קרדיט: דוברות מטה בנימין

ראשי רשויות ביו"ש לממשלה: "תתעשתו, אל תקפיאו את היישובים"

ראשי רשויות ביו"ש הגיעו גם היום למשמרת מחאה מול משרד ראש הממשלה במחאה על ייבוש הבנייה בהתיישבות. הם קראו לראש הממשלה בנט להפסיק את ההקפאה • "לא הגיוני שממשלה שהיא עשר מעלות ימינה לא שיווקה בנייה ליישובים"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

גם לאחר הביקור בארה"ב, ראש הממשלה בנט ממשיך לייבש את הבניית התיישבות ביהודה ובשומרון. בעקבות כך, ראשי רשויות מיהודה ושומרון ממשיכים את המחאה בדרישה לשחרר את 4,000 יחדות הדיור המוקפאות. גם מזכ"ל מועצת יש"ע זאב חבר זמביש השתתף במחאה.

ראשי הרשויות מחו גם על האישורים התקדימיים הצפויים לבנייתן של כ-1000 יחידות דיור לפלסטינים בשטחי c באופן המנוגד לאינטרס הישראלי. הם מפצירים בראש הממשלה בנט לשנות באופן חד וברור את המדיניות בה החלה ממשלתו ביחס ליהודה ושומרון.

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ אמר כי "יש מספר צעדים מדאיגים מאד ביחס הממשלה ליהודה ושומרון. גם הקפאת בנייה נרחבת, גם הצהרה של ראש הממשלה על בנייה רק לפי גידול טבעי, גם הריסות תקדימות של בתי קבע ביוזמת המדינה ופעולות נוספות שמצירות את צעדי ההתיישבות בכל היישובים. לא יקנו אותנו ביחידה אחת או שניים. אם המצב לא ייפתר, אנחנו נחזור לכאן אחרי החגים בכוחות גדולים יותר של מחאה".

ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן: "אמירה שלנו היא לא פוליטית. הדבקות שלנו היא לא פוליטית. אנחנו כאן לילדינו. כל יום שאין בנייה ביו"ש, אומרת שהילדים שלנו לא יכולים להישאר ביהודה ושומרון. מעבר לאמירה אידאולוגית שפיתוח יו"ש זה ערך, זה חייב להתרחש. אל תספרו לנו סיפורים ודיבורים על בנייה ושיווקים"

ראש מועצת אלקנה אסף מינצר אמר כי: "באנו להגיד לממשלה שאנחנו לא נרפה ולא נוותר. דורשים את הבנייה ביהודה ושומרון. לא הגיוני שממשלה שהיא עשר מעלות ימינה לא שיווקה בנייה ליישובים. ראש ממשלה שהיה מנכ"ל מועצת יש"ע צריך לבנות ביו"ש. זה צורך קיומי וצריך לראות מעשים".

ראש מועצת בית אריה-עופרים יהודה אלבוים אמר כי : "אי אפשר לעצור את יהודה ושומרון. זה לא ייפסק. אם מת"ע לא מתכנסת ובנט מדבר על גידול טבעי, זה חצי הריון ואין חצי הריון. תחליטו אם אתם לא רוצים את יהודה ושומרון תגידו זאת".

ראש מועצת בית אל שי אלון הוסיף גם הוא ואמר: "הממשלה תיבחן במעשיה כי דיבורים שמענו הרבה בתקופה האחרונה. אנחנו באפס בנייה ושיווק ביהודה ושומרון והפלסטינים ממשיכים להשתלט על שטחי c באין מפריע. הגענו במיוחד בערב ראש השנה כי באנו להעביר מסר בפתחה של השנה החדשה. אני מבטיח לתושבים כי לא נרפה, יהודה ושומרון תמשיך לשגשג ולפרוח גם בתקופה הנוכחית".

ראש היישוב היהודי בחברון, הרב הלל הורוביץ אמר במאהל כי: "יש לראשי הרשויות ערבות לכלל יו"ש כדי לעשות משימה היסטורית שראש הממשלה היה שותף בה: להביא מיליון יהודים ליהודה ושומרון. המשימה הזאת תעשה ואנחנו מחויבים אליה. קוראים מכאן לממשלה להיות שותפים ולחזור אלינו כדי להגיע ליעד ולחזק את ההתיישבות".

ראשי תנועת נריבונות נדיה מטר ויהודית קצובר אמרו כי : "הכאב של ראשי המועצות הוא הכאב של כולנו ואי אפשר לחיות בלי בנייה. הריבונות צריכה לחול על כל השטח. ראש הממשלה ושרת הפנים מהראשונים שדיברו על ריבונות. מה קרה לכם? אמרתם שאתם לא עוזבים דברים באמצע. איפה הבטחת הריבונות?".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture