טיוטה אוטומטית

צילום: דוברות המשטרה

כתב אישום נגד מבצעי הלינץ' בבת ים: "אם הממשלה לא תצליח אנחנו אלה שנעזור לה"

פרקליטות מחוז ת"א (פלילי) הגישה כתב אישום כנגד שלושה תושבי בת ים בגין מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה לאחר, שהנאשמים לקחו חלק באירועים בבת ים שכללו בין היתר תקיפה של אזרח ערבי

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

פרקליטות מחוז ת"א (פלילי) הגישה היום (רביעי) לבית משפט המחוזי בעיר כתב אישום כנגד יצחק גויטע (20), תמיר סרור (22) ויצחק סבן (27) בגין מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, התפרעות שסופה נזק מתוך מניע גזעני, הסתה לטרור וחבלה במזיד לרכב ממניע גזעני (כל אחד על פי חלקו). זאת לאחר, שהנאשמים לקחו חלק באירועים בבת ים שכללו בין היתר תקיפה של אזרח ערבי.

כזכור, במהלך מבצע שומר החומות התעורר גל התפרעויות אלימות ברחבי הארץ על רקע לאומני – גזעני, שכלל תקיפות של יהודים. לאחר יומיים של פרעות בהם המשטרה כמעט לא התערבה, יהודים בבת ים החליטו לנקום וקיימו הפגנה אלימה נגד ערבים.

על פי כתב האישום, שהוגש ע"י עו"ד עפרה קרמני אוטולנגי ורותם נוימן וסרמן, ביום 12 במאי החלה התארגנות שפורסמה ברשתות החברתיות לפגוע באזרחים ערבים ובעסקים בבעלות אזרחים ערבים בטיילת בבת-ים. במסגרת זאת, גויטע שהיה חבר בקבוצת הווטסאפ "הפגנה 22:00 טיילת בת ים" שלח את ההודעות הבאות: "היום לא שותקים !!!" ו"ערבי גבר זה ערבי בקבר אחים שלי".

בהמשך, שינה את שם הקבוצה הראשונה ל "הפגנה 19:00 טיילת בת ים" ושלח את ההודעה " … מחזירים את הכבוד היהודי של העם שלנו אם הממשלה לא תצליח אנחנו אלה שנעזור לה תעשו מה שאתם רוצים תגיעו אם מה שאתם רוצים חלק מהטיילת בת ים זה עסקים של ערבים ככה שנתתי לכם רמז לא לרחם לא על המשפחות שלהם ולא על שום דבר שקשור אליהם אנחנו עם גדול …".

גויטע המשיך לשלוח הודעות בקבוצה ובין היתר כתב "וחברים לזהות יהודים שלא יהיה מקרה לא נעים אל תבואו אם מסכות על כול הפנים". בשלב מאוחר יותר יצר גויטע קבוצת ווטסאפ חדשה "הפגנה 19:00 טיילת בת ים 2" ושלח גם בה את ההודעה המזמינה.

לאור הפרסומים, בשעות הערב התקהלו עשרות פורעים, וביניהם גם הנאשמים, והחלו לנפץ חלונות של בתי עסק בבעלות אזרחים ערבים. במהלך התפרעויות ניפצו הפורעים את חלונות המסעדה 'שווארמה סהרה', כאשר סרור משליך אבנים ופחית שתיה אל עבר המסעדה. כמו כן, קראו הפורעים קריאות חוזרות ונשנות לפגיעה בערבים. במסגרת זאת, קרא גויטע פעמים רבות קריאות ביניהן "מוות לערבים" לכיוון מצלמות צוותי הטלוויזיה ששהו במקום.

בסביבות השעה 21:30 הגיע המתלונן עם רכבו אל הטיילת ועצר את רכבו בפקק תנועה, כאשר אחד הפורעים, ניגש אליו ושאל אותו האם הינו ערבי. המתלונן השיב בחיוב ובתגובה הוטח לעברו אגרוף ממנו הצליח לחמוק, תוך שהתוקף צועק "הנה הערבי, הנה ערבי". המתלונן אשר חש בסכנה, ניסה לברוח ללא הצלחה.

בהמשך לכך, תקפו הנאשמים את המתלונן בצוותא עם עשרות אחרים. גויטע ואחרים הוציאו את המתלונן מרכבו בכח, הפילו אותו לרצפה והיכו אותו, כאשר הוא ניסה לקום הוא הופל שוב בעוד התוקפים ממשיכים להכות אותו בעצמה ואף הטיחו בפניו קורקינט חשמלי. במהלך האירועים הכו סרור וסבן את המתלונן באמצעות אלות מספר פעמים עד שהורחקו על ידי עוברי אורח, ואז סרור השליך את האלה בה אחז על המתלונן בעת שהיה מוטל על הקרקע.

במקביל לתקיפת המתלונן ולאחריה, גויטע וסרור ופורעים נוספים חבלו ברכב של המתלונן, ניפצו את שמשות הרכב, שברו את המראות וניסו לעקור את דלתות המכונית בין היתר בעטו גויטע וסרור בדלתות רכבו מספר פעמים.

כתוצאה ממעשיהם, נגרמו למתלונן חבלות חמורות בגופו: שברי ריסוק באף, שברים בארובות העין, שברים בשיניים, חתכים עמוקים בפנים ובראש, שטפי דם בפנים ובראש. בנוסף, נגרמו למתלונן חבלות וחתך בחזה אשר יצרו חזה אוויר וכן נגרמה לו בצקת בגרון.

"במעשיהם, גרמו הנאשמים למתלונן, בצוותא חדא עם אחרים, לחבלות חמורות בכוונה מחמירה ממניע לאומני-אידיאולוגי ובמטרה לעורר פחד או בהלה בציבור ובמעשה היה סיכון ממשי לפגיעה חמורה בגופו של אדם", נכתב.

בבקשת המעצר עד תום ההליכים ציינו עו"ד קרמני אוטולנגי ונוימן וסרמן: "מעשי המשיבים מקימים נגדם חזקת מסוכנות סטטוטורית … מעצם טיב העבירות ונסיבות ביצוען, באלימות חמורה, באכזריות כמו גם השימוש בנשק קר. המשיבים השתתפו בלינץ' שנעשה באזרח ערבי חף מפשע, ואשר מידת האלימות והאכזריות שננקטה בו זעזעו את הציבור והרעידו את אמות הסיפים."

לגויטע, סרור וסבן יוחסו העבירות מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה; לגויטע וסרור יוחסו גם עבירות של התפרעות שסופה נזק מתוך מניע גזעני ועבירה של חבלה במזיד לרכב ממניע גזעני ולגויטע יוחסו גם עבירות של הסתה לטרור והסתה לגזענות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

למה עוצרים רק יהודים ומה עם הערבים להם נראה שמותר לעשות הכול בחסות הידיים ידי עשיו מה לעשות אנחנו בגלות בין אחים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture