קובי גדעון / לע"מ

בנט על הפגישה עם א-סיסי: "יצרנו תשתית לקשר עמוק בהמשך" • צפו

ראש הממשלה התקבל בשארם א-שייח׳ על ידי שרי החוץ המודיעין המצריים. לאחר מכן פגש את נשיא מצרים לפגישה בארבע עיניים שארכה כשלוש שעות. בתום הפגישה, החלה פגישת עבודה עם הצוותים ולאחר מכן סעדו לארוחה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

לשכת ראש הממשלה, נפתלי בנט, פרסמה הערב (שני) הודעה רשמית בהתייחסות לפגישה עם נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, בשארם א-שייח׳. בפגישתם דנו המנהיגים בשורה ארוכה של סוגיות, ובכללן בדרכים להעמקת ולחיזוק שיתופי הפעולה בין המדינות, בדגש על הרחבת היקף הסחר ההדדיים, וכן בשורה ארוכה של סוגיות אזוריות ובינלאומיות.

בנט התקבל בצהריים בעיר שארם א-שייח׳ על ידי שר החוץ המצרי, סמאח שוקרי, ושר המודיעין המצרי, עבאס כמאל. לאחר מכן, פגש רה"מ את נשיא מצרים א-סיסי במתחם הנשיאותי לפגישה חמה בארבע עיניים שארכה כשלוש שעות. בתום הפגישה, החלה פגישת עבודה בהשתתפות הצוותים, בה השתתפו מהצד המצרי שרי החוץ והמודיעין, ומצד הישראלי ראש המל"ל, ד"ר איל חולתא, המזכיר הצבאי, אלוף אבי גיל, והיועצת המדינית, שמרית מאיר. לאחר מכן, סעדו הצוותים לארוחת צהריים משותפת בהשתתפות ראש הממשלה והנשיא.

ראש הממשלה בנט הודה לנשיא א-סיסי על תפקידה החשוב של מצרים באזור, וציין, כי בחלוף למעלה מארבעה עשורים הסכם השלום בין המדינות מוסיף לשמש אבן יסוד בביטחון המזרח התיכון וביציבותו. ראש הממשלה הדגיש את התפקיד המשמעותי שמצרים ממלאת בשמירה על היציבות הביטחונית ברצועת עזה, ובמציאת פתרון לסוגיית השבויים והנעדרים.

גורם מדיני מסר כי הסוגיות המרכזיות שנידונו בפגישת ראש הממשלה ונשיא מצרים א-סיסי עסקו בשורת נושאים אזוריים בהם הגרעין האיראני ותוקפנותה האזורית של איראן. טורקיה בהקשר למלחמה בלוב והמשבר בין מצרים לאתיופיה. אותו גורם סיפר כי השניים דנו על הרחבה משמעותית של היקפי הסחר בין ישראל למצרים והרחבת היקפי התיירות בין המדינות.

כמו כן, בנט וא-סיסי דנו בסוגיית הרגעת המצב בעזה ומניעת התעצמות חמאס באמצעות הידוק הפיקוח במעבר רפיח, וכן בהתמודדות עם גורמי הטרור העולמי באזור.

בתום הפגישה הודה ראש הממשלה לנשיא על האירוח החם בעיר החוף שארם א-שייח׳. שני המנהיגים סיכמו על המשך העמקת שיתוף הפעולה והשיח בין המדינות בכלל המישורים. לאורך הפגישות דיבר הנשיא בערבית ותורגם לאנגלית, ראש הממשלה דיבר בעברית ותורגם לערבית.

עם המראתו חזרה לישראל אמר בנט כי "סיימתי עכשיו ביקור ראשון אצל נשיא מצרים. הפגישה הייתה חשובה מאוד וטובה מאוד. במהלך הפגישה, בראש ובראשונה, יצרנו תשתית לקשר עמוק להמשך הדרך. דנו בשורה של סוגיות בתחום המדיני, בתחום הביטחוני, בתחום הכלכלי, ובדרכים להעמיק את הקשר ולחזק את האינטרסים של המדינות שלנו. ישראל הולכת ונפתחת למדינות האזור, והבסיס להכרה ארוכת השנים הזו היא השלום בין ישראל למצרים. לכן, בשני הצדדים אנחנו חייבים להשקיע בחיזוק הקשר הזה, ואת זה עשינו היום".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture