Olivier Fitoussi/Flash90

יו"ר הציונות הדתית: "ישראל נמצאת בתהליך מידני; זו ממשלת יח"צ"

בהצהרה לתקשורת אמר סמוטריץ' כי "בממשלת היח"צ הזו, לקורונה לא קוראים קורנה אלא דלתא, וחושבים שיטשטשו בכך את מחדליהם. כך גם לתהליך המדיני הם לא קוראים תהליך מדיני אלא צעדים אזרחיים לחיזוק הרשות הפלשתינית"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

יו"ר מפלגת הציונות הדתית חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' חשף הצהריים (חמישי) במהלך הצהרה לתקשורת כי מדינת ישראל נמצאת בשיאו של תהליך מדיני, תהליך כזה שימיט אסון.

בדבריו אמר יו"ר הציונות הדתית, "אזרחי ישראל אני עומד לפניכם היום מוטרד. מוטרד מאוד. כל הסימנים שאותם אציג בפניכם ברגעים הקרובים חושפים תמונה ברורה שאיננה ניתנת לפרשנות. כמי שהיה חבר הקבינט המדיני בטחוני אני מבין היטב את משמעותם של הדברים".

"אני עומד כאן ומזהיר: מדינת ישראל נמצאת בעיצומו של תהליך מדיני. כן, כזה שבעבר התפוצץ לנו שוב ושוב בפנים באוטובוסים במרכזי הערים ובאלפי הרוגים ופצועים. בהסתרה, ומאחורי הגב של אזרחי ישראל, הותנע מיד עם הקמת הממשלה הזו תהליך מדיני מסוכן שמחזיר אותנו לימי אוסלו".

"זה אפילו לא משא ומתן. זה מתן ומתן. כל מה שאמנה כעת הן עובדות. לא ניתוח ולא פרשנות. רק עובדות. אנחנו צריכים רק להתבונן עליהן כמכלול כדי להבין את משמעותן".

סמוטריץ תקף: "אז בנט אמנם לא נפגש עם אבו מאזן בעצמו, ואפילו יצר ריב מתוקשר למראית עין. הוא לא צריך את זה. יש לו את גנץ כפרוקסי, שליח לעניין הזה. ממשל ביידן מחבק את הפרטנרים החדשים ואת חיזוק הרש"פ ומצפה פומבית ל"צעדי המשך". כספי טרור מולבנים באמצעות דלת-מסתובבת. את המידע על כך שמאה מיליון שקלים יועברו לאבו-מאזן מכספי ההתיישבות הישראלית קיבלתי מגורם פנימי שמעורב מאוד בפרטים. אף הכחשה שקרית של בנט לא תעזור".

"המונח "פסגה מדינית" חוזר לחיינו, וכבר מתקיימת אחת כזו במצרים, בגיבוי אמריקאי וכהכנה לפגישה נוספת בחסות אמריקאית ישירה. שיקום עזה מתבצע תחת אש, ללא שום תמורה וללא פירוז. לראשונה מאז צוק איתן מוכנסים חומרי בניין לרצועה ללא פיקוח. מדיניות הכלה ביטחונית בצפון, בדרום וביו"ש שנועדה לקנות שקט זמני ומלאכותי שיצור את "האקלים הנכון" לחידוש ההליך המדיני. תוך התעלמות מירי טילים לערי ישראל ונפילתו של בראל חדריה שמואלי. ההכלה המסוכנת הזו עולה לנו בחיי חיילים ואזרחים".

"עסקת שחרור מחבלים שוב עומדת על הפרק. שינויי גבול ביהודה ושומרון מקודמים באמצעות מת"ע עפ"י תכנית-ההשתלטות של הרש"פ ובאמצעות קידום בנייה פלסטינית שמייצרת רצף טריטוריאלי ערבי. הבניה בהתנחלויות מוקפאת. או לפחות מקודמת עפ"י מכסות, ותוך התניה של בניה פלסטינית במקביל. האמריקאים אומרים מפורשות שבכוונתם לפתוח מחדש את הקונסוליה בירושלים. חלוקת ירושלים".

יו"ר הציונות הדתית תקף בחריפות את הממשלה החדשה, "בממשלת היח"צ הזו, לקורונה לא קוראים קורנה אלא דלתא, וחושבים שיטשטשו בכך את מחדליהם. כך גם לתהליך המדיני הם לא קוראים תהליך מדיני אלא צעדים אזרחיים לחיזוק הרשות הפלשתינית וחושבים שניתן יהיה בדרך הזו לסמא את עיניי הציבור".

"אבל דלתא הוא קורונה ומה שקורה עכשיו בפועל הוא תהליך מדיני על סטרואידים. אם זה נראה כמו תהליך מדיני, והולך כמו תהליך מדיני, ומריח כמו תהליך מדיני, ומגעגע כמו תהליך מדיני – זה תהליך מדיני. וגם כאן, אלף הכחשות שקריות ומשחקי מילים לא יטשטשו את האמת".
 
"זה קורה לאט, בהסתרה, ובצורה מדורגת כדי שלא נשים לב ולא נתקומם. אבל אם לא נתעורר בזמן אנחנו עלולים להתעורר חלילה כשזה כבר יהיה מאוחר מידי. והזמן הוא עכשיו".

לסיום אמר סמוטריץ': "הרמב"ם בהלכות תשובה כותב שכל אדם צריך לראות את עצמו כאילו העולם תלוי בו.  כך כל אחד מהקואליציה חייב לדעת שהכל תלוי בו. אם יהיה תהליך מדיני, אם תהיה כניעה לחמאס, אם תהיה נסיגה ביוש. – הכל תלוי באדם אחד מהקואליציה תעצרו את זה עכשיו! אל תעשו את הטעויות של מי שישבו בממשלות שמאל שדהרו לתהום, נתנו להם חמצן, ופרשו כשכבר היה מאוחר מידי".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הכל נכון, אבל מה אפשר לעשות? זהו, הם גנבו את השלטון ועכשיו הם יעשו מה שהם רוצים

שסמוטריץ לא יבלבל את המח, הוא אשם שהממשלה ההזויה הזאת קמה, אילו הוא היה הולך עם ביבי זה לא היה קורה, עכשיו הוא בוכה על חלב שנשפך, הלכה המדינה, הממשלה הזאת תהרוס את המדינה בשיטתיות בשליחות הרפורמים והערבים, סמוטריץ יכל למנוע את זה, כעת כבר מאוחר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture