דוברות המשטרה

הלוויית הלוחם: "שלחתם את הבן שלי עם אפס אפשרות לירות במחבל"

"הבן שלי בגן עדן", התנחם אביו של הלוחם שנרצח בגבול הרצועה במסע ההלוויה בהשתתפות אלפים • האם זעקה בבכי נגד הממשלה המכהנת: "בנט, תהיה גיבור, תוותר על המקום שלך ומהר. אתה יושב עם יו"ר חמאס בממשלת ישראל"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אלפים ליוו הערב את לוחם מג"ב סמ"ר בראל חדריה שמואלי הי"ד שנפל במהלך פעילות מבצעית בדרכו האחרונה בבית העלמין המשטרתי בקריית שאול. ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הביטחון בני גנץ האחראים על הלוחם, לא הגיעו לבקרו בבית החולים ואף לא השתתפו בהלוויה.

האב, יוסי, ריגש את הקהל בהספד כאשר אמר: "הבטחתי לך מעל מיטתך, כשלקחת את נשימתך האחרונה, שאהיה חזק עבורך. אני אוהב אותך. תודה לעם ישראל על התפילות. הבן שלי בגן עדן".

האם, תקפה את התנהלות הממשלה ואת ההנחיה שקיבלו הלוחמים לא לירות על המחבלים. "אני אלחם את המלחמה שלך ואנקום. המדינה, צה"ל ומשמר הגבול שלחו אותך להיות קרדום מול מחבלים של חמאס. התשובה היחידה שקיבלתי מכולם בקור רוח הייתה שלא ידענו שהמחבל החביא את האקדח בבגדיו. אני רוצה לשמוע שאחד יגיד לי מתי מחבל הגיע עם סוכריות טופי. יום אחרי סגרו את החור, אבל אני את החיים שלי לא יכולה להמשיך. אין לנו חיים".

"ראש ממשלת ישראל בנט לא ידע את השם שלו. בנט, תהיה גיבור, תוותר על המקום שלך ומהר. אתה יושב עם יו"ר חמאס בממשלת ישראל. הבן שלי צלף ושלחתם אותו עם אפס אפשרות לירות במחבל. הוא שלח הודעה לחברים לפני המשימה 'אני לא מבין את המדינה הזו'. אדון בנט, אני מבטיחה לך. אמרתי למפקד פיקוד דרום לקחת אחריות. אתם תדאגו, צה"ל, הממשלה ומשמר הגבול – יש פה ילדה קטנה ואתם תשמרו עליה".

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי אמר בהספד, "אנחנו מתכנסים כמשפחה שכולה אחת, ביגון כבד ובשותפות גורל העוטפת את כולנו עם לכתו של בראל ז"ל. בשנים האחרונות נטל ביטחוני רב יותר עובר לכתפי משטרת ישראל, השוטרים המסורים עומדים במבחן יומיומי של נחישות וחתירה למגע, נלחמים בגבורה ולצערנו לעיתים משלמים בחייהם".

"בפעילות יחידת המסתערבים של מג"ב דרום בגדר בצפון רצועת עזה, נתקל הכוח בירי משטח הרצועה ובראל נפגע באורח אנוש. במשך כעשרה ימים נלחם בראל בגבורה על חייו וכולנו ציפינו לנס ואיחלנו לרגע בו יענו תפילותינו ובראל יחזור אלינו. אך לצערנו התקבלה הבשורה הקשה והמילים דלות מלתאר את עוצמת הכאב שחשים כולנו. בראל, לצערנו בשנים האחרונות נקטפים משורות משטרת ישראל השוטרים הטובים ביותר, ואתה כך למדתי ממפקדיך וחבריך מזן הלוחמים הטובים ביותר".

שבתאי הוסיף, "ביקשת לשרת שירות משמעותי והגשמת את שאיפתך להשתלב ביחידת המסתערבים של משמר הגבול שישמת כצלף, השתתפת בעשרות פעילויות לסיכול טרור ולחימה בפשיעה החמורה היית לוחם אמיץ בעל יכולות פיקוד והובלה. משפחה יקרה האב יוסף, האם ניצה, האחיות הילה ואגם והאח אודי – הפכתם גם אתם לחלק בלתי נפרד ממשפחת משטרת ישראל אנו מחבקים אתכם ומבטיחים כי לעולם לא תצעדו לבד".

סנ"צ תומר אלדר, מפקד מרחב מג"ב דרום אמר בהספדו: "בראל, במוצאי שבת, עם קבלת הבשורה על פציעתך, שאלתי את ק' האג"מ שלך, מי נפגע? והוא ענה לי בתשובה, הלוחם הטוב ביחידה. אני מרכין את ראשי היום עם נופלך גיבור!".

"לחמת בגבורה כדי לשמור על אזרחי מדינת ישראל ולחמת בגבורה גם על חייך בימים האחרונים. נזכור אותך כולנו, על דרכך הבלתי מתפשרת, על אומץ ליבך, על השאיפה למצויינות והרצון למצוא את הדרך הייחודית שלך, להצטיין, להוביל, להצליח".

רפ"ק ד' מפקד פלגת הלוחמים של בראל בימ"ס מג"ב דרום: "בראל, אחי הקטן, נפגשנו כמעט לפני 3 שנים. בלטת מהרגע הראשון. היית דעתן, אבל נעים. סוחף, אבל שקול. תמיד מוביל, תמיד נרתם, תמיד אתה. מחנך בצניעות ובדוגמא אישית לוחמים חדשים, מפקד בלי דרגות. כצלף, רכשת ניסיון והפכת לצלף מוביל ביחידה. מוקד ידע ובעל רצון בלתי פוסק להשתכלל ולהשתפר".

"שותף מלא למאות פעילויות והצלחות מבצעיות עליהן לא ניתן להרחיב. לא גיבורים אנחנו כי מלאכתנו שחורה, אבל אתה בראל, תמיד היית. ערך החתירה למגע תמיד בלט אצלך, וגם באותו היום בו נפגעת. תחסר לנו מאוד, אתה כבר חסר. החיוך הענק שלך, והשקט שלך שמייצב כל סופה. תודה בראל על מי שהיית, על מי שהינך, על מי שתהיה עבורנו לנצח. מודל לחיקוי, אדם וחבר למופת, לוחם מן המעלה הראשונה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture