Yonatan Sindel/Flash90

שר האוצר: "יהיה רוב בקואליציה שיתמכו גם בחוק ההסדרים וגם בתקציב"

איווט ליברמן אמר כי הוא מאמין שהקואליציה תגיע להסכמות בנושא חוק ההסדרים לפני אישור התקציב. על פסק הדין של הח"כית לשעבר מישראל ביתנו פאינה קירשנבאום, אמר כי מבחינתו פסק הדין שניתן לה אינו מידתי

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

שר האוצר, אביגדור ליברמן, אמר היום (שני) כי למרות המחלוקות, הוא מאמין שהקואליציה תגיע להסכמות בנושא חוק ההסדרים לפני אישור התקציב. "חוק ההסדרים הוא חלק אינטגרלי מהתקציב", אמר ליברמן בתדרוך על תקציב המדינה. עוד אמר כי הוא מאמין שמשרד האוצר יגיע להסכמות עם החקלאים על הרפורמה בחקלאות, וכי הוא מופתע לטובה מתפקוד הקואליציה עד כה.

"אני שומע דיבורים שאין קשר ואפשר להצביע על התקציב ולהתנגד לחוק ההסדרים – זה עורבא פרח, זה אחד שלם, וקודם כל מצביעים על חוק ההסדרים ורק אחר כך על התקציב, כי חוק ההסדרים הוא המקור התקציבי לתקציב", אמר ליברמן. "אי אפשר להפריד בין חוק ההסדרים לתקציב. מי שמכשיל את חוק ההסדרים משאיר את התקציב בלי מקור תקציב. ננסה לשכנע את הציבור וגם את הח"כים שאין משהו נכון או צודק יותר מהתקציב".

שר האוצר צוטט ב'וואלה' ואמר כי לדעתו יהיה רוב של ח"כים בקואליציה שיתמכו גם בחוק ההסדרים וגם בתקציב. "תמיד עד הרגע האחרון יהיו דרמות ומשברים, זה חלק אינטגרלי 'בילט אין' בדיוני התקציב", אמר, וציין כי הוא מופתע לטובה מתפקוד הקואליציה. "עד היום העברנו כמעט כל דבר שרצינו להעביר בכנסת. 3.5 שנים לא היו דיוני תקציב על רפורמות, שינויים מבניים, מן הראוי שאנחנו נביא את אותם הסדרים".

על ההתנגדות הפנימית בקואליציה לרפורמה בחקלאות, אמר כי הוא מקווה שמשרד האוצר יצליח להגיע להסכמה עם החקלאים ועם חלק מהח"כים שהביעו התנגדות. "כל הרפורמה בחקלאות היא תוספת תקציבים לחקלאות ישראלית", אמר. "כדי לאשר ייבוא או להוריד מכס אני לא צריך רפורמה או כנסת או ממשלה, אלא חתימה של שר החקלאות ושר האוצר. אני חושב שנגיע עם החקלאים להסכמה, לא יודע לגבי כל הח"כים. היינו יכולים להגיע להסכמה איתם מזמן לולא כמה ח"כים שלקחו את זה כדגל".

לדברי שר האוצר, "יש היום 7,000 חקלאים פעילים, וגיל ממוצע 66. החקלאות הפסיקה להיות אטרקטיבית בשביל צעירים כי אין שם חדשנות או רווחים וזה חייב להשתנות. אי אפשר להתחרות בעולם השלישי כי שכר העבודה שם יותר נמוך, לא משלמים שם ביטוח רפואי או תנאים סוציאליים, לכן חייבים להפוך את החקלאות לסטראט אפ ניישן". עוד אמר כי "הרפורמה בחקלאות היא קודם כל לטובת החקלאות. יש אנשים שמנצלים את זה. המבנה הוא מתקופת מפא"י, וזה צריך לעבור לחדשנות".

שר האוצר איווט ליברמן אמר כי למרות שככל הנראה ישנם עסקים שנפגעו בשל הקורונה, המשק עצמו נמצא בצמיחה. "אני מניח שיש עסקים שנפגעו, אנחנו רגישים וקשובים, השבוע אפגש גם עם מנכ"לים ואנשי עסקים", אמר. "אנחנו בקשר רצוף עם כל ארגוני העצמאים, דחינו תשלומי מע"מ לאוקטובר, גם הקדמנו מענקים לעצמאים ושכירים. אבל המשק נמצא בצמיחה, בכל פרמטר אובייקטיבי. אני לא רואה שמישהו בפגיעה מסיבית במשק כתוצאה מהתו הירוק". לדבריו, "לכם להגיד שעסקים קורסים זה קצת מוגזם".

על פסק הדין של הח"כית לשעבר מישראל ביתנו פאינה קירשנבאום, אמר כי מבחינתו פסק הדין שניתן לה אינו מידתי. "כשאני שומע את השאלה – איך ליברמן כזה ריכוזי ולא ידע על מה פאינה עשתה, אני יודע שלא קראו את כל העדויות. מי שהיה קורא את כל התיק וכל חומר הראיות לא שואל שאלה כזו. כל אחד שיקרא את כל התיק לא יהיה מסוגל להבין את פסק הדין וגזר הדין הזה, 10 שנים. יש שם דבר שזועק מבחינת חוסר הפרופורציה", אמר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שלא יעבור התקציב ולא שום הסדר הכל אבו בלוף ליברמן רוצה לגזול את הכסף שלנו עבריין.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture