David Cohen/Flash90

שרת החינוך: "היכן שנזהה התפרצות לא סבירה – לא נהסס לסגור בתי ספר"

לקראת פתיחת שנת הלימודים מחר הדגישה השרה: "לא נהסס לסגור בתי ספר או כיתות - אבל בצורה דיפרנציאלית". לדבריה, "יש כ-18 אלף עובדי הוראה ועוד 18 אלף תומכי הוראה שלא חוסנו. הם יידרשו בבדיקה. לא יודעים אם מוכנים לזה"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון אמרה הערב (שלישי) בחמ"ל של משרד החינוך לקראת פתיחת שנת הלימודים מחר בצל המשך העלייה במספר החולים והמבודדים במערכת החינוך כי "לא נהסס לשנות את התוכנית ולהתאימה בהאתם למציאות המתפתחת, כי אנחנו רוצים לשמור על שגרת לימודים עד כמה שאפשר".

עוד אמרה שאשא ביטון: "נחזק את לימודי קרוא וכתוב בכיתות א'-ב' ואת לימודי הליבה. נחזק כל השדרה הניהולית והחינוכית, ונחזק את ההיבטים הרגשיים כתשתית למידה. ילד שלא פנוי ללמידה לא יגיע להישגים – ולכן אנחנו חייבים לילדים שלנו גם את זה".

את דבריה פתחה ואמרה כי "אני יודעת שלחלק מההורים יש חששות ואני גם יודעת שלא יהיה קל, אך יש לנו חובה מוסרית להחזיר את הילדים שלנו למסגרות החינוך, להחזיר את היציבות והחוסן הנפשי שלהם. אנחנו חייבים להם את זה כחברה". השרה ציינה כי "יש כ-18 אלף עובדי הוראה ועוד 18 אלף תומכי הוראה שלא חוסנו. הם יידרשו בבדיקה. אנחנו לא יודעים לומר כמה לא מוכנים להיבדק". לפי מתווה שאושר – הם לא יוכלו להיכנס לבתי הספר.

"יש לנו דרך ותוכנית שגובשה יחד עם הרבה מאוד שותפים: משרד הבריאות ונציגי ההורים והמורים והתלמידים והשלטון המקומי", הוסיפה שרת החינוך, "ויחד עם כולם בנינו תוכנית שתבטיח חזרה בטוחה ככל שניתן עבור התלמידים שלנו – אבל בעיקר תבטיח גם שגרה רצופה ורצף לימודי".

שרת החינוך סרבה להציב רף תחלואה שממנו לדעתה נכון לסגור את מערכת החינוך ואמרה: "צריך לטפל בדברים בצורה ממוקדת. נעקוב אחרי מה שמתרחש במערכת החינוך. היכן שנזהה התפרצות לא סבירה – לא נהסס לסגור בתי ספר או כיתות, אבל בצורה דיפרנציאלית. עשינו את זה בשבועיים האחרונים. זה לא יהיה קל, אבל יש לנו חובה מוסרית אמיתית להחזיר את הילדים לשגרת לימודים".

לדבריה, היא "סומכת על ההורים שישתפו פעולה גם בנוגע לבדיקות שהם צריכים לבצע הערב". מבחינתנו, אמרנו להורים שזו חובה שלנו גם ברמה המוסרית לבדוק את כל הילדים. יש לנו את אותה מטרה – שיישמרו שגרה רציפה ורצף לימודי. אני סומכת על ההורים שלנו, על המורים שלנו, על המנהלים שלנו. כולנו שותפים לדרך".

הממשלה אישרה אמש באופן סופי את החלת התו הירוק על צוותי החינוך, וקבעה כי מורים שלא יסכימו להתחסן או להיבדק לא יוכלו להגיע לבתי הספר. בהמשך יחוקק שהמורים שמסרבים להתחסן או להיבדק, לא יוכלו ללמד מרחוק ולא יקבלו שכר.

עוד הוחלט כי שנת הלימודים תיפתח מחר כסדרה בכל רחבי הארץ, למעט בכיתות ח'-י"ב שנמצאות בערים אדומות ובהן שיעור התלמידים שהתחסן נמוך מ-70%. לפי החלטה שהתקבלה בקבינט הקורונה, תלמידים מחוסנים או מחלימים בכיתות שבהן יש פחות מ-70% מחוסנים לא יחויבו בלמידה בזום, ויוכלו ללמוד במרחבים פתוחים. תלמידים לא מחוסנים לא יוכלו להגיע למפגשים האלה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture