Ghislain Mariette / Présidence de la République

בעקבות ההסכם הביטחוני החדש: צרפת החזירה את שגריריה מארה"ב ואוסטרליה

מדובר בצעד חסר תקדים ובפעם הראשונה בה צרפת החזירה את השגריר שלה מארצות הברית, בעלת בריתה הוותיקה מאז 1778. שר החוץ של צרפת, ז'אן איב לה דריאן, מסר בהצהרה כי ההחלטה, שהתקבלה על ידי הנשיא עמנואל מקרון

צרפת הודיעה במהלך היממה האחרונה כי היא תחזיר למדינה את שגריריה בארצות הברית ואוסטרליה. זאת, בעקבות ברית ההגנה החדשה בין ארצות הברית, בריטניה ואוסטרליה לבלימת מדינת סין באזור האוקיינוס השקט, שגרמה לביטול רכש צוללות מצרפת בעשרות מיליארדי דולרים.

מדובר בצעד חסר תקדים ובפעם הראשונה בה צרפת החזירה את השגריר שלה מארצות הברית, בעלת בריתה הוותיקה מאז 1778. שר החוץ של צרפת, ז'אן איב לה דריאן, מסר בהצהרה כי ההחלטה, שהתקבלה על ידי הנשיא עמנואל מקרון.

בהצהרתו אמר כי ההחלטה היא "מוצדקת, עקב החומרה יוצאת הדופן" של ההודעות של ארצות הברית ואוסטרליה בנוגע לעסקה. לדבריו, ההחלטה לבטל את רכש הצוללות הצרפתיות על ידי אוסטרליה היא "התנהגות בלתי מקובלת בין שותפות ובעלות ברית".

"החלטה יוצאת דופן זו משקפת את הרצינות החריגה של ההכרזות שהוציאו אוסטרליה וארצות הברית ב -15 בספטמבר", אמר שר החוץ הצרפתי, "נטישת פרויקט הצוללות ברמה האוקיינית, שעליה עבדו אוסטרליה וצרפת מאז 2016, והכרזה על שותפות חדשה עם ארה"ב מהוות התנהגות בלתי מקובלת בקרב בעלות הברית ובני ברית. התוצאה של המעשים האלו משפיעות על התפיסה שלנו לגבי הבריתות והשותפויות שלנו".

בעקבות ההחלטה של צרפת, משרד החוץ האמריקני מסר כי "צרפת היא שותפה חיונית". עוד נמסר כי התקווה של ארצות הברית היא להמשיך ולדון בנושא הזה ברמת הבכירה ביותר כבר בימים הקרובים, כולל באסיפה הכללית של האו"ם בשבוע הבא.

משרד החוץ האוסטרלי מסר בתגובה על ההחלטה: "מביעים צער על החלטתה של צרפת להחזיר את השגריר באוסטרליה. אוסטרליה מעריכה את מערכת היחסים שלה עם צרפת. אנו מצפים לשוחח שוב עם צרפת בנושאים רבים"

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו