טיוטה אוטומטית

צילום: הדס פרוש, פלאש 90

שינוי כיוון במתקפות הח"כים על הממשלה: 'מתהדק המצור על היהדות'

למרות שעד עתה המתקפות החרדיות על הממשלה היו בעיקר בנושאים אזרחיים, נראה כי חל שינוי בגישה, לפחות ב'יהדות התורה'. "רחבת הכותל שייכת לעם היהודי ולא לעם הישראלי", נכתב במאמר המערכת של 'יתד' וצד התקפות ב'המבשר'

בניגוד למדיניות בה נהגו עד עתה הפוליטיקאים החרדים בנוגע לתפקידם כאופוזיציה, כאשר הקפידו לתקוף את הממשלה בעיקר בנושאים אזרחיים ופחות בנושאי הדת. נראה שהבוקר (ראשון) חל שינוי בגישה, לפחות ב'יהדות התורה'.

ביתאון מפלגת 'דגל התורה' יוצא במתקפה הבוקר כנגד מתווה הכותל אותו הציג ח"כ גלעד קריב לראש הממשלה נפתלי בנט. בעיתון תקפו את העובדה שהמתווה הכולל זמני תיפלות לרפורמים ברחבה המרכזית, זאת למרות שגורמים פוליטיים מעריכים כי הסעיף נכנס כדי למקד את המאבק בו, בעוד הכשרת הכותל הדרומי תעבור בפחות התנגדות.

"חשש כבד מיוזמה הרסנית שעלולה לעלות לאישור הממשלה, ח"כ גלעד קריב הניח על שולחן ראש הממשלה מתווה הכולל זמני תיפלות לרפורמים ברחבה המרכזית", נכתב במאמר החריף. במאמר המערכת המתפרסם בעמוד השער של העיתון תוקפים את המתווה ואת הממשלה, "רחבת הכותל שייכת לעם היהודי ולא לעם הישראלי, נסיון להחיל שם ריבונות ישראלית הוא כיבוש זר. – עם ישראל נמצא היום תחת שלטון ה'ערב רב', גלות יהודים בידי יהודים".

חבר הכנסת אורי מקלב תוקף ואומר ליתד נאמן כי "הממשלה מוותרת על כל הערכים והמסורת בשביל שלמות הקואליציה, בממשלה הזו אין מנהיגות אלא רק ויתורים והתרפסות – בכלכלה, בנאמנות, בנושאים הבטחוניים, ובשמירת המסורת היהודית. מתווה זה יביא לנזק ופגיעה באחדות העם היהודי".

ביתאון 'שלומי אמונים' – 'המבשר' תקף הבוקר בכותרת ראשית את מדיניות הממשלה בכל הקשו לאומן והציג: "תחקיר, שרשרת של מחדלים ועלילות נגד חסידי ברסלב ששבו ארצה מהקיבוץ הגדול באומן בראש השנה".

גם חבר הכנסת יעקב ליצמן תקף בחריפות את רצף הודעות לתקשורת שהוציא רה״מ בנט נגד החוזרים מאומן, בהן קרא להחיל עליהם הליך פלילי בשל זיופים. בדבריו ציין ליצמן כי אחרי ההתעלמות השרירותית מהחוגגים באילת, הנסיעות לתורכיה ואירועי ההמון, מצא לו בנט את החוזרים מאומן כאשמים בהפצת המחלה – זו בושה.

״אין ספק שיש למנוע מקרי זיוף והחובה לפעול אך לפי החוק והנהלים, הדגיש ח״כ ליצמן בדבריו, ״אך ההתקפות הפרועות שהוציאה לשכת ראש הממשלה בנט כלפי עשרות אלפים שחזרו משהות באומן בימי ראש השנה, הינן פופוליסטיות ומעוותות, שמטרתן הסטת השיח הציבורי מהאירועים הבטחוניים ומקרה בריחת האסירים מכלא גלבוע, תוך רצון למציאת חן בעיני התקשורת, שששה עלי הכפשות והוצאת לעז נגד חסידי ברסלב, ללא בדיקת הפרטים ובלי כל בסיס אמיתי״, אמר ליצמן.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו