דוברות המשטרה

מעצר המחבלים, ירי רקטות והתפרעויות • סיכום חדשות השבת

לקראת השעה 22:00, שניים מהמחבלים הנמלטים, יעקוב קאדרי ומחמוד עארדה, נלכדו סמוך להר הקפיצה בדרומה של נצרת. כמה שעות מאוחר יותר, סמוך ל-5:00 בבוקר, תפסו הכוחות גם את המחבלים זכריה זביידי ומוחמד עארידה • חדשות השבת

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

באדיבות אתר 0404

לקראת השעה 22:00 בליל שבת, שניים מהמחבלים הנמלטים, יעקוב קאדרי ומחמוד עארדה, נלכדו סמוך להר הקפיצה בדרומה של נצרת, לאחר שהתקבל במשטרה דיווח מאזרח על שני חשודים שביקשו אוכל ממשפחתו. כמה שעות מאוחר יותר, סמוך ל-5:00 בבוקר, תפסו הכוחות גם את המחבלים זכריה זביידי ומוחמד עארידה, אשר נמצאו בחניון משאיות באום אל גנם הסמוכה לנצרת. המצוד אחר שני מחבלים נוספים, נמשך.

לוחמי יחידת ‘מרעול׳ סייעו להוביל את כוחות הביטחון למקום בו העריכו כי מתחבאים שניים מהמחבלים הנמלטים.

רס"ל (במיל') רועי סימון, יחידת מרעול: "מהרגע שהוזנקנו למילואים, הלוחמים עזבו את ביתם בחג, עזבו את בתי הכנסת והתייצבו למשימת החיפוש. אנחנו עושים הכל על מנת לאתר את האסירים הנמלטים. כיחידה שלקחה חלק במבצע "שובו אחים", ומאז ביצעה פעילויות רבות, ביניהן מרדפים אחרי מחבלים, חיפושי אמל"ח ומיפויי שטח, ובעזרת הלקחים ושיתוף פעולה בין-ארגוני של כלל גופי הביטחון הצלחנו לשים יד על האסירים. היחידה לא עצרה את עבודתה והיא ממשיכה במאמץ עד שייתפסו כלל המחבלים הנמלטים".

יחידת המילואים 'מִרעוֹל' שמשמעות שמה הוא שביל באחו שנוצר מהליכת אנשים, ומורכבת כעת מ-60 חיילי מילואים, הוקמה בצה"ל בעקבות לקחי מבצע "שובו אחים" בשנת 2014. ייעוד היחידה הוא איסוף מודיעין גלוי, מעקב והתחקות אחרי תנועה בשטח. היחידה לוקחת חלק במשימות ברחבי הארץ, ביניהן, מרדפים אחר מבוקשים, איתור אמל"ח ומיפויי כוחות בשטח.

הבוקר לאחר תפיסתם של שני המחבלים הנוספים וביניהם זכריה זביידי אמר המפכ"ל: "הודות לשיתוף הפעולה בין כל ארגוני הביטחון ולפריסה המאוד גדולה של כוחות המשטרה ומג"ב בשטח, הצלחנו לשים את היד על ארבעה מתוך שישה המחבלים והמצוד נמשך. אני קורא לאזרחים שהתנהגותם עד כה ראויה לשבח, להמשיך בשגרת יומם לצד ערנות גבוהה לכל דבר חשוד. אנו נגיב לכל קריאת 100 ולכל דיווח במהירות בכדי לשים את היד על 2 המחבלים שעדין נמצאים בבריחה".

אמש, סמוך לשעה 23:00 שיגרו מחבלים ברצועת עזה רקטה לעבר ארצנו והתרעת צבע אדום הופעלה ביישובים במועצה האזורית אשכול. הרקטה יורטה על ידי מערכת כיפת ברזל.

כוחותינו מחיל האוויר תקפו בתגובה עמדה של ארגון הטרור חמאס המשמשת לירי מקלעים, אתר אחסון הממוקם בסמוך לבית ספר ומסגדים, וכן, מתחם צבאי של הארגון בו ממוקם מפעל המשמש לייצור בטון למנהרות טרור, ונמצא בסמוך לאתרי תרבות.

מאות מפגעים השתתפו בהתפרעויות במספר מוקדים ברחבי יהודה ושומרון, השליכו אבנים, הבעירו צמיגים ובקבוקי תבערה. כוחותינו הגיבו באמצעים לפיזורם. כוחותינו אף זיהו מחבלים שהשליכו בקבוקי תבערה לעבר עמדה צבאית ופתחו בירי לעברם. אחד המחבלים נפגע ולא היו נפגעים בקרב כוחותינו. בנוסף, מחבלים פתחו בירי לעבר כוחותינו סמוך למעבר ג'למה, לא היו נפגעים.

ירי בוצע לעבר בית של קצין משטרה בכפר כנא. הקצין, ניצב ג'מאל חכרוש, המוסלמי הבכיר במשטרת ישראל. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. המשטרה פרסה מחסומים באזור לצורך איתור החשודים. השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב אמר בתגובה לירי כי מדובר "בהכרזת מלחמה גלויה של משפחות הפשע על משטרת ישראל".

בניין בחולון פונה מדייריו בשל חשש כי יקרוס. במשטרה התקבל דיווח על היווצרות סדקים בקירות ושינוי המבנה באופן שמנע פתיחת דלתות בעת הוצאת דיירי המקום. כאמוּר, בשל החשש לבטחון הציבור ובהתאם לבחינת גורמי המקצוע ההנדסיים, בצעו שוטרי מרחב איילון וכוחות כב"ה פינוי מהיר של כלל דיירי המקום ברחוב סרלין, לצד חסימת ציר התנועה הסמוך בין הרחובות מקווה ישראל וסוקולוב.

ילד כבן 6 נפצע באורח קשה מנפילה מגובה של כ-5 מטרים בבית ג'אן בגליל העליון.

רוכב אופנוע כבן 27 נפצע באורח אנוש בתאונה סמוך לצומת יגור.

גבר כבן 30 נפצע באורח קשה בתאונת אופנוע בצומת שער הנגב.

במלאת 20 שנה למתקפת הטרור ב-11 בספטמבר 2001, החלו טקסי הזיכרון. הטקסים נערכים בזירות בהן התרסקו המטוסים שחטפו מחבלי אל קעידה, מרכז הסחר העולמי, בניין משרד ההגנה האמריקני ושטח פתוח סמוך לשנקסוויל בפנסילבניה.

11,214 בני אדם אובחנו כמאומתים לקורונה ביממה האחרונה בגרמניה.

18,891 בני אדם אובחנו כמאומתים לקורונה ביממה האחרונה ברוסיה.

ממשל איראן אישר כי ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית, רפאל גרוסי, יגיע לביקור בטהרן. גרוסי ייפגש עם נשיא הארגון לאנרגיה אטומית של איראן והשניים ימסרו הצהרה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture