Yonatan Sindel/Flash90

מחסור חמור במכונות אקמו: "על כל 5 מאושפזים מהקורונה – אחד נפטר"

"על כל חמישה מאושפזים ברמב"ם - אחד נפטר. מדובר ב-20% תמותה. אם לא הייתה התמותה הזו, היינו מלאים בחולים", הטיח מנכ"ל בית החולים במנכ"ל משרד הבריאות • פרויקטור הקורונה זרקא התריע: "המצב לא טוב, התחלואה בעלייה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מנהלי בתי החולים הזהירו את מנכ"ל משרד הבריאות בישיבת עדכון שנערכה היום (ראשון) כי הם "בדרך לאי-ספיקה טוטלית", כך נחשף על ידי כתב הבריאות של ynet, אדיר ינקו. הסיבה לקריסה: מחסור חמור במכשירי אקמו בהם מטפלים בחולי קורונה שמצבם קשה.

בוויינט ציטטו את מנכ"ל בית החולים רמב"ם ד"ר מיקי הלברטל, שאמר כי במיון בית החולים ישנו יחס של 150 מטופלים על 60 עמדות. "38 חולים ממתינים לאשפוז ו-12 חולים ממתינים לניתוח". הוא הטיח במנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש כי "על כל חמישה מאושפזים ברמב"ם – אחד נפטר. מדובר ב-20% תמותה. אם לא הייתה התמותה הזו, היינו מלאים בחולים… במהלך סוף השבוע לחצו עלינו לקבל אקמו, אבל אי אפשר להחזיק חולה על אקמו בלי מכונת ספייר. זו רשלנות".

מנכ"ל המרכז הרפואי לגליל פרופ' מסעד ברהום, אמר בהתבטאות קשה במהלך הישיבה שנערכה כי "מדינת ישראל צריכה לקבל החלטה האם לקנות עוד אקמו – כי חד משמעית הולכת להיות פה סלקציה".

המנכ"ל התייחס למצב החמור ואמר כי תוקם ועדה שתבחן את נושא חלוקת מכשירי האקמו בין בתי החולים. "יש לנו קושי לשכנע את האוצר כשיש לנו 40 מכשירים בשימוש. נראה לי שאנחנו הגענו לנקודה שבה אנחנו צריכים לרכוש מכשירים".

מנכ"ל בית החולים הלל יפה בחדרה, ד"ר מיקי דודקביץ' אמר: "אצלנו היום זה יום רגוע, ויש תפוסה של 130 אחוזים בפנימיות". לפי הדיווח בוויינט, בבית חולים זה אין כלל מכשירי אקמו. "זה אומר שאנחנו פוגעים באיכות הטיפול בצורה ברורה", הבהיר. "אנחנו צריכים מכשירי אקמו כדי להציל חולים ולהציב סטנדרט טיפולי כמו שמגיע לכל חולה בישראל".

לדברי מנכ"לית אסף הרופא, ד"ר אסנת לב ציון קורח, "העומס על המחלקות הפנימיות הוא אדיר. הפעימות שנקבעו לחלוטין לא ריאליות. אנחנו צריכים את התקנים האלה היום. לא נגיע ל-2,400, חולים והעומסים הם מאוד גדולים. עניין נוסף, מה אנחנו עושים לגבי עובדים לא מחוסנים? צריכה לצאת הנחייה חד-משמעית מהמשרד שהם יעשו שתי בדיקות על חשבונם, והימים שיהיו בבית גם יהיו על חשבונם".

מנכ"ל בית החולים פוריה ד"ר ארז און הצטרף לדבריה ואמר: "יש ירידה משמעותית בהיענות הצוותים הרפואיים אצלנו לחיסון השלישי. אני אשמח שתצא הנחייה ברורה שאנשי צוות רפואי עד הראשון באוקטובר שבאים במגע עם חולים – יתחסנו".

פרופ' אש אמר בתגובה לטענות שהעלו המנכ"לים כי לפי הנתונים שברשותו, מספר החולים צפוי לעלות ולא להיעצר בתקופה הקרובה, בדגש על החולים הקשים. "זה נובע מכך שנדבקים יותר בקרב הלא מחוסנים", אמר. "אני לא יודע אם הנגיף עושה מחלה קשה ללא מחוסנים. התמותה בגל הזה היא בערך כמו בגל השלישי, וזה מפתיע אותי".

פרויקטור הקורונה פרופ' סלמאן זרקא הוסיף כי "מצבנו לא טוב. נתוני התחלואה נמצאים בעלייה". לפיו, "נתוני התחלואה בארץ לא מראים על בלימה. לגמרי הייתי אומר, גם בשם נחמן ושרון (אלרעי-פרייס) שאנחנו מוטרדים, כמו שאמרנו הבוקר לראש הממשלה. היכולת שלנו לעודד אנשים להתחסן מתחילה להיות מוגבלת".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture