש בפקודת גנץ טרם יבש על הארץ".

עוד הגיבו בג'יהד האסלמי כי "הרשות והנשיא מפנים את הגב לקונצנזוס הלאומי ומציבים תנאים לחידוש הדיאלוג הלאומי, שמשרתים את הכיבוש. כל זה כשהם במרוץ לפגוש את הנהגת האויב ולשים את ידיהם בידיו המוכתמות בדם, ומחזקים את הקשר בין הרשות מבחינה ביטחונית ומדינית עם אויב של העם הפלשתיני".

בתוך כך, במפלגת הציונות הדתית הגיבו בחריפות לפגישתו של גנץ עם אבו-מאזן הלילה במוקטעה ברמאללה ואמרה כי "הניסיונות של בנט ואנשיו להמעיט בחומרת המפגש והשלכותיו לא יצליחו להסתיר את האמת".

"אחרי שנים שבהן הימין הפך את אבו-מאזן ללא רלוונטי בשדה המדיני, ובמאמצים כבירים חנק למוות לאיטה את אופציית המדינה הפלשתינית והוריד אותה מהשולחן, ממשלת בנט מחזירה את אבו-מאזן לקדמת הבמה כשחקן במגרש הבינלאומי, מנשימה אותו מלאכותית, מחזירה לחיים את התהליך המדיני ומזמינה לחץ בינלאומי לכניעה ונסיגות ולחלוקת הארץ".

עוד הגיבו במפלגת הציונות הדתית, "שותפיו של בנט משמאל מבינים את המשמעות הזו היטב וזו הסיבה לצהלות השמחה שלהם מהבוקר. למרבה הצער בנט הוכיח שאין לו קווים אדומים בדרך לשרידותו הפוליטית בממשלת השמאל עם תומכי הטרור שהוא הקים ומכאן הגיבוי שהוא מעניק וימשיך להעניק לגנץ".

כזכור, לאחר הפגישה הלילית ברמאללה בין שר הביטחון בני גנץ ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, גורם בסביבת ראש הממשלה נפתלי בנט מיהר הבוקר להבהיר כי אין מדובר בתחילתו של תהליך מדיני. הגורם אף הבהיר כי גם לא יהיה תהליך כזה.

"פגישת גנץ-אבו מאזן אושרה מראש על ידי ראש הממשלה", סיפר אותו גורם. "מדובר בפגישה שעניינה סוגיות שוטפות של מערכת הביטחון מול הרשות הפלסטינית". הגורם שביקש לתדרך את דעתו של בנט הדגיש: "אין שום תהליך מדיני מול הפלסטינים וגם לא יהיה".

גם השר יועז הנדל רמז שלא אהב את הפגישה עם "תומך הטרור". בראיון ל'כאן רשת ב' אמר: "כשאבו מאזן מעביר משכורות למחבלים הוא תומך בטרור. אי אפשר להעביר את הכסף ולומר שזה מעשה הומניטרי. אנחנו לא רוצים שהרשות תקרוס, ומצד שני הם כל הזמן מפלרטטים עם מחבלים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture