פלאש 90

הדיירים צפו בהלם בקריסת הבניין: "נשארנו בלי כלום, אנחנו הומלסים"

"אנשים נותרו חסרי כל. גורמי הרווחה הגיעו והפתרון היחיד שסיפקו הוא מתנ"ס ל-32 משפחות עם מזרנים, שמיכות, כריות וחדר שירותים אחד", מספרים השכנים • מפקד כבאות והצלה: "קרה פה נס, היינו מוציאים גופות תחת ההריסות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

קריסת הבניין בחולון: 32 המשפחות שניצלו מאסון כבד חזו בקריסת הבניין לנגד עיניהם. "נותרנו בלי כלום", אמרו ל-N12. "אין לנו מושג איך זה קרה, אנחנו לא יודעים כלום. למה אי אפשר להגיד לנו משהו?". חלק מדיירי הבניין אף התעמתו עם שוטרים בזירה לאחר שלא ניתן להם, לדבריהם, להיכנס לקחת את חפציהם.

"אין לנו מושג איך זה קרה, אנחנו לא יודעים כלום", סיפרה בדמעות מורן קונפינו, דיירת הבניין. "מילא היו אומרים לנו משהו, אבל לא אומרים לנו כלום. אנחנו בערפל, למה אי אפשר להגיד לנו משהו? מה קורה כאן? איך זה קרה? אתמול ב-07:00 בבוקר פינו אותנו למתנ"סים וזהו, לא שמענו כלום מאז, עד שהבניין נפל וכולם הגיעו".

קרובת משפחה של אחת הדיירות סיפרה: "סבתא של הילדות שלי מתגוררת בבניין. הבנות שלי ישנו אצלה ביום שישי ובשבת בשעה 07:00 בבוקר הם הרגישו רעד. הדלת בקומה הראשונה לא נפתחה. הם הזמינו מכבי אש שהתחילו לפנות אנשים מהבניינים. אמרו להם שיש להם כמה דקות להוציא תרופות ודברים חשובים. ליוו אותם אחד אחד עם קסדות ופנסים. האנשים היו בפיק ברכיים ולא הבינו מה קורה – אז לא הצליחו להוציא דברים. אנשים נשארו בלי בגדים ובלי אוכל לתינוקות. הייתה פה אם לתינוקת בלי עריסה".

"לא נתנו לנו להיכנס לתוך הבניין", המשיכה. "סגרו הכול. הצלחנו להציל רק כמה חולצות וזוגות מכנסיים. אנשים נותרו חסרי כל. גורמי הרווחה הגיעו והפתרון היחיד שסיפקו הוא מתנ"ס ל-32 משפחות עם מזרנים, שמיכות, כריות וחדר שירותים אחד. באמצע מגפת הקורונה, בעיר אדומה, פתאום 32 משפחות יכולות להיות יחד. זה אבסורד".

גורם מטעם העירייה סיפר לוואלה!: "העירייה הציעה אתמול לתושבים שפונו שהייה זמנית באחד המתנ"סים בעיר שהוסב למטרה, אבל הם העדיפו ללכת לקרובים שלהם. אף אחד מהם לא הגיעו לשם אתמול, אפשר להבין אדם שקורה לו כזה דבר מעדיף להיות בסביבה מוכרת".

צוותי כיבוי והצלה בראשות מפקד מחוז דן, טפסר רונן מכטייב, ביצעו הערכת מצב בשיתוף משטרת ישראל וגורמים מקצועיים מעיריית חולון. גורמים מקצועיים סיפרו כי המאמצים מתרכזים בפינוי המבנה שקרס, בסריקות בזירה ובבחינת מסוכנותם של המבנים הסמוכים.

לדברי טפסר מכטייב, "חד משמעית קרה פה נס. בעקבות מקצועיות בלתי רגילה של צוותי הכיבוי שהגיעו לפה וזיהו את פוטנציאל הסיכון, מפקדת המשמרת הודיע על פינוי מיידי של המבנה. האירוע התחיל אתמול בבוקר כאירוע שגרתי של צורך בפתיחת דלת של אחת הדירות. צוותי כיבוי שיצאו למקום זיהו דפורמציה של המבנה, הזעיקו את הדרג הפיקודי הבכיר יותר – וזה זיהה את הסכנה והורה על פינוי המבנה".

"אם לא היינו מקבלים החלטה מהירה ומקצועית, היינו מוציאים היום תחת ההריסות האלה גופות", המשיך טפסר מכטייב. "כרגע אין לנו יכולת להבין כיצד הבניין קרס. הבניין נבנה בשנות ה-80. בעלי מקצוע של הרשות המקומית ושלנו בוחנים ממה נגרמה הקריסה".

*הסרטון מופץ ברשתות החברתיות וניסיונותינו לאתר את בעל זכויות היוצרים לא צלחו. אם זהות הצלם ידועה לכם הודיעו לנו בדוא"ל [email protected]. השימוש בתמונה נעשה בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, התשס"ח-2007

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איזה פחד אמלה!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture